Author |
Topic |
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/04/23 : 22:42:23
|
Jodå, mjukvara i form av skivor/musik går finfint här också.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
govinda
Med nytt namn
2290 Posts |
Posted - 2009/04/23 : 23:31:39
|
Kul mässa tackar alla pionjärer där ute på slagfältet som förskte knäcka den ultimata musikaliska manicken någonsin! Många goda försök blev det.
Säckkärran och vagnen var allmängods för dagarna 2 donerat av mig för alla att nyttja hoppas ingen missade chansen att spara ryggen.
Mvh Anders,S
|
|
|
Marina Jansson
Member
2328 Posts |
Posted - 2009/04/23 : 23:31:52
|
Får man se några bilder tagna av dig, Pac?
|
Waf, Waf!
|
|
|
bbking
Member
168 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 01:21:05
|
Hej, Jag och Moa var på träffen och båda tyckte den var kanon. Vi är lite mer för att lyssna än att bygga (då kunskap saknas) och är imponerade av vad alla kan prestera. Vi var jätte nöjda och inspirerade och kanske kommer med ett litet bidrag till nästa år. Får det inte att fungera att lägga upp bilder men vi gör nya försök. Ride on bb & Balooba |
bbking - System & tankar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81532 |
|
|
peranders
Member
2456 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 09:07:21
|
Fina smycken överdragna bitvis i rent guld. De måste vara dyra |
/Per-Anders eller P-A |
|
|
PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben
5803 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 09:32:27
|
quote: Fina smycken överdragna bitvis i rent guld. De måste vara dyra
De är iallafall i "Limited Edition" |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 16:01:48
|
Jag som inte har rena skelett i påsen själv ber att få komma med ett råd inför nästa års evenemang: Börja bygga (klart) IDAG det som ställas ut om ett år. Anmäl inte saker som förhoppningsvis hinner bli klart till träffen om två veckor.
Ses om ett år, då. |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 18:58:38
|
quote: Jag som inte har rena skelett i påsen själv ber att få komma med ett råd inför nästa års evenemang: Börja bygga (klart) IDAG det som ställas ut om ett år. Anmäl inte saker som förhoppningsvis hinner bli klart till träffen om två veckor.
Så sant som det är skrivet, men det är väl det här som är diy:arnas tillkortakommanden, ambitionerna finns, men inte tiden.
Som arrangör är det svårt att påverka byggtakten hos de som vill visa upp sina alster .
quote: Ses om ett år, då.
Det gör vi....... |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 19:05:47
|
........... det som jag så väl tänkt ut på bussen, glömde jag skriva: Det är egentligen mycket mer spännande att läsa om folks byggprojekt OCH SEDAN möta dem IRL, än läsa om folks snabbt hoprafsade sista-minuten-projekt.
Eftersom jag övergett Faktiskt DIY-forum, hoppas jag kunna presentera mer av mina färdigbyggda projekt här. Troligen blir det en hel rad rörslutsteg jag kan ha färdigt till nästa träff. Men jag har lärt mig min läxa, eller: det som utmärker en idiot är att han aldrig lär sig av sina misstag. |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 19:58:48
|
quote: Eftersom jag övergett Faktiskt DIY-forum, hoppas jag kunna presentera mer av mina färdigbyggda projekt här. Troligen blir det en hel rad rörslutsteg jag kan ha färdigt till nästa träff. Men jag har lärt mig min läxa, eller: det som utmärker en idiot är att han aldrig lär sig av sina misstag.
You are welcome, eller hur det stavas på kirylliska . |
Är lagliga grejor.......
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 20:18:27
|
Hustrun säger (skriver med latinska bokstäver): Jesli durak, to na dolgo. Eller på ren svenska "Om du är en idiot, då är det långvarigt". |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 21:03:28
|
quote: Jesli durak, to na dolgo. Eller på ren svenska "Om du är en idiot, då är det långvarigt"
Skönt att höra, då är det i varje fall tidsbegränsat . |
Är lagliga grejor.......
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 21:05:23
|
Öhhhhh, det var en underlig översättning av "You are welcome" men funkar det för henne så...
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 21:05:50
|
Mina bilder, japp de kommer. |
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 21:51:52
|
quote: Mina bilder, japp de kommer.
Vi har bara kört med pausunderhållning , i väntan på dina bilder.
Go on Pac!! |
Är lagliga grejor.......
|
|
|
MatsT
100.000-klubben
2457 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 22:16:01
|
quote: Som arrangör är det svårt att påverka byggtakten hos de som vill visa upp sina alster
Min vana trogen skulle jag nog vilja opponera lite. Ett trevligt arrangemang som årets gör absolut mig som DIY'are mer angelägen att vara med nästa år och troligen gör det att jag jobbar på lite mer enträget. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/04/24 : 22:36:36
|
quote: Vi har bara kört med pausunderhållning , i väntan på dina bilder.
Go on Pac!!
Äh, så är det ju inte... Mina bilder kommer imorgon. De är mest från tävlingsrummet. Det blir ett insidereportage från när juryn jobbade. |
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2009/04/25 : 08:46:43
|
Mitt inlägg om färdigbyggda projekt var inte menat som pik åt någon, bara en allmän rekommendation. Tror det är lättare för DIY-generalerna att planera om de vet att anmälda grejer faktiskt dyker upp. Och jag är kanske lite för optimistisk själv ibland. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/04/25 : 09:41:20
|
Optimism och att vilja spänna bågen och prova nytt är en viktig del i DIY. Om man inte vågar prova nytt kommer man inte framåt och lär sig nya saker.
På grund av detta känns det helt fel att styra upp deltagandet på våra träffar mer än vad som görs. Jag kanske är blind men jag ser inte ett behov av att växa träffarna utanför det formatet vi kört de senaste 8 åren. Har jag fel
@Ljudbrigaden, det skall bli riktigt roligt att se dina bidrag nästa år. Så som du spänner bågen lär det bli både många och roliga bidragfrån dig. Det ser jag fram emot. Men du, kan du inte låta HiFiForum förbli den oas av frivillighet det är? Press och prestationsångest har vi alla fullt tillräckligt av till vardags.
|
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2009/04/25 : 10:24:20
|
quote: Har jag fel
Nej, bara det faktum att det ordnas en träff i Göteborg varje år är storartat! Jättebra.
Sen kan det hända att saker inte blir klara i tid av olika orsaker, man kan missbedöma tid och ansträngning, oförutsedda saker dyker upp osv. Men sånt är livet och det vet vi alla. Problem löser vi på plats i sann DIY-anda med lite improvisation.
För min del så är de här träffarna en orsak att bli klar med grejor jag påbörjat antingen i tanken eller i det fysiska universum. En morot helt enkelt, att kunna visa vad man själv gjort och se vad andra gjort. Jag tycker det är roligare än julafton. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
Edited by - Bernt Jansson on 2009/04/25 10:26:09 |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2009/04/25 : 10:45:15
|
quote: Men du, kan du inte låta HiFiForum förbli den oas av frivillighet det är? Press och prestationsångest har vi alla fullt tillräckligt av till vardags.
Där missuppfattade du mig lite. Jag menar just det, man behöver inte spänna pågen så hårt och meddela om alla prylar man ska ta med och som man ska bygga klart under de tre veckor som återstår till ... Varför skaffa sig ångest genom att sno ihop grejjer för att "få vara med". Risken är ju tvärtom att folk blir besvikna; jaha, och vart tog Ljudbrigadens tvåvägare vägen??? Tror lite tvärtom. De projekt vi följt på forumet under längre tider ska dyka upp i Göteborg en solig lördag i april - ÄNTLIGEN, ska vi få se och lyssna Cirkelmannens 7000W OTL-slutsteg med EL12or vilket vi läst om i två års tid nu. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/04/25 : 10:54:28
|
OK |
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/04/25 : 15:04:21
|
Här har vi vår tävlingsjury.
Från vänster har vi U1(eoJeud), Hasse(Svavel), bearwik(Audiogrupp Öst) och Tux(A-V)
En glad samling grabbar från diverse olika håll i vårat avlånga land.
|
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2009/04/25 : 15:15:13
|
Jag tycker de se djävliga ut.
Edit: FEL, jag tycker de ser jäviga ut. |
Edited by - soundbrigade on 2009/04/25 15:15:49 |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/04/25 : 17:37:29
|
Det var alldeles för lite jurymutor för att det skulle kunna bli jäv. Inte ens en liten bulle fick de tillstucket sig. |
|
|
|
Topic |
|