HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/08/18 :  22:07:54  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Felet är helt och hållet mitt. Vi hade packat utflyktskorgen och så fort vi om ut till våra cyklar började det att regna.

Jag är lite grinig för att mycket jag företar mig nuförtiden har en besynnerlig tendens att skita sig. Beställer jag ett chassi till en mikro-PC, har jag beställt fel sorts DVD och när jag fixar ett nytt chassi funkar det plötsligt bara med 2 1/2" diskar. Omkopplaren till min PAS-3 är en 2-polig men ska (helst) vara en 6-polig med två däck som kortsluter ...
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/08/18 :  22:54:36  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Jag har i veckan köpt ett hus, vilket i sig var roligt men när jag nu hittat alla dolda fel (som köparen mycket väl känner till, bl.a att diskmaskinen läcker vatten) samt att flyttstädningen är obefintlig, då blir jag
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/08/20 :  17:07:18  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Massa saker har gnagt i mig senaste tiden:
Körde skruvdragare i tummen idag igen. Den har knappt läkt sedan sista "missen" och så .... tjoff! Det blir så fula och svårläkta sår.

På temat Ryssland, har alltid upprört mig över att svenska sportkommentatorer på radio/TV aldrig i helvete kan lära sig att uttala namn på ryska idrottare. Betoning på 97% av alla ryska ord ligger på andra stavelsen. Älskade hustrun heter INTE KOMM-å-låva, utan komÅlova.
På tal om ryska, såg att någon blivit pålurad ett ryskt rör 6h30. Sorry säger jag bara - bokstaven "h" finns INTE i ryska alfabetet. Stod (inte STOG) det ett "H" är det det ryska tecknet för latinska "N". Alltså ett rör märkt "6H30" heter "6N30". Tänk att folk är så ointresserade (jag höll på att skriva illiterata, fast det får jag tänka tyst) ...

En sak till; på väg till jobbet efter lunch stannar jag vi korsningen Kyrkogatan/Gasverksgatan för att släppa fram tre bilar som kommer från höger. DE två första saktar ner och förarna glor åt alla möjliga håll, men bil nummer 3 kör rakt på och föraren tittar inte åt något håll alls.

Och slutligen, känner att jag är himla grinig för att inte skriva ärkegrinig, fast kan man annat i en värld där man ensam är klok och vettig?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/08/20 :  17:54:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Kan du kinesiska då?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/08/20 :  18:08:35  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Den f-rb-nn-de säljaren av huset håller sig undan och vägrar svara i telefån.
Får väl städa skiten själv och skicka en faktura.
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2012/08/21 :  09:23:16  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
jaha...så fick jag det allra första felet någonsin på S60:n, den falsklarmar ibland lite då och då, sicket skräp, skall inte en Volvo hålla mera än 11 år utan service på verkstad innan den börjar bråka.
Skall man nu behöva byta bilen?
Det finns två bilmärken som går att ha, eller rättare sagt gick att ha, om en Volvo inte håller mera än 11 år så vill jag inte ha en till.
Fasen vilket problem, vad gör man?
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/08/21 :  12:48:39  Show Profile Send Mey a Private Message  Reply
Säljaren av huset försvarar sig med att anse att de har städat tillräckligt noga.
De var för snåla för att anlita en flyttstädare, då blir det därefter.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/08/22 :  18:10:02  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag vet att jag anmälde lite sent, men det blev lite tjurigt på jobbigt idag. Är kallad till styrlesemöte på VBAB imorgon em, men som sagt, jag anmälde lite för sent, så då skiter vi väl i det då ...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/08/22 :  22:03:02  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vann inte massa miljoner på Lotto ikväll!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/08/24 :  12:47:40  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vaknade i natt med kramp i vaden. Det är mycket vanligt. När jag sträckte upp foten för att häva krampen högg det till i låret. Hela djävla lårmuskeln - alla lårmuskler blev hårda som en cementklump och det kändes som om benen slets sönder med glödande tänger. När jag försökte häva den krampen högg det till i andra lårmuskeln - KRAMP!!!
Lyckades resa mig upp men var tvungen att sätta mig på sängen sängen eftersom smärtorna fick mig att må illa och det började svartna för ögonen.
Var till slut tvungen att lägga mig ner och efter kanske tio minuter gick krampen över. Ett par timmar senare gjorde ena låret sig påmint igen, dock inte lika illa.
Idag har jag ont i låren och har nästan ingen styrka alls i dem.
Fy fan för hjärtmediciner - ska man leva längre innan hjärtat stryper en men vakna var och varannnan natt med dessa smärtor i benen???

(Läste en artikel av en medicine professor emeritus som föreslog 15ml whisky mot kramp.)

Så HÄR låter kramp i foten: http://www.youtube.com/watch?v=gISU6jQNLp4
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/08/25 :  11:50:58  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Socialgrannarna fick stora psykbrytet inatt igen. Gap och skrik, bankande i dörrar och gothbrudens bautastora docmarten-stövlar klampade upp och ner i trappan.
Någon kallade på polisen - bra gjort.
Jag skiter högaktningsfullt i vem som bror bredvid mig så länge de inte stör mig.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/08/27 :  17:18:36  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Rogers kommentar idag när han menade på att vi skulle packa klart en pall på måndag (imorgon menade han) var att "det är alltid fredagskänlsa att jobba med Magnus".
Jag känner mig krängkt!
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2012/08/27 :  19:53:37  Show Profile Send sopwith a Private Message  Reply
sitter här med dörren till mansgrottan öppen, dricker kaffe och toksurfar, men fasen...det börjar bli riktigt höstkallt ute, det luktar tom kallt, NEEEEEJJJJJ!!!!!!!!!!
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2012/08/30 :  21:14:44  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply

Jag skulle skrivit i den här tråden men klockan blir för mycket skall stå opp 04:45 Så jag får skriva nåt i morgon i stället Jävla arbetstider
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/08/31 :  15:08:13  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
idag kom 525kvm färdig gräsmatta, men .......

Jag ska lägga den själv? F*n då är den ju inte färdig, jäkla säljsnack

Sen regnar det liiite mycket också Men ska jag se något positivt så på det hela så spar jag på det egna vattnet
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2012/08/31 :  20:57:24  Show Profile Send Pettersson a Private Message  Reply
Lite gnäll...vet att det händer hemskare saker ute i världen men nu är det min tur att gnälla..

Tisdags gick jag och fick halsfluss.. toppade min feberkurva med 39,5 i onsdags... då var jag inte stark..käkar penicillin sen igår och får nu bara feber (runt 38grader) vid ansträngning av typen byta kanal på tv:n, äta och sitta upp för länge.. :( nu ikväll har det dock blivit lite bättre, klara av dessa saker iaf utan få feber, får lätt yrsel bara.

Jag var redan hemma dock då jag i söndags trampade på min innebandyklubba när jag spelade med kompisar och stukade vänsterfoten nått så grundligt så läkaren igår skällde (även det grundligt) ut mig att jag inte kommit in med foten tidigare, fick röntga den igår men det var inget brutit....tur är väl det.. kände inte för en mera utskällning av ortopeden...kryckorna slipper jag dock inte på 4-5 dagar .. vågar inget annat.. läkaren hotade med hemsökelse eller nått om jag inte använde kryckorna.. ;-)

Fick dock (med glimten i ögat) beröm av min chef att jag koncentrerat eländet till samma vecka, vet dock inte om jag riktigt håller med..iofs man är ju tekniker i själ och hjärta så det faktiskt varit rena Lean-production i sjukdomsorsaker på min front...

mot bättre hälsa..

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2012/09/01 :  09:16:55  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jag vill gnälla på min förkylning.
Jag är på väg att bli helt dundersänkt, känns helt klart visset.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/09/01 :  10:39:18  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Min allergi är på toppenhumör. Ögonen kliar och körtlarna känns som en dålig dag i Treblinka. Halsen är svullen..... Mår som ett Ardbeg-marinerat foster i sjunde månaden.

En arbetskollega har skaffat hund.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2012/09/01 :  11:02:30  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Ingen ny anfallare för Liverpool igår, kommer bli en frustrerande säsong, igen...

Positivt(?) är väl att nån av ungdomarna lär få chansen tidigare än planerat.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/09/01 :  15:58:59  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Plockat björnbär till likör, vilket i sig gör en glad och lycklig. Däremot blir man grinig av alla fördärvligt helvetesvassa taggar och de ofta sluttande och slippriga platser fanskapet växer på.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7903 Posts

Posted - 2012/09/01 :  21:30:14  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Jobbade 14 timmar den gångna natten, tanken var att jag skulle jobba runt 8h och sen avsluta med att fylla på och starta om en väldigt viktig robotsvarv vilken enligt mina beräkningar skulle ha varit färdig vid tretiden. Klockan åtta i morse hade den gått färdigt och då visade det sig att de instruktioner jag fått för att starta om den var ofullständiga... De kollegor som hade kunnat vara till hjälp hade gjort sig oanträffbara, avstängda mobiler överallt utom ett (gissningsvis felaktigt uppskrivet) nummer vilket ledde till en uråldrig dam som inte hade några större insikter i handhavandet av ABBs industrirobotar.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"

Edited by - Fuling on 2012/09/01 21:31:30
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2012/09/03 :  10:14:06  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Punka klockan halv åtta imorse. Nya bakdäck till kärran då alltså. Ibland bara hatar jag min bil.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2012/09/03 :  22:30:53  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Min fina, men lite åldrande Canon G9 lade av idag. Plötsligt var skärmen svart, utom texten för aktuella inställningar. Jag knäppte av lite men bilderna var svarta.
S A T A N!!!!!

Hittat en firma i USA som reparerar JUST DET HÄR FELET för 89 dollar. OM jag nu skickar iväg kameran känns det inte så värst vettigt att köpa en ny G1X ....
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2012/09/03 :  23:05:07  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Sprang 7 km i hällande regn förra söndagen. Jävla korkat. Inte en siffra rätt. Hoppas viruset släpper snart

Edited by - Håkan64 on 2012/09/03 23:06:11
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2012/09/04 :  18:47:34  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Suttit och lyssnat på lite ny musik, tyvärr tydligen på modernt odynamiskt sätt med upptryckta nivåer så nära taket det bara går för att låta starkt. Jag spyr snart...

Edited by - Passerati on 2012/09/04 18:48:28
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000