Author |
Topic |
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/10/09 : 19:18:56
|
Inget som gjorde mig grinig men väl nedstämd. Hustruns mor dog häromnatten och det råder förstämning här hemma. Dottern i USA har just blivit informerad. Hon fick träffa sin mormor i somras, och det var nästan en tanke bakom den resan. |
|
|
forzell
Member
59 Posts |
Posted - 2012/10/09 : 21:07:26
|
Det som gjorde mig förbannad var att idag få en dagis plats på andra sidan komunen , Har verkligen retat mig hela dagen. Och utlöste en del kedjereaktioner med samtal till olika politiska instanser.
|
// Roger |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/10/10 : 12:44:42
|
Hörde hustrun berätta att timanställda lärare i Vänersborgs kommun inte får något lönelyft. Vidare får de bara vara med så många timmar på K-dagar som de har på en arbetsvecka. Tre dagars kompetensutveckling kan t ex innebära 3 timmar för en hemspråkslärare.
Dessutom är jag förbannat trött idag. FEL! Jag är helvetes trött, för att inte rentav säga satans helvetes trött. Är det mina hjärtpillar som sparkar in?? |
|
|
sopwith
Member
595 Posts |
Posted - 2012/10/12 : 03:44:33
|
Snackar vi om trött här eller TRÖTT, vaknade upp göttigöttgött lagom mosig på kudden för att sekunderna senare inse att jag fortfarande är på andra sidan klotet och egentligen bara vill hem..men inte får åka hem än...nu snackas det om analkande tyfon oxå, vilket spolierade att vi hade tänkt sticka snabbt över helgen till Fuguoka oxå..dessutom är det solsken varje dag och mellan 20-24 grader vilket är förödande varmt för en Svensk |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/10/12 : 13:34:05
|
Skulle klippa gräsmattan för första gången efter det att den blivit lagd och trodde att jag hade bensin i förrådet men icke, soppatorsk Så nu blir det till att sätta sig i bilen och åka och handla |
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
Posted - 2012/10/12 : 13:44:58
|
TRÖTT!
Kaffe och Von Hertzen Brothers hjälper lite, men den verkliga anledningen till min grinighet är nog att jag måste åka till jobbet senare idag... Tre nätter x 12 timmar vardera, jag hatar att jobba!
Måste vinna på lotto eller nått... |
Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/ www.facebook.com/BurningSkullRec |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/10/12 : 18:20:39
|
Jag har två Lottokuponger till imrogon ...
Min svärmor dog i början av veckan, och nu sitter min svåger ensam och utlämnad i en lägenhet borta i Uralbergen. Hustrun ringer emellanåt och hans systerdotter har ringt och peppat honom från Chicago (där hon bor) men resten av hela (ryska) släkten lyser med sin frånvaro. Sånt gör mig förbannad.
Sedan blev jag ledsen att höra från en god vän i Kanada att hon hittat sin man kvävd till döds i garaget. Han höll på med någon sorts lek av avancerad sort ... dumdjävel!!!! Du har världens lekkamrat och så gör du sådant här mot dig själv!!! |
|
|
Ryssen
100.000-klubben
8578 Posts |
Posted - 2012/10/15 : 15:10:44
|
Moderkoret till min backupdator slutade oväntandes att fungera. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
fixarstig
Member
1752 Posts |
Posted - 2012/10/19 : 17:27:27
|
Kom hem i förrgår från en kryssning till Åland med andra gamla sjömän. Skulle igår göra mig en Dry Martini. Till min fasa fick jag se att jag tagit en Bianco istället för Extra Dry |
Mera bilder åt folket |
|
|
fixarstig
Member
1752 Posts |
Posted - 2012/10/19 : 17:29:37
|
quote: dessutom är det solsken varje dag och mellan 20-24 grader vilket är förödande varmt för en Svensk
Vilken fasa |
Mera bilder åt folket |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/10/21 : 01:10:04
|
Klockan är ett på natten och vi ska krypa till sängs och försöka sova efter en något för händelserik afton. Strax efter 11 kom grannarna igång - gapade åt varandra och slamrade. Deras kök ligger vägg-i-vägg med vårt. Sedan tystnad. Sedan smällande dörr och ytterligare ett tag senare en djävla duns i trappan. Tystad.
Några minuter senare ringer det och bankas på dörren. Vi misstänker att det är våra stökgrannar och kikar i dörrögat - det är granntjejen under stökgrannarna och vi öppnar dörren. Hon pratar i telefon och mumlar osammanhängande om att någon ligger och förblöder i trappen. Jorå, där ligger granntjejen (stökiga) framstupa i en blodpöl. Bara att gripa in. Håller upp hennes huvud och pressa handen mot ett stort hack som sprutar blod i pannan. Avlöses efter kanske fem minuter av polisen som tar våra vittnesmål. Ska erkänna att jag var rejält skakig efter händelsen och höll på att tuppa av. Nu har vi redogjort för våra iakttagelser och jag är rejält avtvättad (risk för blodsmitta). Hustrun förbjud mig ta kort på blodpölen dock ....
Vi funderar på om det var granntjejens kriminalpojkvän som knuffat henne, knivskurit henne (det låg knivar i trappan) eller om hon själv snubblat på sina goth-stövlar och ramlat.
Godnatt! |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
|
Beat
Member
1505 Posts |
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2012/10/21 : 22:30:11
|
Det där är värre än mina grannar! |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/10/22 : 12:36:28
|
Nu har man städat bort de sista spåren och det luktar rengöringsmedel i trappan. |
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/10/22 : 17:18:59
|
Granntjejen som låg i blodpölen på bilden ovan, har blivit utskriven .... |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/10/25 : 17:07:56
|
... den djävla masken som knuffade henne nerför trappan och sparkade på henne när hon låg och blödde har också blivit utskriven (från snuten). Hustrun hade sett dem idag: "Jimmy, kan du komma hit ...". Fy fan för sådant low life. |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/10/25 : 19:09:46
|
Om jag åtminstånde kunde krocka med bilen, bryta ett ben eller bli magsjuk så skulle det kännas som en förbättring mot just nu...
|
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2012/10/26 : 09:56:54
|
Jag blev grinig för att jag såg vinterns första snö falla nu.
Ja, jag vet. Små förtretligheter jämfört med de flesta andra här i tråden. Men det var iaf det som surade ner mig just nu.
Snart sätter väl barnen igång och bråkar med varandra så jag kan bli ännu mer sur. |
Edited by - Mickel-mackel on 2012/10/26 09:57:42 |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2012/10/28 : 07:14:53
|
Ställa-tillbaka-klockan-och-få-sova-en-timme-längre-my-ass... Försök förklara det för ungarna.
Nä, upp och hoppa, farsan! |
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2012/10/28 : 08:46:58
|
Sova en timme längre? Nä, här funkade det inte heller Mina sunkiga grannar två hus bort hade föräldrafri fest till 04.00 inatt med ca 20 gäster som gapade och skrek både inne, samt ute på båda sidor av huset och som om inte det räckte var man tvungen att gå runt i området och gapa och skrika. Att säga till hjälpte inte ett dugg, när värdarna var två systrar i övre tonåren. Jag tycker synd om den stackare granne (ensamstående dam á 84 år, mkt trevlig och skötsam) som bor närmast dem, hon vågade nog inte gå och säga till utan fick lida i tysthet. Herrarna med de blå båtmössorna lovade att titta förbi ty det var god tillgång på alkohol i kombination med gästernas låga ålder men de uteblev
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/10/28 : 22:54:03
|
SAker och ting blir allt besynnerligare med våra grannar. När vi pratade en grannfrun berättade hon att senast löskefolket slog och polis tillkallades hamnade tjejen på golvet utanför grannfruns dörr. Kan polisen ha varit här ... minst tre gånger under året?? Och patt-rasket får bo kvar??? |
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2012/10/30 : 12:40:51
|
Jag blir grinig av att Ubuntu har böjt sig ned och tagit den djupt upp i grottan där solen aldrig lyser. Nu registrerar Ubuntu knapptryckningar och skickar dem till Phasebook, Thwittaren och liknande demokratifientliga instanser. Det kallas dessutom för en "feature" istället för storskalig kontroll och reklamstyrning.
Ibuntu 8 med rätt att konsumera?!
|
Edited by - Circlomanen on 2012/10/30 12:41:39 |
|
|
Topic |
|