Author |
Topic |
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/14 : 20:22:08
|
Jag hittade ett litet rum som låg långt bort där en synnerligen pratglad herre husserade.
Volent var en ny bekantskap för mig. Ytterligare ett högtalarmärke som har otrolig finish på kabinetten.
CD-spelaren var från Lector och elektroniken från Balanced Audio technology.
Hur det lät? Jag har ingen aning. Tyvärr var den pratglada herren så pratglad när jag var där att det inte spelades alls på anläggningen.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
ninja
Member
2476 Posts |
Posted - 2008/02/14 : 20:38:00
|
Pac, villka högtalare var det tillsammans med BAT och Lector?
Sonus!? |
Made in SFRJ! First they came; HD 60 fps |
Edited by - ninja on 2008/02/14 20:39:20 |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2008/02/14 : 20:45:02
|
Krivet i Pacs inlägg quote: Volent var en ny bekantskap för mig. Ytterligare ett högtalarmärke som har otrolig finish på kabinetten
Snygg Cd
På tal om talarna, vem är det spm gör baselementen ? Det är väl samma som i Magico ? |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2008/02/14 : 20:57:38
|
quote: Snygg Cd
Inget att flina åt , den är snygg. Bra låter den också.
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2008/02/14 : 23:42:17
|
Jag brände en skiva till mässan för att kunna spela lite "egen" musik, det var låtar från:
- Beady Belle (Closer - 2005 - Norsk grupp som tangerar Jazz/Soul/Drum'n bass) - Steve Vai (The Ultra Zone -1999) - Michael Thompson (MT speaks - 2005 - Guitar based instrumental rock/fusion) - John Mayer (Continuum - 2006 - Blues inspirerad rock) - Cassandra Wilson (Thunderbird - 2006 - proddad av T-bone burnette - grym)
...men råkade lägga den i bakfickan...så den sprack mitt under Naim-demon ...så kan det gå, så man fick hålla till godo med Jazzen
|
Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet |
|
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
Posted - 2008/02/14 : 23:51:22
|
Jag kan inte alls hålla med om att musiken överlag skulle varit så bedövande tråkig som gjorts gällande i tråden så här långt. Kanske jag bara hade tur, men på de demos som jag besökte tycker jag att det var helt OK blandning av stilar. Tycker som vanligt (andra gången) att Canton med Onkyo? elektronik låter väldigt bra för pengarna. Bra musik spelades också i Cantonrummet, bl.a. Bonamassa, heter han så, bluessnubben? Han spelad hur som helst så att det nästan började ryka ur grejorna, vilket drag och vilken känsla!
|
J. Ullberg |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/15 : 06:43:05
|
quote: På tal om talarna, vem är det spm gör baselementen ?
Den pratglade berättade att högtalaren byggs i HongKong och att ATD levererar bas/mellaregister-elementet. Jag tror att det emnart är ATD som kan tillverka element med den tekniken så det borde vara de som gör elementen till Magico.
Det är bara att konstatera att musiksmaken är olika. Men att de som demonstrerar försöker hålla söndermastrade/superkomprimerad musik borta från sina demos är bara bra. Att försöka förstå hur apparater/högtalare och så vidare fungerar när man föder dem med musikmatrial av dålig kvalité är omöjligt. Det finns till och med risk för att man misstar sig och tror att musikkvaliténs tillkortakommanden beror på apparater och högtalare när de i själva verket spelar det som det matas med.
Nej, man får ha förståelse för att de som styr över anläggningarna försöker föda dem med matrial som gör att de spelar på sin fulla potential. Eller som killen inne i KEF-rummet sade när jag lämnade fram min hembrända "Is it any good??????". Jodå sade jag och när Göteborgs Bach Ensemble började klinga gav han mig tummen upp.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/15 : 06:51:39
|
Bra musikmatrial fanns det gott om. Tyvärr stod de flesta skivförsäljarna ute i gångar så det var svårt att få bild på dem allihop.
Men, jag fick åtminstone bild på Martins MoFi-försäljning...
Jan-Erik Persson sålde sina brillianta Opus 3-inspelningar och snackade om en hel del nyheter som kommer under våren. Jan-Erik håller på att mastra lite nyheter samtidigt som han gräver i sitt rika arkiv. Det skall bli kul att se vad han plockar fram! |
|
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
Posted - 2008/02/15 : 15:25:31
|
Problemet är ju att mässbesökaren över lag har rutten musiksmak
Var på demo av B&W Signature Diamond igår och det var mer eler mindre fri spelning av medhavda skivor. Publiken var mest gubbar 50+ och muskien var skittrist. Plonkig jazz, någon afrikan som tutade som ett tåg samt risig klassisk musik. Tur att de fanns någon som slängde in lite Kiss, lät visserligen skit men skönt att slippa höra det "perfekta" ljudet med skitmusik i mina öron.
Men visst smaken är ju som den är. |
______________________________________________ Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2008/02/15 : 15:56:37
|
...och när vi "ungdomar" blir äldre så kommer mässorna bara att spela rock och den nya generationen saknar "sin" musik |
|
|
Imperial
Medlem i AÖ
2691 Posts |
Posted - 2008/02/15 : 16:57:55
|
MOTORHEAD |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2008/02/15 : 17:41:26
|
Hmmm.........
eoJeud = ganska många medlemmar Arken = är i år Ny Svingoalåtar med beknäckar musik = Lockande |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/15 : 17:49:53
|
Bilderna börjar tryta men det finns ett rum till jag besökte. Att KEF tog seriöst på högtaleri har jag vetat länge. Men, vad jag inte visste var hur allvarliga de egentligen var...
De har tagit fram Muon koncept, ett statement, som kommer att användas som teknikplattform för framtiden.
|
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2008/02/15 : 19:14:25
|
Får ju hoppas att de där KEF:arna inte låter lika illa som de ser ut.
Vulgo på hög nivå ....... |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/15 : 19:15:48
|
Tänk att man kan forma metall på det viset!!! Organiska vackra svepande former... De är hur häftiga som helst!
|
|
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2008/02/15 : 19:30:40
|
Tillverkade i ett stycke aluminium. Enligt presentatören bara en firma i världen som är kapabel att tillverka dem och de gör normalt sett karossdelar till lyxbilar, där delarna ska vara gjorda i ett stycke. Någon slags formpressningssträckning eller nåt... |
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2008/02/15 : 22:20:07
|
Blev ingen titt eller lyssning då det var kö varje gång jag kom förbi, och eftersom jag hatar kö så bidde det inget! Men de ser väldigt häftiga ut i mina ögon |
Artphotography |
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2008/02/15 : 22:41:30
|
quote: Den pratglade berättade att högtalaren byggs i HongKong och att ATD levererar bas/mellaregister-elementet. Jag tror att det emnart är ATD som kan tillverka element med den tekniken så det borde vara de som gör elementen till Magico.
Ser ut att vara samma bas/mellan som sitter i den svindyra Magico Mini.
|
You'll Never Walk Alone... |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 09:47:32
|
quote: de ser väldigt häftiga ut i mina ögon
De ger ett helt annat intryck live än på bild.
Elektroniken som de drev Muon med kom från Mark Levinsson.
Den diskuteras här!
Det skall ju spelas också...
... och det gjorde det med besked. Högtalarna visade en grym potential men fick nog inte helt optimala förhållanden i den gigantiska salen. Speciellt inte med tanke på att ljusarmaturerna i taket sjöng med...
|
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 09:48:41
|
Jag tycker sammanfattningsvis att det var en rolig mässa. Den stor behållningen för mig var att få träffa alla glada HiFiForummedlemmar från när och fjärran. Jag hade jätteskoj där jag gick runt och snackade med människor och lyssnade på intressanta produkter. Den stora behållningen denna gången var att få chansen att lyssna på Knut Reiersrud samt rörburgaren.
|
|
|
|
govinda
Med nytt namn
2290 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 10:16:55
|
Många trevliga bilder! Tackar för det
Fanns inte Respons med på mässan? Där brukar man kunna spela det mesta i musikväg.
Micke Y har förkylningen gått över ännu? om inte krya på dig.
Mvh Anders.S |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 10:29:18
|
Det tråkiga med att Audionord säljer Simaudio är att priserna gått upp ganska rejält... |
|
|
Bimota
Starting Member
41 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 11:49:19
|
OBS! Detta är ett HELT FELAKTIGT påstående som grundar sig på illvillig ryktesspridning.
Vi är billigast i Europa på Simaudio Moon. Vi har pressat priserna så mycket som det bara är möjligt. Den tidigare importören jobbade i mycket liten skala, utan servicetekniker, utan lager, utan återförsäljarnät över hela landet, och utan långsiktighet.
Titta på priserna innan du uttalar dig felaktigt.
CD-1 kostar 15.000:-. i-1 kostar 14.500:-. Det är helt fantastisk value for money för den kvaliteten. Handbyggt i Kanada.
Vi är stolta och entusiastiska över att introducera Simaudio ordentligt på den svenska marknaden. Ni som handlar kan känna er trygga över att vi har fullständig backup på hela sortimentet. Priserna är LÅGA. Vi är stolta över prissättningen också.
Vänliga hälsningar, Ludwig på Audionord |
Släpp ned axlarna, stäng av hjärnan, och åk med på färden...
*** Stylus ***
|
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 12:03:30
|
Jag jämför med de priser som var hos HiFi-Art, inget annat. Äger själv 2 produkter från Moon. Jag vet dock att man höjde priserna även på hifi-art innan audionord tog över, därav "ganska rejält" och inte rejält. Sen är det ju upp till var och en att sätta priser, men sjunkande dollarkurs osv borde ge bättre priser än nuläget även om tillverkaren själva säkert höjt priserna en del. Du får gärna berätta om er prissättning, är inte ute efter att smutskasta Audionord, mer en givande dialog. |
|
|
Topic |
|