HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2012/09/06 :  12:33:29  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Vuxna människor som sitter och snackar skit om varandra på Facebook. "Vuxna"? Det är ju för patetiskt. Folk har för mycket tid.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/09/06 :  17:18:06  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag har lämnat Fisboken aka Fascistboken aka Faecesboken. Jag månar om min frihet och rätt till mitt eget liv. Den där tjänsten måste ju vara varje underrättelsetjänsts våta dröm.

Jag cyklade lite snävt förbi två tjejer (14-16 år) som gick på cykelbanan idag. Att det var snävt förstod jag av de illtjut jag hörde bakom mig.

Sockret var slutsålt på Netto.
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2012/09/09 :  11:53:48  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
förbas...de cyklister
det skulle bli varmt och soligt i helgen..nähä inte det, varmt, kallt, blåsigt, soligt och molnigt med regn hade stämt bättre.
Det finns ingen som säljer en enkel stereoförstärkare av gammal modell oförskämt billigt på varken HM eller här eller Blocket..nähä.
Jag "behöver" nya fälgar till min S60, på blocket säljs det en del, tyvärr är de flesta fula i modellen, skrapade eller med slut däck, en del har tom målat om med sprayburk och vill ha samma pris som nytt..nähä tror innnte det, glöm!!, annat var det med SAAB, där var nästa alla fälgar så fräcka att man hade svårt att välja.
mera kaffe kanske...jaa
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/09/09 :  14:30:44  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Träffade i somras på nyinflyttade människor; han nordbo hon ryska. De verkade vettiga människor i motsats till många rysksvenska par vi mött tidigare men nu i helgen blev det strul och frun som inte kan svenska och än mindre förstår svenska lagar har fått höra av mannen att han pga att han inte fått full sysselsättning inte kan försörja dem och därför måste skicka tillbaka fru med dotter.
Blir till agera kurator igen. Ja hustrun dvs som kan språket och vet hur det funkar i det här landet.

Ibland tycker jag att borde det införas ett förbud mot äktenskap över nationsgränserna ....
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/09/26 :  22:54:06  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Idag höll två personer på att få en stor gubbfan med tillhörande cykel över sig:
Någon dum insändare igår propagerade för att gående skulle gå på cykelbanan så lata cyklister skulle tvingas använda ringklockan på cykeln. Idag mötte jag nog inte den dumme stolle som kom med det förslaget men väl två grupper som gick över hela gång- och cykelbanan. När jag började närma mig första gruppen ringde jag som en galning men INGEN reagerade och jag försökte glida fram mellan folket och då började man springa runt som yra höns och jag kände att jag touchade någon ganska kraftigt, dock inte så att vederbörande föll till gatan.
Jag gick lös på ringklockan än värre när jag 25 meter längre fram närmade mig grupp 2 och här flyttade faktiskt folk på sig och ställde upp sig på ömse sida om GC-vägen. Men när jag passerade skulle någon gubbdjävel givetvis springa över på andra sidan och jag tvangs bromsa och fick i det slabbiga väglaget sladd. Bara en övermänsklig ansträngning och manöver hindrade mig att klippa gubbfan längs med knäna.

(Gubbfan var betydligt yngre än jag ....)

Edited by - soundbrigade on 2012/09/28 18:10:07
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2012/09/28 :  11:20:45  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
fy f-n va det regnar på mej idag.kul o stå i en skylift

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/09/28 :  17:42:40  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag tog bilen till Alingsås för att testa min monoproa vid stranden där. Väl framme så blåser det 6 - 7 m/s rakt in mot stranden och riktningen gjorde att jag skulle varit tvungen att flytta rodret till andra stäven och svängt om seglet till andra riktningen för att båten inte skulle sticka ut till sjöss utom räckhåll.

Surt.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2012/09/28 :  18:39:02  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Ljumskbråck är inte superskoj.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/09/28 :  19:28:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Handlade mellanfoder och sytråd till Jennies korsett (ska sy en korsett från tidiga 1800-talet) och trodde mig minnas vilket tyg hon köpt till ytterlagret på korsetten. Det blev lite fel. Mellanfodret ska ju inte synas och eftersom jag köpte beige sytråd som faktiskt funkar löser det sig.

SEdan var det något till som störde mig, vad fan var det???
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/09/28 :  22:29:53  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Minnet kanske?

Waf, Waf!

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/09/29 :  08:46:00  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag skulle ha maten klar igårkväll när hustrun kom hem och ville överraska med en flaska sicilianskt Nero d'Avola. Den enda som fanns på lokala bolaget var en N d'A + Cabernet Sauvignon. Inte dyr, inte illa men inte en Nero ... Det var det nog.
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2012/10/01 :  07:28:33  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
nu börjar det bli riktigt mörkt ute på vägarna, regn finns det oxå gott om....nu skänker jag en extra tanke åt de trevliga mottrafikanter som xenonkonventerar sitt vanliga H4/H7 halvljus, precis allt ljus lyser inte alls där det skall och bländar absolut inte, nä då.., tackar,,
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/10/01 :  08:22:58  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Jag skänker en extra tanke till de som envisas med att köra med kombon xenonkonverterat halvljus tillsammans med dimljus (gärna felinställda) när det är blött ute.
De kanske ser bra, men det gör inte jag!
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/10/01 :  09:04:30  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Vad trött man blir på alla primitiva varelser som beter sig som apor.
Grovsopgubben gav mig en utskällning för att jag stod lite för nära det ena kärlet, och hutade åt mig för att jag stod där även förra gången de var där för att hämta grovsopor för en månad sedan.
Knappast troligt, då jag bara ägt den bilen i mindre än en vecka.
Verkar osannolikt att de kan komma ihåg vilken bil som stått var vid en viss tidpunkt med tanke på att de åker över hela stan.

Att jag gjort fel idag, fine. Men att lasta på mig andras synder är inte ok.

Ringde entreprenören som höll med i allt det jag sa och lovade att huta åt dessa otrevliga chaufförer.
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2012/10/02 :  09:03:21  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Melody Gardot plasterna slut i malmö!

Blaj!

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/10/06 :  11:43:03  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Grannar
Tydligen är det för mycket begärt att få sova runt 7-tiden på morgonen under helgerna. På vardagarna är det revelj runt 06:30.
Snart blir det ändring på det
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2012/10/06 :  12:59:47  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
ground loop
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/10/07 :  11:26:44  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Lite OT, och en gammal quote ...
Men man får passa på när det finns en färgexpert på forumet.
quote:
Angående felaktigt bruk av färg så är det löjligt många som tror att man kan späda ut en täckfärg för att få en grundfärg.

På vilket sätt får man ett starkare och tätare bindmedel utan UV-skydd och pigment av att späda ett svagare bindmedel som redan innehåller UV-skydd och pigment i mängder?

En akrylat med stora molykyler blir alkyd med mindre molykyler om man bara häller i mera vatten????

Sedan när kommer tennisbollar utspädda med vatten tränga in lika bra i trä som rå linolja? Vad är nästa steg? Kritor blandat med lättmjölk ersätter lamineringsepoxi? Jag jobbar med färg hela dagarna och blir synnerligen trött på alla besservissrar som tror att dom är smarta när dom skall slippa köpa grundfärg. Synd att du råkade ut för motsatsen, dvs säljare som inte vet vad dom håller på med.
Skrapa och måla om igen efter bara tre år är inte skoj.

Mvh Johannes.

Jag målar invändiga fönstersmygar. Nu hade jag missat en, så det blev bråttom.
Så jag grundade med beckers elegant aqua lackfärgsgrund på MDF, och slutstryker med elegant aqua lackfärg.
På grunden står det klibbfri efter 2 timmar och övermålningsbar 8h.
Det jag målade var klibbfritt efter typ 15minuter, och det var bråttom så jag färdigströk redan efter 1 timme.
Kommer vårt hus ramla samman nu?
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2012/10/08 :  09:36:59  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Jag sprutmålade utomhus med vattenbaserad färg i helgen. Det skulle inte regna på tre dagar så det hade massor av tid att torka. För er som bor i nordöstra Skåne så vet ni att det inte hade tid att torka. Alls.

Gör om - gör rätt.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2012/10/08 :  10:57:53  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Reklamen på TV. Jag orkar inte mer.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2012/10/08 :  17:56:27  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
quote:
Reklamen på TV. Jag orkar inte mer.

Jag har sluppit den i 7 år, helt underbart

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/10/08 :  19:40:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Nej, jag har inget att grina över idag heller, sorry.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/10/08 :  20:56:30  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Nu är det Världens Barn-vecka, vilket radions P4 Väst lyfter till extrema höjder. Efter en timmas tjat om tre tårtor som skulle auktioneras ut (varifrån kommer idiotutrrycket "BUDA"??? Fattar inte pissnissarna att det heter "BJUDA"????) där pengarna skulle gå till barnen i världen, eller att man kunde SMS:a in en önskan om musik som skulöle spelas (kostade 50 spänn), stängdes radion på jobbet av.
Lokalradion är lite tröttsam i vanliga fall men när den här veckan kommer imploderar allt.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/10/08 :  22:24:52  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Att jag har en förkylning som inte bryter ut, den gör mig bara trött och seg.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

lagun49
Member

138 Posts

Posted - 2012/10/08 :  23:15:49  Show Profile Send lagun49 a Private Message  Reply
Håller med Soundbrigade om P4 Väst, lokalradioinslagen är dåliga! Tack och lov finns en slavsändare för P4 Göteborg i närheten; de håller en helt annan klass!
Lars G

Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt.
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000