Author |
Topic |
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2012/10/30 : 17:06:05
|
Circlo: Det är därför man installerar en valfri skrivbordsmiljö, och totalblåser datorn på allt vad Unity, compiz, Amazon lens, osv heter.
Eller så väljer man en ny dist. |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/10/30 : 21:06:45
|
Gaffa: Ditt humör tyder på Microsoftitis. Typiska tecken på MS-allergi i full blommning.
Ta en lång promenad, mycket frisk luft, ladda ned en Debian-install-skiva, så skall du se att livet blir ljusare och lättare igen.
Mvh Johannes. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/10/31 : 22:44:34
|
Även om jag sålde en korsett i veckan har jag nog ett tiotal kvar. Intresset är antingen svalt eller tycker folk att ett tygstycke med massa plåt och 20 timmars arbete bara ska värderas till 2-300 kr. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/10/31 : 23:33:42
|
Min mage tycker att det är dax för storskalig produktion av Sarin-gas. Den håller på och jäser en stor sats, och det puttrar ut en hel del där bak. Mår som kemlabb i en jordbävning.
Urk!!! |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2012/11/01 : 14:11:25
|
Att det skall ta så frunktanvärt länge för vissa innan poletten trillar ned.. |
|
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/11/01 : 15:41:04
|
Installerade NetBSD på min skrotdator, men fick inte X att funka som jag ville. Allt annat var riktigt trevligt. Snabbt, stabilt och trevligt strukturerat. Utan X så blir det inte mycket Desktop utav det hela... Jag kanske är bortskämd men jag hatar att surfa från terminalen. |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2012/11/01 : 18:20:27
|
quote: Nätverket är också ett helvete. Så fort jag installerat Win7 på min serverburk blev nätverket allergisk emot alla Win-XP-datorer. Standard IP-adresser gäller inte längre för lokala nätverk, utan Microsoft har hittat på att alla nätverk nu ska ha en helt annan bas-adress. Djälva idioter.
Har du prövat att ställa datorn in på jobbnätverk istället? Då borde den bete sig på ett sätt XP förstår. Inte för att jag använder min Win7-burk som server, men att XP inte förstås sig på Homegroup som Win7 vill propsa på i hemmaläge är uppenbart. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/11/02 : 22:57:34
|
Eftermiddag med RiskFM - Värst Musik Just Nu ..... |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2012/11/02 : 23:58:02
|
Jag trodde att det var "DistFM - mest kompression just nu!"? |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/11/03 : 11:01:18
|
Ztenis: det där är väldigt lustigt, jag upplever det som om "musiken" låter klarare och mer kraftfullare än när P4 Uddevalla spelar samma skit. |
|
|
Ryssen
100.000-klubben
8573 Posts |
Posted - 2012/11/04 : 19:15:47
|
Väntar på komponenter som alldrig kommer,så jag är tvingad att lyssna på musik istället.. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/11/12 : 19:32:50
|
Blir lite irriterad på när jag ser ALDRIG stavat med två L .....
Dessutom blir jag irriterad att ha blivit smittad med någon sorts förkylning (hosta). |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2012/11/16 : 17:37:55
|
Att jag stukade foten... |
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/11/17 : 14:08:20
|
Snuvan har blivit en rejäl förkylning.
Skrev en hel massa på min politikerblogg och tvingades starta om utan att jag på något sätt sparat den elegant och lagom sarkastiska text jag skrivit om läxor och Lex Anna. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/11/19 : 09:56:58
|
Skulle hämta ut meddusin förra veckan bara för att få besked om att "produkten utgått. Den hade iofs ersatts med annan men då hade läkaren som förskrivit pillren antingen bockat i eller inte bockat i en ruta som angav att den skulle omfattas av läkemedelsförmån. Istället för 200 kr skulle den kosta mig 2000 kr. Ringde till VC för att få läkare där ändra på det hela men ombads återkomma idag mellan 8.00 - 9.00 och fick ett direktnummer. Det numret gick till psyket!!!! Det var bara att ringa till VC igen och dit är det telefonkö. Nu dröjer det minst en vecka till innan jag får min medicin. |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2012/11/19 : 19:17:05
|
Att folk petar in design i krav, krav är krav och design är design. Hur svårt ska det vara....... |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/11/19 : 22:00:48
|
Skickade min Canon G9 på rep i USA i början av september, efter att ha lästa flera positiva omdömen om firman som gjorde jobbet. Nu tycker jag att jag väntat lite för länge och kollar på nytt och hittar bara negativa omdömen. Vad fan ska jag tro?! |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2012/11/20 : 14:04:33
|
Allt tjat om "konstnären" Lars Vilks! |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Beat
Member
1505 Posts |
|
sopwith
Member
595 Posts |
Posted - 2012/11/20 : 16:17:35
|
forumregler paragraf 9 och 15 kanske skulle läsas.
mvh paragrafryttaren |
|
|
Beat
Member
1505 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/11/21 : 17:53:54
|
Jag vet inte om jag är grinig över följande eller om jag på något sätt är lite lättad, nästan glad. För 2 1/2 månad sedan skickade jag min kamera på reparation till USA. Sedan gick tiden och när vår dotter ringde fick hon besked att den skulle vara klar om 2 veckor. Men ingen kamera dök upp och de mejl jag skickade besvarades aldrig. Häromdagen när jag googlade på firman hittade jag massa forum där man öste skit över företaget och jag skrev i ett några rader om mina erfarenheter och skickade samtidigt ett mejl till firman där jag förhörde mig om läget - jag fick svar på studs. Svaret som berättade om alla vedermödor med min beställning, att först när kameran var lagad skulle pengar dras från kortet (och jag hade inte tillräckligt på mitt kort) samt en lång harang om alla elakheter som skrivits om firman på allehanda ställen (och kritik mot min ganska neutrala uppsats). Efter ytterliga en kort mejväxling där jag erbjöd firman att snabbt reparera min kamera och skicka upp den till Chicago, fick jag ett svar som betydde att firman ville skicka upp kameran utan reparation. Det är nu jag inte vet om jag är lättad eller ej för jag ville ha kameran reparerad tidigare eftersom alternativen (Canon G1X resp EOS M) var lite för dyra. Nu har plötsligt G-serien fått tillökning i form av en mindre, smidigare, billigare och bättre G15. I USA kostar den bara 500 USD. Haken är nu att hustrun minns att dottern hade en kompis som kunde laga kameror; skulle han kunna fixa min ... |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/11/22 : 18:32:24
|
Jag tror jag avlider i svårartad ebola. Dottern ringde till den dj*a kamerareparatören som hävdade att en firma som man stämt för att ha skrivit ogrundade elakheter i diverse bloggar och forum och som då tvingats betala 40000 dollar i skadestånd. nu beredde sig på att stämma alla som bekräftade företages falska men då inte helt felaktiga omdömen. varför??? Det låter så korkat att jag blir med nege... invandrarbarn. För att undvika ett skadeståndsmål (i USA) blev jag tvungen att skriva en tramsig ursäkt till (min) kamerareparatör, vilken INTE reparerat kameran eller hört av sig trots att man inte lyckats plocka ut pengar från mitt VISA-kort. Det senare görs, meddelade man mig i en lång uppsats bara NÄR KAMERAN ÄR FÄRDIG ... Dessutom, tjatade dottern på mig, var jag tvungen att införa en fördikterad ursäkt på forumet där jag skrivit en stilla undran om jag blivit lurad. Den ursäkten var så förbannat genomskinlig och överdriven att vem som helst som läser den genast drar slutsatsen att firman är ett riktigt skitföretag. Hade inte dottern tjatat och varit orolig att hon skalle dras med i en rättsprocess hade jag skitit i det.
jaja, det blev ingen reparation, men dottern har en kompis som kanske kan fixa (hoppas jag inte för jag vill ha en ny kamera). |
|
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
Posted - 2012/11/25 : 17:35:06
|
Igår köpte jag en billig surfplatta platta på City Gross (av alla ställen!). När jag betalt den skickade de med en lapp där de hänvisade till importören om det skulle vara problem. Yeah, right! tänkte jag; har dealdrig hört talas om Konsumentköpslagen? Givetvis funkade inte plattan, en rad tvärsöver på skärmen var helt död. Jag åkte tillbaks med plattan till City Gross, där de försökte hänvisa mig till importören (som för övrigt hänvisar till säljaren vid reklamation)vilket jag inte accepterade. Jag sa att jag går inte härifrån utan en av två saker, antingen öppnar ni förpackningar till plattor tills vi hittat en som funkar eller jag fått pengarna tillbaka. Jag fick pengarna tillbaka. |
Jävligt nöjd Tannoyägare! Mer membranyta åt folket! Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066
|
|
|
Topic |
|