HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 High End Munich

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2009/04/13 : 19:15:30


Flyg & Hotell bokat, jag kommer att jaga runt bland c:a 600 utställare på High End Society mässan 21-24/5. Skall försöka att få lite bilder med mig hem.

Hmmm, det räcker nog inte med 16GB lagringskapacitet, får köpa mer minneskort helt enkelt!
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
cybwiz Posted - 2009/08/23 : 21:05:39
quote:
Fel på min dator eller ?
Samtliga Audionet:s bilder är för mig [X]

Synd


Les her http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=75783
Stefan Posted - 2009/08/22 : 22:00:17
Fel på min dator eller ?
Samtliga Audionet:s bilder är för mig [X]

Synd
Audionet Posted - 2009/08/20 : 18:37:56
Amarra stödjer inte all hårdvara tror jag, kan vara så att Lindemann som kördes via Lindemanns digital till digital konverter (USB-DDC) inte stöds av Amarra. Annars så är det ett högintressant program då det håller rätt på upplösning och kör native!
Breddan Posted - 2009/08/20 : 15:44:34
Jag ser ingen AMARRA på macen :3
Audionet Posted - 2009/08/20 : 14:05:56
Då var det dags för mig att runda av årets mässa från Munchen med de sista bilderna. Det blev 211 bilder från High End 2009 och 28 bilder från den alternativa Hifidelux mässan. Det var fantasiskt roligt att se allt och många intryck tog man med sig hem. Med lite tur så skall jag väl få gå på några intressanta mässor till!




Det här sista rummet tycker jag summerar mässan bra. Ett snyggt rum med ett märke som jag är väldigt nyfiken på, nämligen Lindemann. Överst i altaret ser vi en iMac, under det deras 820 Super Audio CD Player, nästa hylla huserar försteget 830 Stereo Control Amplifier, och längst ner och tyngst hittar vi slutsteget 855 Dual Mono Power Amplifier. Högtalarna kommer också från Lindemann och bänken känner vi igen från Finite Element.




Vill man ha lite mindre prylar i racket så kan man satsa på det vi ser här närmast, 882 Integreted Amplifier och 822 Super Audio CD Player.




Sista bilden ut sammanfattar mässan, iMac!
Audionet Posted - 2009/08/17 : 17:03:39


Audia Flight bjöd på ett av mässans större slutsteg, ett monster!
Audionet Posted - 2009/08/16 : 21:42:09


Tannoy spelade på DC10T.




Men det fanns även några tungviktare i rummet och den tyngste av dem alla är Westminster Royal SE.




För att få en liten känsla över hur stora Prestige serien är så placerar vi en fullvuxen man mitt i bilden. Närmast ser vi Canterbury SE, bakom mannen är det Westminster Royal och längst ut till höger står Yorkminster SE.




I rummet för torrdemo kunde vi även se 45kg vinylavspelare från Acoustic Solid vid namn Wood Reference.
Audionet Posted - 2009/08/16 : 21:34:48
Tack Lindvall och ByZan!

Hur jag gör med bilderna?

Många fotograferar jpg bilder och använder de direkt ur kameran, då får man förlita sig till kamerans inställningar av vitbalans, kontrast, mättnad i färger, skärpa osv eller så får man själv göra en profil som kameran använder för att göra jpg bilder. Jag gillar att ha kontrollen över bilderna och göra alla inställningar själv för varje bild, så jag fotograferar i raw. Dvs. alla bilder måste in och vända i en raw konverterare/ bildbehandlingsprogram.
byZan Posted - 2009/08/15 : 13:39:20
Jag är djupt imponerad av dina bilder Audionet, riktigt fina.

Är det så att du sitter i typ "photoshop" och .... säger man retuscherar? samtliga bilder eller tar du bilderna direkt ur kameran?
Hursomhelst, så är det riktigt roligt att se alla fina bilder. Sen undrar jag hur du hinner med alla reportage? Imponerande det också.
Tack för att du finns, så att vi andra får ta del av det du får vara med om

//byZan
lindvall Posted - 2009/08/15 : 10:09:31
Det är ju helt fantastiskt vad du hunnit med Audionet! Kul!
Audionet Posted - 2009/08/14 : 16:09:02


Ayon Audio spelade på Firefox högtalare, Typhon monoblock, Polaris II försteg och CD-5 cd spelare. Överst i racket hittar vi en intressant vinylspelare från Lumen White vid namn Mystere, den produceras i en limtiterad upplaga.
Audionet Posted - 2009/08/14 : 15:44:15
Jag har haft lite semester från den här tråden, men det finns lite kvar att visa!




Audio Resolution, ett högtalarmärke från Slovakien. Jag vet inte så mycket om dem, men här ser vi en modell som heter Ellipse. Det handlar om en aktiv 3-vägs konstruktion med DA-omvandlare (24bit/192kHz). Dvs. det är inte bara basen som är aktiv utan alla registerna matas med ström från 3st Klass D slusteg per kanal. Sugen på test Ja!


Audionet Posted - 2009/07/06 : 09:16:20


Emillé Labs demade med Triangle Cello SW2.




Audionet Posted - 2009/07/06 : 07:51:22


Audiophysic Cardeas med elektronik från Trigon och skivspelare från Montegiro. Vet inte om det är denna som är tänkt att ersätta Kronos?




Jag kan inte modellbestämma denna skapelse men den kommer från Audiophysic. Någon som är sugen
Audionet Posted - 2009/07/06 : 07:42:35


Magico M5
Audionet Posted - 2009/06/22 : 15:56:04


Chord SPM 1400 monoblock, Chord Indigo, ett intressant försteg med DAC, iPod docka, inbyggt Wi-Fi, möjlighet till USB anslutning av datorn, Analoga källor är också välkomna. Under Indigo ser vi CD spelaren Red Standard CD Player. Högtalarna kommer från Kharma och modellen är från deras Exquisite serie och heter Reference.





Det här var en rolig stapel från Chord. Det går att få deras DAC QBD76 i en mängd olika färger. Även detta är en DAC med möjlighet att ansluta datorn direkt via USB, den kan även mottaga ljud via Bluetooth och alla de andra vanliga valmöjligheterna att överföra digital signal.
Audionet Posted - 2009/06/15 : 19:58:30


ESOTERIC var laddade med elektronik, vad som kanske inte är så känt är deras högtalare. Närmast ser vi MG 20, hornhögtalaren kommer från Avantgarde.




Och det som TEAC kanske är mest känt för, deras drivverk.
Audionet Posted - 2009/06/15 : 18:45:40


TAD med Andrew Jones i spetsen demade med AudioNet.




Man spelade På AudioNet MAX monoblock, Pre G2 försteg, Vip G3 med EPS som cd spelare och en dator som skickade signal till studiodacen JCF Latte.




Närmast TAD Compact Reference One Monitor och TAD Reference One.
Audionet Posted - 2009/06/14 : 20:15:41


En hel konsol med TV och hembio från T+A. Under TV'n ser vi K2M, DVD spelare och förstärkare allt i ett samt möjligheten att ta emot streamat.




3-kanals mini stereon Caruso, spelar allt som tillhandahåller musik enligt T+A. Går bra att hänga på en USB disk, datorn direkt, internetradio, cd skivor osv.




Men det är inte bara lifestyle produkter från T+A, de har en rätt stor lineup med hifi, närmast ser vi DAC'en och nätverksklienten MP 1260 R.




T+A tillverkar även högtalare, närmast ett par Criterion TS-200, i racket ser vi elektronik från R-serien.
Audionet Posted - 2009/06/14 : 14:58:39


Revox, en gammal kämpe. De är idag långt från sina välkänd bandare. Revox har satsat hårt på multimedia lösningar för hemmet. Här ser vi Revox M51, hjärtat för en multirooms lösning.




System M100.
Audionet Posted - 2009/06/14 : 14:48:14


Ibland undrar jag vad jag håller på med? Detta var allt jag fick med mig från Burmester rummet. Närmast ser vi CD spelaren 069 CD Player och bortom det 077 Pre Amplifier.
Audionet Posted - 2009/06/13 : 12:20:57


Ett styck Octave monoblock Mre 130 följt av en bildserie på Octave Jubilee.






Audionet Posted - 2009/06/11 : 19:53:41


Dali visade sina MOTIF LCR i olika färger med möjligheten att väggmonteras. Det här var allt från Dalirummet som jag fick med mig hem på bild.
Audionet Posted - 2009/06/11 : 19:48:17
He, he, känner dig nästa som hemma va ByZan? Det var B&W 801 man spelade på vill jag minnas.
byZan Posted - 2009/06/11 : 18:45:55
Hmm, vad skådar mitt öga längst ner på den sista bilden?




HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000