HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/01/20 :  10:35:03  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Mina skruvdragare brukar göra ganska fula hål i fingrarna ....

Efter en hel vecka har förkylningen inte gett sig utan tilltagit. Jag får en extra dag imorgon då där är styrelsemöte i bostadsbolaget - inget slit men på tisdag börjar slitet igen - som upplagt för lunginflammation igen.

Var på kirurgmottagningen, och kände instinktivt att man inte ville ta bort mina gallstenar. "Det kan ju vara magsår ...". Alltså ska jag in på gastroskopi.
Att jag haft ett gallstensanfall i veckan verkade inte spela någon roll ....
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/01/21 :  16:42:26  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Sådär, nu har jag blivit kallad till gastroskopin för att undersöka om mina gallstenssmärtor egentligen mer beror på magsår .... mm fyra veckor!!!!! Världens bästa sjukvård, när man väl kommer till.
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2013/01/24 :  20:53:20  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Jag hamnade på fel sida i ett argument med projektledaren. Hon är JÄTTEarg...

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2013/01/24 :  22:39:27  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
När jag väl fått igång LIMP och mäter upp mina fyra st Dynaudio- element så får jag tokvärden.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/01/26 :  10:10:00  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
jag blir djävligt irriterad på folk som absolut MÅSTE ge länkar till icke-publika nätadresser som Spåttify och Facistboken mm.

Efter en hård vecka på jobbet med mycket slit, ett halvt fungerande hjärta, förkylning och inte en grad över 10 ska man ha helgvila. Vad fan händer då??? Jo, våra kriminalgrannar drar igång med världens lägenhetsbråk IGEN. Att de djävlasn kadavren aldrig lär sig. En annan grannen ringde efter polis och det lugnade sig ett tag men fortsatte en stund senare. Idag är jag hur slut som helst, och det är städ, tvätt, bak hela dagen.
Jag får, och ni får ursäkta mig, makarovtankar när jag aldrig i helvete får riktig vila och nattro ....

Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2013/01/26 :  17:49:20  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
SGG = Skjut Gräv och Glöm.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/01/28 :  23:37:08  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Räkningar.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/01/30 :  22:46:16  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det kommunala isgruset ska vara trumlat men det hindrar inte att småstenar vassa som nålar följer med. Idag trängde just en sådan sten genom däck och slang och rispade upp ett stort hål att det inte ens gick att pumpa upp bakdäcket för en sekund. Det blev till att gå hem på lunchen och sedan komma en halvtimme sent eftersom jag var tvungen att laga däcket på lunchen.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/02/05 :  16:28:57  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Dagens bedrift var en två - tre minuter lång tortyr kallad gastroskopi. Det var fan-i-mig det vidrigaste jag varit med om.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2013/02/09 :  21:33:51  Show Profile Send Goldfinger a Private Message  Reply
Att det sitter en massa människor totalt utan känsla för musik som röstar i uttagningarna till Melodifestivalen.

Sean Banan till final känns ju som rena lekstugan, hans medverkan känns ju mest som en ploj.

Gamla skidlandslagets "Hä bar å åk" känns minst lika seriös om man skall dra paraleller.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2013/02/09 :  21:38:12  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
quote:
Att det sitter en massa människor totalt utan känsla för musik som röstar i uttagningarna till Melodifestivalen.

Sean Banan till final känns ju som rena lekstugan, hans medverkan känns ju mest som en ploj.

Gamla skidlandslagets "Hä bar å åk" känns minst lika seriös om man skall dra paraleller.

Eftersom jag hittills inte hört ett enda bidrag som är värt att en kallas för "musik" så har jag inga problem alls med att Sean Banan vinner...
Det som gör mig grinig är att tramset sänds över huvud taget

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2013/02/24 :  07:30:55  Show Profile Send Fimax a Private Message  Reply
jag blir grinig av alla kineser som retar gallfeber på mig. Kan inte gå någonstans utan att vara tvungen att träffa på dessa helt omöjliga, oartiga, arroganta, ljugande och hjärntvättade människor.

/filip

Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2013/02/24 :  13:17:33  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Ooh - Du måste tillbringat lite tid i Shanghai Filip!

Nu är jag principiellt alltid emot generaliseringar, speciellt av människor, men jag förstår dig. Ibland är kulturella skillnader svårare än annars att överkomma.

Hang in there!

/P

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2013/02/25 :  13:01:45  Show Profile Send Fimax a Private Message  Reply
Beat, Shanghai? om det vore så väl. att komma till Shanghai är för mig att komma till civilisationen med normala människor...

och sedan när jag kommer hem till min kinesiska fru efter jobbet

/filip

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/02/25 :  19:28:21  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Möter, på vägen hem på lunchen idag två par tjejer som kommer cyklande mot mig. Första paret inser att cykelvägen är för smal för tre cyklar att mötas medan par #2 inte inser det och de två tjejerna tvingas till panikmanöver under höga skrik.
Jag bara undrar, varför kan inte ungdomar läsa av situationer och agera i god tid innan katastrofen inträffar? Är de kanske partiellt blinda??
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2013/02/26 :  07:52:00  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
varför kan inte ungdomar läsa av situationer och agera i god tid innan katastrofen inträffar

Det är för att de lever i nuet och inte vill/kan belasta sina hjärnor med konsekvenstänkande.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2013/02/26 :  09:04:28  Show Profile Send Fimax a Private Message  Reply
quote:
Det är för att de lever i nuet och inte vill/kan belasta sina hjärnor med konsekvenstänkande.

precis som kineser...

/filip

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2013/02/26 :  09:20:27  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
precis som kineser...

Tror det gäller "alla" asiater. Varför fundera/agera över något som kanske ändå inte inträffar? Och skulle det inträffa så var det meningen att det skulle inträffa, så varför fundera/agera då?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/02/26 :  18:45:32  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag är grinig idag (igen) men har ingen lust att berätta varför.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2013/02/26 :  22:46:50  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
3 dagar kvar!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/02/27 :  19:36:16  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
.... tror gallstenarna börjat mullra igen.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/03/02 :  19:39:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Eldat upp ena kanalen i förstärkaren. Tur att den inte är så komplicerad att byta trissor på.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2013/03/02 :  22:29:54  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Folk med mundiarré som inte begriper när de ska stänga igen kackeltratten. Livemusik som inte spelas på 195 dB gör sig så bra med surroundljud från ett hönshus i vardera bakkanalen.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/03/03 :  08:24:37  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Fick hem två HDD-lådor till externa diskar snorbilliga från Kina. Noterar när jag ska koppla in den första att USB-uttaget är en hane eller hona eller det som det INTE brukar vara och att jag inte hittar de små korta USB-sladdar som följde med.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2013/03/03 :  18:41:52  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jag gillar verkligen det moderna sättet att argumentera, att så fort som möjligt kalla den andre för idiot. Givande samtal.
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000