HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/12/16 :  18:50:38  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Hittat schemat. Det är väl bra men åtta stycken 6SN7 drar ju nästan 5A i glödström. Fixar jag det??
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/12/19 :  18:32:21  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det är halt på cykelvägarna och fotgängare måste bara gå där ändå. Tror dödslängtan är ganska stor hos somliga ...

RiskFM excelebrerade (hur fan stavar man till det?) idag. Hade man månne plockat in en 10-årig pryo som ställt alla reglar i mixerbordet efter alldeles eget huvud? Visst spelar man enbart skitmusiken men idag lät det skitigare än nånsin.
Go to Top of Page

Brandmästaren
Member

203 Posts

Posted - 2012/12/20 :  01:03:41  Show Profile Send Brandmästaren a Private Message  Reply
Fotgängare måste vara nån sorts udda läggning

Apropå FM så har de stökat runt i frekvenserna igen och nu går Bandits sändning inget vidare i nejderna, brusar och hoppar mellan stationerna

Var för övrigt på massage igår, måste ju bränna av "friskvårdskupongerna" från den givmilda arbetsgivaren innan nyår.
Det var helt OK igår men idag ville inte mitt lekamen vara med i matchen

Så, nu är jag klar. Kanske kan sova sött nu

Figge.

Mitt system:
Yamaha RX-A3010 förstärkare 5.2 (11.2), Alto Macro 3.4PC filter och 2st Macro 2400 till subbarna.
DIY högtalare, 5st MTM med 8G40 och CP21 samt 4st subbar med SM115K.
HPD-dator, Technics CD och SL1200 med Ortofon MC-pickup.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/12/23 :  15:38:29  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Planet från Schiphol till O'hare var försenat någon timme i fredags och vi hamnade i pendlingstrafiken från flygplatsen. Halvannan timme i bil in till C Chicago är sjukt.
Jetlag är också sjukt. Idag är det kanske bättre - håller oss till lokaltiderna.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2012/12/24 :  09:22:01  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Att det är JUL igen och jag är sjuk igen, börjar bli en tradition nu att dessa två sammanfaller. Har i alla fall fått en tid hos närakuten så man kan få svar på vad det är man haft i över en vecka nu.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2012/12/24 :  11:55:02  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Förkyld, båda barnen förkylda, frun "julambitiös" men sämre på "utförarsidan", Spotify laggar, bor i en alldeles för liten lägenhet i väntan på att få nycklar till nyinköpta radhuset som måste renoveras/restaureras till Star Trek standarder. Eller vad ska man kalla ett kök som ser ut som rymd farkost från Cubriks filmer!? Och kostar det dubbla...

Ta dig samman och gör något onyttigt!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/12/27 :  18:44:51  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Är trött; kan inte vara jetlag fortfarande. Ont i ryggen, eller rättaree ner mot höger höft. Tror jag lider av leda lite grann.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/12/30 :  03:25:07  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Mina djävla gallstenar började rassla strax innan vi skulle på bröllop. Tryckte in ett stolpiller men några timmar senare när vi kommit hem slutande den smärtstillande piSTOLEN verka och jag fick pilla in en till ....

..... hela djävla natten också!!!

Edited by - soundbrigade on 2012/12/30 18:13:21
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2013/01/01 :  22:09:16  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
Får upp en ruta "enheten behöver formateras" när jag skall komma åt innehållet på min externa hårddisk. Shit!

Har denna disk som jag lägger över alla mina bilder och musik på, samt backuper på andra dokument. För dessa dokument är det ju ännu ingen fara, men alla bilder och musik som försvann i ett nafs när hårdisken gav upp. Bilderna är värst. Hela min historia, sedan jag skaffade digitalkamera har försvunnit. Finns inget kvar.

Eftersom hårddisken är igång max 5 timmar per månad har jag litat blint på dess funktion, men där fick jag tji.

Riktigt bitter är jag!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8573 Posts

Posted - 2013/01/01 :  22:15:54  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Testa anslut disken till en annan dator och se.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2013/01/01 :  22:58:40  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
quote:
Testa anslut disken till en annan dator och se.

Tack, men redan testat det, inklusive omstarter på bägge datorerna, andra usbingångar och byte av usb-kablar.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

Brandmästaren
Member

203 Posts

Posted - 2013/01/01 :  23:54:59  Show Profile Send Brandmästaren a Private Message  Reply
Ja se de hör jag på åxå. Trafikinfon är enastående bra en gång i halvtimman, speciellt då Theo och jag skall ut med barnvagnen

Bannar att BANDIT, de ormarna, fipplade väck sin frekvens så att de bara brusar nu
De har väl satt sändaren bak i chokladfabriken nu

Men kollegan P-son lyckas ju nästan hålla sig rumsren i Radio Västs "Spanarna" på fredagsmorron. Synd bara att han inte är på pickalurven - då hade alla krulliga käringfrisyrer stått spikrakt upp av förfäran

Mitt system:
Yamaha RX-A3010 förstärkare 5.2 (11.2), Alto Macro 3.4PC filter och 2st Macro 2400 till subbarna.
DIY högtalare, 5st MTM med 8G40 och CP21 samt 4st subbar med SM115K.
HPD-dator, Technics CD och SL1200 med Ortofon MC-pickup.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2013/01/02 :  15:29:48  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Tack, men redan testat det, inklusive omstarter på bägge datorerna, andra usbingångar och byte av usb-kablar.

Du kanske skulle pröva att plocka ut disken som sitter i lådan också. Det låter som att det är en låda med en enda hårddisk i. Normalt sett är det vanliga standardhårddiskar, antingen 3,5" eller 2,5" SATA eller IDE.

Det finns ju firmor som sysslar med sånt här också, men är det fel på själva hårddisken så lär du få hosta upp en del sedelbollar.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/01/04 :  20:23:00  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Flyget hem går om några timmar, taxin kommer om en knapp timme. Ogillar att flyga och ogillar än mer att sitta inklämd i en trång flygstol 9 timmar. Värre är att dessutom tillbringa en alldeles för kort natt på flyget; hur fasen överlever folk som flyger till Thailand??
Däremot är resväskorna packade och vägda - ingen övervikt. Tre flaskor Bourbon är väl inpackade i smutstvätt, liksom tre flaskor likör. Amerikanska tullen sabbade en temugg förra gången.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/01/05 :  16:53:58  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Resan gick bra men ett dygn utan sömn; Fy Fan vad trött jag är! Lyfte från Chicago halv fem (em) och landade i Amsterdam klockan 12 (midnatt - Chicagotid).
Småbarn i kabinen och barnaskrik.
Irriterar mig MYCKET på att folk släpar stora resväskor och ryggsäckar in i kabinen och fyller upp bagagehyllorna. En annan som kommer med ett laptopfodral och en jacka får inte plats med grejerna.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/01/10 :  17:34:20  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Blev påkörd härommorgonen. Typisk bilistdjävul som inte trodde att lämna-företrädes-skylten gällde honom. Fem minuter senare höll jag på att bli prejad i en rondell. Helvetesmänniskor, varifrån kommer de?!

På tal om helvetet, Pac har låtit mig (och alla andra också) förstå att det är sket med servern. Just nu kan jag inte hitta tråden om DIY-träffen i vår.
Hursomhelst, jag har tingat Folkets Hus den 11-12 maj. Jag ska dessutom dit ikväll och ska se om jag kan ta några foton av lokaliterna. Vad jag fattat finns det 6-7 lagom rum - tänkte ha vinylhörnan i Palmerummet ... Sedan finns stora festsalen som är som klippt och skuren för samlingslokal, auktion, loppis och kanske om någon har något RIKTIGT STORT att ställa ut. Det finns en kille strax norr om staden som har ett par Aion!!!!!!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2013/01/10 :  19:30:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Just nu kan jag inte hitta tråden om DIY-träffen i vår.
Va? nu blev jag grinig(iaf temporärt för att få skriva i tråden) DIY-tråden ligger sticky här!.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/01/10 :  23:36:03  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Sticky!!?? Fasen, det missade jag. <blushing>
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2013/01/11 :  09:18:28  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Köpte 4 sommardäck av välkänd firma på nätet. När verkstaden skulle montera däcken var ett av dem feltillverkat. Kollar inte leverantören sina utskick? Blir så trött

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2013/01/11 :  10:50:27  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
För lite sömn kan göra vem som helst grinig. Och jag sover helt åt h*** för lite... :-/

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/01/12 :  14:05:06  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Helvetes, dävlar förbannade skit!!!!
En granne berättade att bruttan vi räddade i höstas, hon som låg och blödde kopiöst i trappan, har hepatit C!!! Hur kul är det på en nollgradig skala??!!

Jag ska in på kirurgen på torsdag; det är bara att be att de testar för skiten.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/01/15 :  17:57:06  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Nu övertygade sonen mig i helgen att hepatit C inte är det mesta smittsamma som finns i världen - inte som ebola precis och jag känner mig lugnare.
Dock har annan skit smittat ner mig - FÖRKYLNING! Glömde ta de amerikanska efedrinkapslarna idag, vilka annars gör en ganska pigg.
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2013/01/19 :  18:11:18  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Men titta vilket fint hål det blev i konen.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2013/01/19 :  20:03:39  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
- är det för att kunna inspektera filtret utan att plocka loss elementet? Innovativt!

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2013/01/19 :  21:16:01  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Mmm, precis så jag tänkte.

Skruvdragaren slant och poff fanns det ett hål där. Aaaargh!

Går nog att reparera utan allt för stor påverkan, men det känns mer när man lagt ner så mycket arbete på att modda elementet så jag ska försöka få den så perfekt det går och köra på det.
Alla bitar papper satt kvar så lite utspätt trälim och lite tålamod borde få till det. Eventuellt ett kaffefilter också.
8mm hål i en 15" är ju inte såååå stort.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000