HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/11/26 :  22:35:33  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Så var det dags igen. Dock inte i vår trappuppgång men tvärs över gården i alla fall.
http://ttela.se/start/vanersborg/1.1851550-misstankt-mordforsok-pa-gasverksgatan

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5359614
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/11/28 :  18:18:16  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Pissväder! Blåst och regn och begynnande kyla.
Dessutom körde jag skruvdragaren i pekfingret häromdagen och gick in en plåtkant med underarmen igår. Det gör djävligt ont, blir fula sår som tar lång tid att läka och så uppstår ymnigt blodflöde. Dessutom, hur lätt är det att sätta ett plåster på en hårig arm???!!!
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2012/11/28 :  18:34:46  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
hur lätt är det att sätta ett plåster på en hårig arm???!!!

Det kan väl inte vara så dj-a svårt? Men ta bort det sedan

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/12/02 :  14:34:20  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag har byggt ihop en förförstärkare i byggsats från Kina. Det är en fjärrstyrd grej med snygg låda och displej som visar dessebellen och vald inkanal.
Det började med att displejen var "död". Det fixades ifag - ställa poten till kontrasten.
Sedan blev jag irriterad för som det var konstruerat skulle displejen sitta upp och ned () om jag nu inte gjorde ett specialarrangemang ...).
Efter en minuts betänketid kom jag på att det är frontpanelen som sitter upp och ned. Vänder jag på den kommer allting rätt..
Usch så dumt man kan tänka.

Dessutom tog batterierna slut i min reservkamera och jag hittar inga laddningsbara batterier eller ens laddaren.

Om håriga plåster: när man sätter plåstert på armen fäster det inte mot huden utan i håren, fem millimeter från huden och det djupa jacket.

Edited by - soundbrigade on 2012/12/02 14:35:29
Go to Top of Page

Cyberpunkare
Member

218 Posts

Posted - 2012/12/02 :  14:39:49  Show Profile Send Cyberpunkare a Private Message  Reply
Denna ändlösa rad av halvrasistiska inlägg på olika forum som stör mig till vanvett...kom igen skitstövlar finns oberoende ras, kön, ekonomisk status eller religiös och sexuell läggning
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2012/12/02 :  16:53:17  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
quote:
Denna ändlösa rad av halvrasistiska inlägg på olika forum som stör mig till vanvett...kom igen skitstövlar finns oberoende ras, kön, ekonomisk status eller religiös och sexuell läggning

Jag är med dig! Men jag tröstar mig med att den generationen är på utdöende och att vi går en vackrare och mer tolerant värld till mötes!

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/12/02 :  17:12:22  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Politik på HF?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2012/12/02 :  18:28:50  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Var?

Mycket olyckligt att en motsättning mot vardagsrasism och intolerans måste tolkas som just politiskt ställningstagande istället för något som BORDE handla om grundläggande mänskliga värderingar.

sales@lazyboyaudio.no

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/12/05 :  09:38:30  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Mitt försäkringsbolag kommer snart att få en kund mindre.
Min redan dyra bilförsäkring på en helt ordinär och tråkig familjebil utan turbo blev ännu dyrare när de nu nästan 4 månader efter min adressändring upptäckt att jag flyttat.
Så nu ska jag betala ännu mer pengar, när jag numera parkerar i eget låst garage istället för på gatan som jag gjorde tidigare.
Hur tänkte de?
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/12/05 :  22:20:30  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
De tänkte med det där bruna gaffset som flyter runt innan för den ringformade slutmuskeln ...

Mitt försteg funkar fan inte. Har noll koll på vad som är fel. Kan en PGA2311 vara paj eller är det dålig kommunikation mellan MCU och PGA2311?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/12/05 :  22:22:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Att det skall vara så himla enkelt att missförstå varandra.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/12/05 :  22:26:31  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Fick hem en trave komponenter till lysdiodsindikatorer för ett jobb-jobb och noterade till min stora irritation att jag beställt kretskortsplintar med 2,5mm modulavstånd istf 5mm ....GRRRRRRRRR!
Go to Top of Page

mostlydiy
Member

344 Posts

Posted - 2012/12/07 :  12:59:48  Show Profile Send mostlydiy a Private Message  Reply
Ett jourbolag ska flytta in ovanför oss och svara i telefon hela dygnen, inge mer hög musik för mig
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/12/07 :  23:04:32  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Jag blir trött på allt gnäll om hur dåligt snöröjningen funkar, när jag samtidigt ser hur illa folk ställer sina bilar (i detta fall ställen där man inte ska stå ens när det inte är snö).

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/12/08 :  11:15:06  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jaha, julbord med jobbet igår på Håkans i Brålanda. Undvek alkohålet så duktigt jag kunde. Däremot var det snabbt på maten - många gäster litet julbord och kort timeframe när bordet var tillgängligt.
Två överfulla tallrikar som inmundigades inom loppet av en knapp timme. Mådde ruttet hela natten och trodde jag hade fått hjärtsnörp.
Hustrun bjöd på en av sina ryska magtabletter nu på morgonen men jag lära ha kramp hela dagen.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/12/11 :  12:49:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Återigen - idiodjävlarna som går på fel sidan av gång/cykelbanan. Fick köra in i en snödriva och kunde rasat ut på vägen om det gått illa för att en kringelpick inte kunde flytta sig utan bara vände sig om för att glo. Fattar idioterna inte att det är ett djävla jobb att syra/bromsa med en cykel när det är is eller snömodd????
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/12/14 :  09:40:46  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Gud straffar omedelbart. Kommunfullmäktige delade ut två kulturutmärkelser till kulturella personer i Vänersborgs sketna bandykommun (LÄS MER HÄR).
Efter utdelningen serverades en enkel tallrik med fet fisk, fet ostpaj och en väldigt fet (men smarrig) chokladkaka.
Klockan fyra igår morse (torsdag) vaknade jag med herkulaneiska buksmärtor och tog mig före att ringa Sjukvårdsupplysningen (tfn 1177) och blev rekommenderad att ringa 112 eftersom jag har en hjärthistoria. Några minuter senare kom ambulansen, man gav mig smärtstillande intravenöst (PUH!), kollade blodtryck (tre gånger), kollade EKG (vilket man skickade till akuten på NÄL), gav mig en skvätt smärtstillande till och drog iväg.
Ingen kö på akuten gjorde att jag fick träffa läkare ganska fort som efter lite klämmande och bankande på min ömma kropp snabbt konstaterade problem med gallan. När väl röntgenpersonalen kommit till sjukhuset gjordes en ultraljudundersökning och man konstaterade att jag hade ett flertal stenar i gallblåsan.
Skickades hem med recept på Voltaren (pistolpiller).
Förstår att samma skit drabbade mig för knapp en vecka sedan efter julbordet (gissa vem som lassade in laz!) men då trodde jag mer på "allmänna magproblem".

Doktorns order: inga äpplen, ingen rabarber, undvik fet mat (men ålen då???!!!) och försiktig med snubben!

Edited by - soundbrigade on 2012/12/14 09:43:29
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2012/12/15 :  18:38:17  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
De jäkla kamelerna på V75 springer aldrig som jag vill

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/12/15 :  22:31:11  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Idag går inte bara en, utan två extra stora skopor skit till den nonchalanta polispatrull som vägrade göra sitt jobb trots att jag bad dem åtminstone försöka.
Vilken annan patrull som helst hade klarat uppgiften ifråga galant
Go to Top of Page

Cyberpunkare
Member

218 Posts

Posted - 2012/12/16 :  08:02:10  Show Profile Send Cyberpunkare a Private Message  Reply
Blir riktigt grinig på min nya hyresvärd som köpt huset vi bor i.
Det är fyra lägenheter och han bor i den ena.
Vi ska köpa att han inte vill ha grejer på gården (barnens leksaker) vi ska köpa att han spelar galet högt på sin stereo, ni vet skryt alla audio pro black med harman bio förstärkare och felinställd sub som skakar hela huset så man inte hör sin egen stereo.
Igår skällde han på oss för att han tycker vi är gnälliga eftersom vi bett honom se över värmen och draget i lägenheten då vi bara hade 17grader i barnens rum.
Tydligen ska vi skotta själva också fast det inte står i kontraktet, enligt honom så är vi ju inte jävla handikappade...suck dags att flytta
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2012/12/16 :  14:34:49  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Inser att många har problem men värst har jag .... migrän .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/12/16 :  15:22:28  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Hittar inte ett schema med 6SN7 i parallell.
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2012/12/16 :  15:59:16  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Att mina 2 hyresgäster, oberoende av varandra, skaffat sig vars en tillsägning om festandet på Lucia. Och att jag måste ta i det efteråt.

sales@lazyboyaudio.no

Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/12/16 :  16:48:17  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Jag som trodde att jag var den enda som var allergisk mot hej-å-hå fester
Skönt att det finns fler, så slipper man känna sig så ensam när man klagar på folk som stör.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2012/12/16 :  18:47:02  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Grinig och grinig... Jag har mig själv att skylla, men jag har inte kört med bilen på länge (sommardäcken sitter på... ). Grannen kom och frågade om jag hade en skadeanmälan (red: blankett alltså) som han kunde få, då hans bil blivit påkörd. Gick det att låsa upp med fjärren? Nix!

Efter omfattande snösanering (blötsnö! ) har jag nu hittat en bil under. Även om det värsta scenariot med batterisyra under huven inte uppenbarade sig, så satt där en tämligen frostig kreation. Fysiskt ser det helt ut, men jag undrar om det går att få något liv i. Det står i alla fall 12 volt på, men multimetern visar 3,4 volt

Nu placerat på underlag och tining pågår, så jag får se vad som händer. Min förhoppningar är väl inte på topp.

Slutsats: Tänk inte att du ska lägga på laddaren "snart". Lägg på den, helst igår.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000