HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 TT2
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2008/10/07 :  15:35:34  Show Profile Send Jerry_E a Private Message  Reply
Är ägare av en Heybrook TT2:a. Denna är nu i behov av en mindre service. Bor i Kortedala/Göteborg. Någon som vet vart jag kan vända mig? Jerry

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/10/07 :  15:41:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

En fin spelare. Har du några options på den?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2008/10/07 :  16:07:23  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message  Reply
Varför inte prova hos Tonläget, den är väl lite åt LP12 hållet?

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2008/10/07 :  16:32:18  Show Profile Send Jerry_E a Private Message  Reply
Tja, Pac, har faktiskt tänkt försöka sälja den. Den har en Roksan Tabritz arm och en ganska duktig Puppa, om än en MM. Inte alltid lätt sälja en sådan spelare. Inte många som vet vad det egentligen är. Med bra skivor så spelar den verkligt bra. Har bland annat lyssnat en del på mina Dire Straits skivor och de låter gudomligt. Har även en skiva som heter La Folia, fömodligen välkänd för de flesta. Behöver jag säga att det låter bra?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/10/07 :  19:00:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Heybrook TT2 var en seriös konkurrent till Linn LP12. Den hade en massa saker från början som genom åren blev options på LP12'an. Den hade...
- Gjutet subchassie
- MDF armboard
- Option på elektroniskt styrd motor.

... från början. Det är en seriös spelare som man kan få otroligt mycket ljud ur.

Mer om Heybrook TT2 här: http://www.vinylengine.com/library/heybrook/tt2.shtml

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2008/10/07 :  20:12:31  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
- Gjutet subchassie
- MDF armboard
- Option på elektroniskt styrd motor.

Låter som en TD 125 förutom att den hade plywood till tonarmsplatta så var allt ovan standard.

Låter som en bra spelare har dock bara sett den på bild men en dag springer man väl på en sådan.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2008/10/07 :  20:41:36  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Hör med Ljudtema i Göteborg. De importerade Heybrock.

• Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

• Pioneer 668, PC, Chord Qutest

• Bladelius Saga MkII

• Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

• Tannoy Arden

• Supra Sword & LoRad

Go to Top of Page

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2008/10/07 :  23:42:43  Show Profile Send Jerry_E a Private Message  Reply
Missförstod ditt första inlägg, Pac, men Du har helt rätt. Tror att med lite justeringar kan den komma att låta mycket bra.
Skall ta och ringa Ljudtema. Tror de kan tipsa mig om vart jag skall vända mig. Känns lite trist ha den stående och ibland spela något på den när jag vet den kan göra bättre från sig. PS. Armen är inte fy skam den heller!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000