Author |
Topic |
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 12:39:10
|
Snutten! Det här med sjunkande dollarkurs kommer kunderna aldrig märka av. Har aldrig sett någon Hifi produkt som har fått en prissänkning pga sjunkande dollar, har någon gjort det?
|
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Sceptic
Member
746 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 13:07:33
|
quote: Det här med sjunkande dollarkurs kommer kunderna aldrig märka av. Har aldrig sett någon Hifi produkt som har fått en prissänkning pga sjunkande dollar, har någon gjort det?
Jodå, just nämnda Audionord sänkte faktiskt priserna på ARC, och även Magnepan, när dollarn gick ner |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6799 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 13:11:24
|
Angående Kef muon
quote: Tänk att man kan forma metall på det viset!!! Organiska vackra svepande former...
Man kan ju prova med att backa med bilen på ett alu-rör.
Med god materialkunskap så skulle man kunna klona dem , jag har varken plats och tid just nu med ett sådant projekt så någon annan får ta han om det .
Det skulle vara kul att höra dem jag får nog vänta till Arken.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 13:31:56
|
Man måste få spela dåligt inspelad musik på mässa oxå. Om inte anläggningen kan spela den musik jag är intresserad så har den ingen plats hemma hos mig ändå. Jag väljer trots allt inte min musik efter inspelningskvalite. Sen är det klart att bra inspelad musik ska spelas oxå så att den anläggningen dom demar kan få blomma ut.
Så min Johnossi skiva kommer att hänga med på fler mässor. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 19:25:42
|
Det var ju bra Sceptic, precis som det ska vara . |
|
|
Imperial
Medlem i AÖ
2691 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 19:52:17
|
Jo han Knut! Han kan sina strängar. Det tycker jag var bland det bästa på mässan. Han satt så lugnt på sin stol och det bara "smattrade" om strängarna. Ljudet var inte fy skam heller. Det var live |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2008/02/16 : 21:00:29
|
FBK: inte händer det ofta inte, borde vara självklart. |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2008/02/17 : 18:02:10
|
quote: Jodå, just nämnda Audionord sänkte faktiskt priserna på ARC, och även Magnepan, när dollarn gick ner
Det händer i alla fall ibland, bra |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2008/02/18 : 00:05:27
|
Vill rätta mig själv lite angående mitt inlägg om priser på Simaudio: det visade sig att Simaudio har höjt sina priser en del vilket förklarar varför de kostar som de gör i Sverige, allt verkar vara som det ska efter att jag kontrollräknat. Lycka till Audionord med satsningen på Simaudio, fina grejer . Spela gärna på dessa kommande mässor! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2008/02/26 : 15:36:22
|
quote: durand:
CD-spelaren från XTZ finns inte med på deras hemsida - helt ny produkt? Ser ut som de fortsätter använda samma tillverkare som Advance Acoustics, sitter det möjligtvis rör i spelaren? :)
Grunden till spelaren kommer från samma företag som AA använder sig av, sen har XTZ bytt drive, då den andra driven väsnades för mycket. Det sitter inga rör i denna CD-spelare.
Att den inte finns med på hemsidan, beror enkelt på att detta är en kommande produkt.
Priset är tänkt att hamna på 3500:-
(Ursäkta för sen svar, men åkte på semester just som Gignos mässan var) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2008/02/27 : 10:49:32
|
Kom på att jag enbart kommenterat mitt behov av att gå till barberaren i denna tråd hittills. (Ett besök som f ö nu klarats av.) Det kan väl så här efter ett par veckor vara läge att komma med de bestående intrycken från mässan.
* Lokalerna - Ris och ros. Ros till att de var så öppna och luftiga med många möjligheter att sätta sig ner och ta en kopp. Uppskattade också den korta promenaden mellan byggnaderna som gav en uppiggande dos frisk luft. Ris till att det fanns så få bra rum att spela i.
* Trivsammast - att sitta ned i Transcient Designs hörna och lyssna på Frank Sinatra ur AMR.
* Sämst var en kombo med Onkyo-elektronik och Canton-stativare som spottade ur sig en massa ettrig diskant med en entonig bas brummande i botten och ingenting däremellan. Detta förvånar mig eftersom jag upplevt samma sak på tidigare mässor med just Onkyo och Canton. När man lyssnar på kombinationen i andra sammanhang så låter det åtminstone prisvärt.
* Förundras över Veteran HiFi alltid verkar vara de enda som verkligen har ett par högtalare, Ino PiP, som passar det lilla rum de demar i.
* Roligast var den lite för stora förstärkaren med de lite för stora högtalarna som spelade lite för mycket bas i det lite för lilla rummet - Hegel H4 med Audio Physics Virgo alltså...
* Bäst var Audio Concept och Audio Nord med den gemensamma nämnaren Sonus Faber. Och det är ju som om vanligt är man nästan beredd att säga.
...och så en massa annat jag inte kommer ihåg längre.
mvh/ Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2008/02/27 10:52:03 |
|
|
Topic |
|