Author |
Topic |
jonash
Member
299 Posts |
Posted - 2008/11/30 : 21:56:10
|
Focal....om man har taskiga öron
CES är en rätt rolig grej om man e lite "prylbög", men det är fullständigt värdelöst om man vill försöka utvärdera produkter, för utställarnas rum är helt värdelösa för det syftet.
Så, fotografier är väl det som är mest aktuellt..
De borde dessutom flytta det från den där skitstaden! För det är väl hopplösa Vegas fortfarande..
/Jonas |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/11/30 : 22:01:55
|
På Venetian towers fick de till det för två år sedan så jag hoppas på fler bra än dåliga rum.
Det börjar ordna till sig. Badgen(=inträdesbiljetten) dök upp för några veckor sedan och boendet är bokat. Nu är det flyget och visat som återstår.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2009/01/04 : 13:42:16
|
Mighty Sam är suverän skiva!
Lycka till och tack för att du bjussar på repportaget!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Staffan
Member
714 Posts |
Posted - 2009/01/04 : 14:57:50
|
Har för mig att Martin Logan ska visa sin nya Summit X Kan man redan önska bilder,Pac?
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/01/04 : 18:35:26
|
Hej Staffan! Jo, det hade varit skoj att få se Martin Logan. Men, jag sökte efter dem både på CES och T.H.E Show, utan resultat... Vet du var de ställer ut |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2009/01/04 : 19:44:14
|
Ska bli intressant att få följa dig här på forumet, det blir säkert som vanligt ett kanon reprtage Känn igen stor press nu, bara för att vi på hemmaplan väntar med stor spänning på vad du ska förmedla.
Ha en trevlig vistelse och jobba inte ihjäl dig, vi ska ju höras/ses om någon månad eller så
//byZan |
"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"
Mina system...
Huvudsystem Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5 Andrasystem Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/01/05 : 17:24:47
|
Tackar tackar, var det en freudiansk felskrivning som inte blev helt färdigskriven? Skulle det stå "Känn igen den stora pressen nu..."?
Pass Check! Pengar Check! Biljett Check! Hotellbokning Check! Visa ansökan Check! Kamera Check! Blixt Check! Batterier och batteriladdare Check! Dator Check! Löparskor och lediga kläder Check! Ta med PG Jeppson Fick inte plats i handbagaget Tja, nu gäller det bara att få ner allt i väskan också...
|
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2009/01/05 : 17:38:46
|
Du får tolka det som du vill, jag menade det som jag skrev...... känn igen den vanliga pressen och gör nu ett riktigt bra reportage så som vi alla förväntar oss quote: Tja, nu gäller det bara att få ner allt i väskan också..
En väska? vad ska du ta hem allt du ska köpa i? Aha, du skickar allt med båt i en stor container.
Ha det bäst!
|
"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"
Mina system...
Huvudsystem Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5 Andrasystem Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
hoktuna
Jultomte
2786 Posts |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/01/05 : 19:35:42
|
Tyvärr väskan är redan full Hokis.
|
|
|
|
pederb
Member
463 Posts |
Posted - 2009/01/05 : 20:20:11
|
quote: Peder, vi ses väl över ett glas cocacola i baren som vanligt
You bet ya |
Peder Bäckman AVM Audio Video Manufaktur
|
|
|
JMlab
Member
595 Posts |
Posted - 2009/01/05 : 20:21:02
|
Hej Pac! Är inte så lite avis på dig! Kommer ihåg det som igår när jag var där häromåret! Hoppas du får en givande mässa! För min del får du gärna ta lite bilder+intryck av de nya Focal Utopiorna! Mvh JMlab |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/01/05 : 20:35:35
|
Det börjar bli många rum som skall besökas nu.
Jag skall kliva in hos Peder så får vi se vad han har att bjuda på.
|
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/01/05 : 20:38:32
|
Vad är det här som en Admin smyger in i mina poster???
quote: Ta med PG Jeppson Fick inte plats i handbaget
PG, du är inte riktigt så liten och nätt...
|
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2009/01/05 : 20:43:11
|
Jag känner mig inte större än en normal laptop .
Och ha det kul i Las Vegas. |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2009/01/05 : 22:55:56
|
Allt är stort i USA utom hockeyrinkarna. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2009/01/05 : 22:59:00
|
Vi har tagit fram resväskan, passen, biljetter...
Ordnat katt- kanin- och fiskvakt.
Vi har pratat om att vi borde packa men vi kollar forumet först. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
pederb
Member
463 Posts |
Posted - 2009/01/05 : 23:17:53
|
I morgon 9:45 så lyfter kärran till Vegas, det tar en hel timme och en halv att flyga från Oakland Sedan är det bara att kavla upp kjort armarna och börja packa upp |
Peder Bäckman AVM Audio Video Manufaktur
|
|
|
hoktuna
Jultomte
2786 Posts |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/01/07 : 18:55:08
|
Japp, incheckad, soven och klar för registrering på CES. Jag satt och funderade lite på flygplatsen.
quote: Då satt man på en flygplats igen. Jag tyckte att jag hade packat allt och jag hade till och med en checklista. Men det är klart, jag är inte van att resa med kameran och datorn samtidigt. ANtingen reser jag för jobbet med min dator, eller så packar jag fotoväskan och ger mig ut på ett HiFi-rportage. Att packa dator och kameraväskan för att åka världen runt och uppleva världens största HiFi-mässa är inte vardagsmat så det är klart jag glömde något. Jag säger bara en sak, det är tur att en CF-kortläsare inte kostar särskilt mycket.
Även om jag reser en del för mitt jobb så är det på hemmaplan jag trivs bäst. Jag brukar tycka om att sitta hemma i sweetspot och njuta. Att resa är helt enkelt inte riktigt min grej. Men denna gången är annorlunda. Denna gången ser jag fram emot att få resa. Att sitta några timmar på Shiphol känns inte så tungt. Just nu väntar jag på att få borda flyget till Detroit.
Detroit ja, "Motor City" lider svårt idagsläget. Skönt att bara vara på genomresa denna gången. Jag landar i Las Vegas strax efter 21.00 lokal tid. Då har jag hållt på att flyga i många timmar och får hitta en transfer till hotellet. Jag bor på Motel 6. Det är ett enkelt Motel som har justa priser. Om man skall kunna resa på det här viset så får man hålla "shoe string budget".
Nu är det dags att borda. Äventyret går vidare.
|
|
|
|
nahoj
Member
1542 Posts |
Posted - 2009/01/07 : 19:03:54
|
quote: det är tur att en CF-kortläsare inte kostar särskilt mycket
annars hade vi nog kunnat skramla ihop till en här
ser fram emot detta reportage väldigt mycket |
Min hemsida/Blogg http://johanstephan.com/
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/01/07 : 19:54:06
|
Jodå, en holländsk flygplats...
... och en nyinhandlad kortläsare.
|
|
|
|
Topic |
|