HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 HiFiForums DIY GBG-träff 2009,

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Pac Posted - 2009/04/17 : 23:25:36
Det är dags för HiFiForums...

...DIY GBG årgång 2009!


Idag började vi lasta in och förbereda för en fantastisk träff, i år igen!







Högtalar tävlingsrummet fyllde på ordentligt under kvällen. Nu är det Edisons bidrag som skall ta plats, sedan är det komplett.



Nu är det uppladdning inför morgondagen som gäller. Vi syns i morgon!

25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Zei Posted - 2009/04/29 : 18:09:08


/JZ
soundbrigade Posted - 2009/04/29 : 17:37:26
Jag ska inte ge mig in i en debatt utan nickande svara "det är lätt att odla tomater när man sitter i glashus", eller vad det heter.

Däremot kan ju ett omsorgsfullt val av träslag ge apparaten man bygger ett estetiskt mervärde. Jag har t ex en Inmaclåda till ett klassT-steg, och denna låda ska få en front i ljus björk.
Som så mycket annat spelar ALLT roll, dimensioner, proportioner, färg, layout, material. Men till syvende och sist är det ofta hur mycket välljud som kommer ut som spelar roll. Vill dock citera mina ex-kolleger inom den brittiska modelljärnvägsrörelsen - "If it looks godd, it is good", alltså om ofta kan man anta att slutresultatet är bra om man ansträngt sig lite med utseendet. Men undantag finns.
scorpion Posted - 2009/04/29 : 16:15:45
Soundbrigade,

Det är både en bra kommentar och en lite svår. Min syftning var nog mer riktad mot mitt egna bidrag. Vi kanske kan sammanfatta detta som dubbel intern självironi !

/Erling
soundbrigade Posted - 2009/04/29 : 16:05:38
quote:
På nästan alla !

Aha, du hann se min Priboj utan lock?!
scorpion Posted - 2009/04/29 : 15:30:59
quote:
Tycker att det alltid är MYCKET hög snygghetsfaktor på DIY-träffarnas utställningsföremål


På nästan alla !

/Erling
soundbrigade Posted - 2009/04/29 : 14:20:08
quote:
Trä och metall tillsammans kan vara en riktigt bra kombination.
Kan vara???!!! Jag tycker det är en perfekt kombination. Man vill ju ofta ha en tjock front och vad är då bättre (och mer lättbearbetat) än trä. Alltså mer trä till folket.


(Tycker att det alltid är MYCKET hög snygghetsfaktor på DIY-träffarnas utställningsföremål).
Zei Posted - 2009/04/29 : 08:31:22
Hemlings byggen (som man skymtar lite här och där) var fina.

Trä och metall tillsammans kan vara en riktigt bra kombination.

/JZ
Imperial Posted - 2009/04/28 : 22:48:48
Tjenare!

Den där kylningen är cool

/
Pac Posted - 2009/04/28 : 21:45:03

Inne i grustaget var det många...



...som imponerades av denna;



Det var Fix klass-A bygge.

edison Posted - 2009/04/28 : 10:10:42
Ja, mina påhälsningar i Götet brukar innehålla ett obligatoriskt lyssningspass hos värden i vars familjs vardagsrum ett par Engelholm Quadro tronar...

Ganska trevlig utsikt, inte ett dugg sämre för öronen...


ohmega Posted - 2009/04/28 : 09:54:35
Pac:
quote:
... en grön Peter Green platta!


Åååhhh...den skivan vaa goo
soundbrigade Posted - 2009/04/28 : 08:19:00
Om man tycker det är värt resan (och det tycker man) kan man ju våldgästa någon. Vi är många som (efter nogsamt bortröjande av pågående projekt) kan gräva fram en säng och en frukost åt långväga gäster.
Marina Jansson Posted - 2009/04/28 : 08:17:56
Jo, det ÄR värt besväret att ta sig hit! Efter en sån här träff har man intryck så att det räcker för ett helt år.
DahlbergAudio Posted - 2009/04/27 : 23:38:32
Efter att ha tittat igenom bilder osv så blir man (som vanligt när
det är diy-mässa) lite less på att bo 120 mil på sidan om
Verkar ha varit en trevlig tillställninng
Gubben i Kalmar Posted - 2009/04/27 : 19:48:56


Längre än till baren kom jag inte. Så det är kul och se vad alla andra var någon stans.
Men vist var det goa grabbar i baren! Med rör och vinyl!

De blir mycket att ta igen nästa gång.
Pac Posted - 2009/04/27 : 19:21:30
Det var mycket folk inne i baren när jag vandrade runt.






En man och hans skiva...



... en grön Peter Green platta!



Det spelade trevligt när jag var där inne.











Pac Posted - 2009/04/27 : 19:16:10

Jo, när vi fick servern saknades det diskar. Nu sitter det 15krpm SCSI-diskar i RAID5 i den. Den är snabb som en reptil!
soundbrigade Posted - 2009/04/27 : 19:04:39
Va 17! Behövde ni diskar? Jag hade ju 4 styck stående från 15 till 160GB. Attans att jag inte hade noterat det.
Pac Posted - 2009/04/27 : 18:55:23



Tack till alla som lade ett bidrag till diskar till bildarkivet. Nu sitter det ytterligare några begagnade diskar i den.
Pac Posted - 2009/04/27 : 18:53:12
Med på träffen var servern som skall bli vårat nya bildarkiv.



theseal hade satt upp bildarkivet så att vi kunde strömma musik istället för bilder.



Pac Posted - 2009/04/27 : 18:30:33
quote:
BTW, det var en trevlig tillställning ni ordnade. Tack.
Jag tyckte väl att jag såg dig på träffen! Kul att du kom och kikade. Det är många år sedan jag var med och hjälpte dig på den första träffen.
Dimitri Posted - 2009/04/27 : 10:22:09
Pac, det var väl ett lite vasst svar till Soundbrigade. En tävling kan se ut på olika sätt. Om jag nu skulle instifta ett pris i form av årsprenumeration på Svensk Damtidning för den minst dammiga förstärkaren så skulle jag väl kunna gå runt bland bidragen och tilldela priset den stolta vinnaren. Jag menar att en tävling inte behöver administreras av HF. Väl?
BTW, det var en trevlig tillställning ni ordnade. Tack.
martinsson Posted - 2009/04/27 : 06:46:15
ahh.. ok :) (ändrat) jo det var en besvikelse att se "OL" på multimeterns display när vi resistansmätte dem, i annat fall kanske man hade kunnat göra en bra felsknings reparationsövning av det hela, det hade ju varit rätt ställe för det om man säger så.
Zei Posted - 2009/04/26 : 21:30:44
quote:
Jag vill också uttrycka mitt medlidande för Zei vars ena högtalares diskant hade lagt ner verksamheten, mkt tråkigt, men säg den som inte varit med om liknande, sånt händer, kom igen nästa år, det såg mkt intressant och snyggt ut


De vita waveguide golvarna var Kmj,s byggen, Inte mina. Jag var bara hjälpsam åskådare. Och det var väldigt synd att de inte gick att få liv i.

/JZ


Pac Posted - 2009/04/26 : 20:45:44


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000