HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/10/09 :  19:18:56  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Inget som gjorde mig grinig men väl nedstämd. Hustruns mor dog häromnatten och det råder förstämning här hemma. Dottern i USA har just blivit informerad. Hon fick träffa sin mormor i somras, och det var nästan en tanke bakom den resan.
Go to Top of Page

forzell
Member

59 Posts

Posted - 2012/10/09 :  21:07:26  Show Profile Send forzell a Private Message  Reply
Det som gjorde mig förbannad var att idag få en dagis plats på andra sidan komunen , Har verkligen retat mig hela dagen. Och utlöste en del kedjereaktioner med samtal till olika politiska instanser.

// Roger
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/10/10 :  12:44:42  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Hörde hustrun berätta att timanställda lärare i Vänersborgs kommun inte får något lönelyft. Vidare får de bara vara med så många timmar på K-dagar som de har på en arbetsvecka. Tre dagars kompetensutveckling kan t ex innebära 3 timmar för en hemspråkslärare.

Dessutom är jag förbannat trött idag. FEL! Jag är helvetes trött, för att inte rentav säga satans helvetes trött. Är det mina hjärtpillar som sparkar in??
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2012/10/12 :  03:44:33  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
Snackar vi om trött här eller TRÖTT, vaknade upp göttigöttgött lagom mosig på kudden för att sekunderna senare inse att jag fortfarande är på andra sidan klotet och egentligen bara vill hem..men inte får åka hem än...nu snackas det om analkande tyfon oxå, vilket spolierade att vi hade tänkt sticka snabbt över helgen till Fuguoka oxå..dessutom är det solsken varje dag och mellan 20-24 grader vilket är förödande varmt för en Svensk
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/10/12 :  13:34:05  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Skulle klippa gräsmattan för första gången efter det att den blivit lagd och trodde att jag hade bensin i förrådet men icke, soppatorsk
Så nu blir det till att sätta sig i bilen och åka och handla
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/10/12 :  13:44:58  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
TRÖTT!

Kaffe och Von Hertzen Brothers hjälper lite, men den verkliga anledningen till min grinighet är nog att jag måste åka till jobbet senare idag...
Tre nätter x 12 timmar vardera, jag hatar att jobba!

Måste vinna på lotto eller nått...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/10/12 :  18:20:39  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag har två Lottokuponger till imrogon ...

Min svärmor dog i början av veckan, och nu sitter min svåger ensam och utlämnad i en lägenhet borta i Uralbergen. Hustrun ringer emellanåt och hans systerdotter har ringt och peppat honom från Chicago (där hon bor) men resten av hela (ryska) släkten lyser med sin frånvaro. Sånt gör mig förbannad.

Sedan blev jag ledsen att höra från en god vän i Kanada att hon hittat sin man kvävd till döds i garaget. Han höll på med någon sorts lek av avancerad sort ... dumdjävel!!!! Du har världens lekkamrat och så gör du sådant här mot dig själv!!!
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8578 Posts

Posted - 2012/10/15 :  15:10:44  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Moderkoret till min backupdator slutade oväntandes att fungera.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2012/10/19 :  17:27:27  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Kom hem i förrgår från en kryssning till Åland med andra gamla sjömän. Skulle igår göra mig en Dry Martini. Till min fasa fick jag se att jag tagit en Bianco istället för Extra Dry

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2012/10/19 :  17:29:37  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
quote:
dessutom är det solsken varje dag och mellan 20-24 grader vilket är förödande varmt för en Svensk

Vilken fasa

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/10/21 :  01:10:04  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Klockan är ett på natten och vi ska krypa till sängs och försöka sova efter en något för händelserik afton.
Strax efter 11 kom grannarna igång - gapade åt varandra och slamrade. Deras kök ligger vägg-i-vägg med vårt.
Sedan tystnad. Sedan smällande dörr och ytterligare ett tag senare en djävla duns i trappan. Tystad.

Några minuter senare ringer det och bankas på dörren. Vi misstänker att det är våra stökgrannar och kikar i dörrögat - det är granntjejen under stökgrannarna och vi öppnar dörren. Hon pratar i telefon och mumlar osammanhängande om att någon ligger och förblöder i trappen. Jorå, där ligger granntjejen (stökiga) framstupa i en blodpöl. Bara att gripa in. Håller upp hennes huvud och pressa handen mot ett stort hack som sprutar blod i pannan. Avlöses efter kanske fem minuter av polisen som tar våra vittnesmål. Ska erkänna att jag var rejält skakig efter händelsen och höll på att tuppa av.
Nu har vi redogjort för våra iakttagelser och jag är rejält avtvättad (risk för blodsmitta).
Hustrun förbjud mig ta kort på blodpölen dock ....

Vi funderar på om det var granntjejens kriminalpojkvän som knuffat henne, knivskurit henne (det låg knivar i trappan) eller om hon själv snubblat på sina goth-stövlar och ramlat.

Godnatt!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/10/21 :  20:58:49  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Trappan är hjälpligt städad från blod men det stinker slakthus. Söt blodlukt slår emot en när man går i trappan.

Bild från skiten:

Read all about it: http://ttela.se/start/vanersborg/1.1807846-kvinna-misshandlades-grovt
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2012/10/21 :  21:07:41  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Fy F-n!

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/10/21 :  22:30:11  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Det där är värre än mina grannar!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/10/22 :  12:36:28  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Nu har man städat bort de sista spåren och det luktar rengöringsmedel i trappan.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/10/22 :  13:21:26  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Att mitt kära Örebro SK är klart för Superettan...

Nåväl, fotboll är ju bara för kärringar o ungar - det är hockey som gäller nu!

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/10/22 :  17:18:59  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Granntjejen som låg i blodpölen på bilden ovan, har blivit utskriven ....
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/10/25 :  17:07:56  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
... den djävla masken som knuffade henne nerför trappan och sparkade på henne när hon låg och blödde har också blivit utskriven (från snuten). Hustrun hade sett dem idag: "Jimmy, kan du komma hit ...". Fy fan för sådant low life.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/10/25 :  19:09:46  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Om jag åtminstånde kunde krocka med bilen, bryta ett ben eller bli magsjuk så skulle det kännas som en förbättring mot just nu...

Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/10/26 :  09:56:54  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jag blev grinig för att jag såg vinterns första snö falla nu.

Ja, jag vet.
Små förtretligheter jämfört med de flesta andra här i tråden. Men det var iaf det som surade ner mig just nu.

Snart sätter väl barnen igång och bråkar med varandra så jag kan bli ännu mer sur.

Edited by - Mickel-mackel on 2012/10/26 09:57:42
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2012/10/28 :  07:14:53  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Ställa-tillbaka-klockan-och-få-sova-en-timme-längre-my-ass... Försök förklara det för ungarna.

Nä, upp och hoppa, farsan!
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/10/28 :  08:46:58  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Sova en timme längre? Nä, här funkade det inte heller
Mina sunkiga grannar två hus bort hade föräldrafri fest till 04.00 inatt med ca 20 gäster som gapade och skrek både inne, samt ute på båda sidor av huset och som om inte det räckte var man tvungen att gå runt i området och gapa och skrika.
Att säga till hjälpte inte ett dugg, när värdarna var två systrar i övre tonåren.
Jag tycker synd om den stackare granne (ensamstående dam á 84 år, mkt trevlig och skötsam) som bor närmast dem, hon vågade nog inte gå och säga till utan fick lida i tysthet.
Herrarna med de blå båtmössorna lovade att titta förbi ty det var god tillgång på alkohol i kombination med gästernas låga ålder men de uteblev
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/10/28 :  22:54:03  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
SAker och ting blir allt besynnerligare med våra grannar. När vi pratade en grannfrun berättade hon att senast löskefolket slog och polis tillkallades hamnade tjejen på golvet utanför grannfruns dörr. Kan polisen ha varit här ... minst tre gånger under året?? Och patt-rasket får bo kvar???
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/10/30 :  11:39:24  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Sjuk.... hosta huvevärk o feber

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/10/30 :  12:40:51  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag blir grinig av att Ubuntu har böjt sig ned och tagit den djupt upp i grottan där solen aldrig lyser. Nu registrerar Ubuntu knapptryckningar och skickar dem till Phasebook, Thwittaren och liknande demokratifientliga instanser. Det kallas dessutom för en "feature" istället för storskalig kontroll och reklamstyrning.

Ibuntu 8 med rätt att konsumera?!

Edited by - Circlomanen on 2012/10/30 12:41:39
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000