Alexis Park där High performance Audio var förlagt består av många 2 våningslängor som ligger utspridda i ett grönområde. Eller ja, så grönt som det går att hålla en öken. Så när man gick omkring så var det svårt att se vad som fanns i rummen.
Hmmmm... vänta nu! Emmlabs och SACD, dit in går vi!
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
Dom där högtalarna skulle man velat höra.. Hörde dom mindre Vr4 i den stora varianten och gillade det man hörde..
Kanske skulle aningens mer värmen önskats.. Men tror det lätt kom dit med lite varmare elektronik osv.. Sedan hörde jag dom i ett rum som kanske inte direkt kan sägas vara bästa möjliga för just behålla värmen i tonerna...
Jag och "ulf" har talat många ggr om dessa Vr4.. Så dom där klart ännu större är nog rätt trevliga kan man tro.. Synd dom tydligen enbart finns för lyssning i Bergen i Norge om infon stämmer...
VR9SE är en stor högtalare. De är mycket djupare än vad man uppfattar på bild.
Det sitter en 15" bas och en banddiskant på baksidan av högtalaren. Där hittar man också kylflänsen till den aktiva drivningen av basarna och alla rattar för att justera delningar och branthet som är associerade med just den aktiva drivningen. Tyvärr var det väl trångt så jag fick ingen bra bild...
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
Von Schweikert syntes till i många rum, men Emmlabs såg jag bara i det rummet som jag visar bilder från här. Men å andra sidan är CES så stort att det blir som att leta en nål i en höstack om man skall hitta alla ställen som allt visas...
darTZeel visade upp sitt för- och slutsteg kombination samt plaketten de fått från Stereophile för sitt slutsteg.
Designen är lite speciell och det finns mycket humor i den. Det känns som en väldigt tydlig referens till "öga-öga-näsa"...
Enligt darTZeel själva så står de för enkelhet(simplicity), renhet(purity) och tillförlitlighet(reliability).
Härliga bilder Pac och imponerand prylar mao häftig HiFi-godis Mer bilder, tack
De där VR 9 lär väl ge "live"dynamik som i närmast bara hornhögtalare presterar har jag förstått av personer som lyssnat på lillebror VR7 som har samma konstruktionsuppbyggnad