Flyg & Hotell bokat, jag kommer att jaga runt bland c:a 600 utställare på High End Society mässan 21-24/5. Skall försöka att få lite bilder med mig hem.
Hmmm, det räcker nog inte med 16GB lagringskapacitet, får köpa mer minneskort helt enkelt!
- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare. - Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.
För dom av oss som kanske inte har så mycket pengar kanske man skulle ordna en gruppresa som börjar ex.v från Stockholm och per cykel ner till München.
Det finns också en sidomässa som går på Flemings hotel och det fanns där förra året också, men har vuxit lite. Det var många fler som var intresserade att ställa ut på HifideLuxe men det fanns inte plats för alla. Den ligger mellan centrum och M.O.C. där Munchenmässan går. Välkomen dit också.
quote:Informationen jag har är att det finns gott om utrymme inne på mässan. Den lär inte vara full i år, de har till och med justerat priserna.
Det är inte så konstigt. Det var dyrare i München än på CES. Börjar dessutom de större märkena köra små egna race bredvid, så visare det nog att det ÄR dyrt att ställa ut i München.
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
"At the present moment, Europe's largest trade fair for high-quality entertainment electronics, the HIGH END 2009, has 242 companies registered #8211; an absolute record number of exhibitors. The number of exhibitors has increased by about 5% in comparison to last year.
Mit freundlichen Grüßen / with kind regards
Renate Paxa
Dipl.-Ökonomin
Presse- & Öffentlichkeitsarbeit / press. dept."
- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare. - Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.
Bodde på Novotel Messe i Munich, som ligger i anslutning till mässhallarna, tidigare i veckan och på menyn fanns 300 g spargel serverade med hollandais eller smör och därtill val mellan 4 tillbehör, lax, schnitzel, biff och korv om jag minns rätt rätt.
En kollega valde detta och var mycket nöjd. Själv valde jag en rejäl biff gratinerad med gorgonzola. Båda valde vi weissbier som flytande tillbehör.
" Press release no. 10 #8211; facts and figures, the numbers of exhibitors during the last five years at a glance and the overview of exhibitors from foreign countries.
At the present moment, Europe's largest trade fair for high-quality entertainment electronics, the HIGH END 2009, has 247 companies registered #8211; an absolute record number of exhibitors. The number of exhibitors has increased by about 7 % in comparison to last year.
With kind regards
Renate Paxa
Dipl.-Ökonomin
Presse- & Öffentlichkeitsarbeit / press. dept."
Jag och min kompis (Professor Dr.) anländer först sent på torsdagen. Vi hade tänkt åka över Zürich och göra ett kort uppehåll i Zürich men flyget till München senarelades så att uppehållet blir längre och vi anländer till München först kl. 20.00
- vi flyger tillbaka på söndagen....
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill