HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HKS-träff med musik & grillning som tema!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/08/05 :  10:02:18  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Hej forumister!

Igår gick den årliga grillningen på ranchen av stapeln. Vädret hade varit trist men visade sig bli bättre och bättre ju längre HKS-träffen förlöpte!

Ni som känner våra träffar vet att mat är en stor del av träffarna. Kanske är det för att det ger bästa tillfället för snack, hifiljugeri, senaste skvallret om senaste modellen av XXX? Kanske är det för att mat är gott?





Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/08/05 :  10:03:30  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Ett glatt men något brokigt (?) gäng kom till denna HKS-träff!



Utöver mat bjöds det på musik ur resliga högtalare...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/08/05 :  10:04:01  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply


Zalve pekar å förklarar: "Där, står högtalarna!"

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/08/05 :  10:04:49  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply


Här är iaf halva huvudhögtalarna och halva bastornen...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2009/08/05 :  11:40:13  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply

Jag får väll passa på att tacka alla inblandade, har precis vinkat iväg den siste medverkande


Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/08/05 :  21:17:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det blev en del tårar på vägen hem, innan islänningen kunde glömmas ett tag.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2009/08/05 :  22:30:40  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Jag kan förstå de,
du får hälsa och säga att dom står och väntar till ni dyker upp igen

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/08/06 :  10:32:40  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Ja det var sannerligen en lika trevlig tillställning som vanligt - med massor av god mat, härliga samtal inkl. skoj och småpikar (men det hör till) och framförallt en massa kul musik via en mycket trevlig anläggning...

Vi börjar väl sedvanligt med lite matbilder (till allas förtret...)














Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2009/08/06 :  11:00:38  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Carlsberg Non-alcoholic... Smakade bra det också.

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/08/07 :  09:39:08  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Det gjorde det säkert - själv drack jag alkoholfri cider...







De nya bastornen är klara och kompletterar ljudet från Fairytale Audio Solo på ett lysande sätt...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/08/07 :  09:49:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Håller med Drkim att bastornen kompletterar Solo bra. Nu finns kött och blod neråt vilket ger bättre 3D men viktigast för mig är tillskottet musikalitet!

Integrationen går bra. Att avlasta Solo från bas är knappast kritiskt, med 9 stycken 5'1/4-are som delar på jobbet!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2009/08/09 :  01:23:31  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
quote:
Integrationen går bra. Att avlasta Solo från bas är knappast kritiskt, med 9 stycken 5'1/4-are som delar på jobbet!
Tror jag inte ett dugg på! Alla vet att för att kunna spela bas så krävs minst ett par Lyeco 15" eller värre (finns det?)!

Ös på med bilder nu, på Hifi, inte mat (ser så frestande gott ut, blir hungrig ju!)!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2009/08/09 :  10:11:14  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
quote:
Tror jag inte ett dugg på! Alla vet att för att kunna spela bas så krävs minst ett par Lyeco 15" eller värre (finns det?)!


Du är alltid välkommen hit för att bedöma det med egna öron

Mvh AA

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/08/09 :  13:12:57  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Vi fortsätter i PAC-tempo...

Till ovanligheterna så grillades fisk! Gissningstävling utlystes och ingen vann...mer än smaklökarna, kanske! Smörfisk enligt DoubleA's utsago och vi tror honom! Klart intressant fisk med ett fast kött som lämpar sig bra för grillning!


Visst är vi fototokiga...





Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/08/09 :  13:13:51  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Melon funkar bra till både varmrätten och som efterrätt...



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/08/09 :  13:16:13  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Har inte så många bilder från hifirummet - då vi antingen lyssnade eller satt ute och åt och pratade...

Men några till kan jag nog skaka fram, sen får vi hoppas på resten av gänget...







Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/08/09 :  13:18:56  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Solo och Revolt tillsammans...


Grillmästarn!


Dj'n

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2009/08/09 :  21:38:00  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Wow! Man skulle kunna tro att det är nåt italienskt bygge... är det läder på sidorna? om inte så däng på o sälj i nåt italiensk klingande namn för många euro! ;)
Ju dyrare desto bättre!

Nää.. men de ser onekligen väldigt intressanta o grymt läckra ut! låter de en bråkdel så bra som de ser ut så är det ju bara att gratulera! Önskar man själv hade både know-how och snickerboa.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2009/08/09 :  21:51:37  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Man får buga och tacka för de fina omdömmet!
Jag är kanske inte helt opartisk, så ja ska inte utala mig om hur dom låter, men om jag säger att design och ljud matchar varrandra rätt bra så har du en hint

quote:
Wow! Man skulle kunna tro att det är nåt italienskt bygge... är det läder på sidorna?


Nopp! Lådorna är helsvensk design Och sidorna är klädda i konst-läder, man får ju tänka på djuren oxå


Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2009/08/09 :  23:37:25  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Högtalarna är oerhört läckra!
Såg ut som en trevlig lyssningskväll med god mat och trevligt sällskap

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/08/10 :  09:51:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ja,, Det var två år sen som jag lyssnade på det som då var prototyperna till Solo.
Nu fanns de med basstöd,,, något som inte gjorde upplevelsen sämre. Det stora rummet gör ljudbilden luftig och trevlig.
Som så alltid, så ska det spelas imponator musik AA var först ut med Yello - The Eye, en riktigt härlig midbas som var som gjord för denna setup. Att sen Yello spelades på HÖG volym gjorde inte saken sämre :)

Som alltid blir man väl omhändertagen när man är på Ranch Double A. (Tack AL och HM)


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2009/08/10 :  10:44:29  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Ja Yello var bålfränt, för att använda ett lokalt uttryck. Där satt basen rejält!
Och startade och stoppade på nolltid, inget bummel här inte!

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/09/02 :  08:24:58  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Tänkte avsluta min bildserie med ett par bilder på deltagarna - en del bra, en del klockrena - en del bara bilder





















Det var allt jag hade, återigen tack för en trevlig eftermiddag/kväll...

Mvh
Jocke


Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2009/09/02 :  11:22:07  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Trevligt reportage :)

På tal om reportage så läste jag 2 trevliga reportage i senaste High fidelity.
De hade varit på besök i Blekinge hos 2 av herrarna ovan, nämligen Double A och EngelholmAudio.

Jag rekommenderar att läsa dessa artiklar :)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/09/03 :  12:35:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Vem bär skjortan bäst?
http://www.hifi-corner.com/HKS/hifigrill_09_web/DSC08668.jpg
http://www.hifi-corner.com/HKS/hifigrill_09_web/DSC08665.jpg




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2009/09/03 :  13:24:08  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Jaså ni har haft gruppköp på skjortor i HKS? ;)

Ni bär dem båda väldigt bra :)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000