HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 High End 2007 - München
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/26 :  12:28:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ja visst såg han lite svensk ut,,,



Det där sättet attvända skivor har jag sett förut.

När jag kom in så spelades det klart tråkig pinkplonk jazz,, som följdes av lite acapella (gospel),,, och då var jag tvungen att fråga om detta var allt som spelades


"Jag har försökt blivit av med folk hela dagen" sa mannen då
"Kan du lyckas bättre?" sa Ludwig och log stort.



Handsken var kastad,,, Det var inte mycket annat än att ta upp den och leta igenom skivplånboken.


Vad kunde passa bättre än Tysk synth i tyskland?! Det kändes som ett klockrent val,, och redan efter 10 sek så gick 2 äldre tyskar,,, Så hur svårt kunde det vara tänkte jag?!


Tyvärr tog det inte mer än ytterligare 20 sek innan det kom in 4 yngre tyskar och reflekterade över musikvalet,,, med STORA i sina ansikten.

Då förstod jag hur svårt Ludwig hade det...


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7364 Posts

Posted - 2007/05/26 :  12:52:50  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
När jag kom in så spelades det klart tråkig pinkplonk jazz,, som följdes av lite acapella (gospel),,,

Som vanligt då..
quote:
Vad kunde passa bättre än Tysk synth i tyskland?! Det kändes som ett klockrent val,, och redan efter 10 sek så gick 2 äldre tyskar,,, Så hur svårt kunde det vara tänkte jag?!


Tyvärr tog det inte mer än ytterligare 20 sek innan det kom in 4 yngre tyskar och reflekterade över musikvalet,,, med STORA i sina ansikten.

Då förstod jag hur svårt Ludwig hade det...

Ps. Personligen så kommer jag aldrig mer gå på mässa utan att ha någon lyssningsbart med mig, droppen var High End i vintras då det fanns utställare som inte hade något annat alls än pinkplonk jazz och klassisk musik

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2007/05/26 12:58:29
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/26 :  13:43:47  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Faktum är att det var stora delar av Ludwigs skivor spelades,, Fast nåt som NUMERA borde var förbjudet är den där gitarrsnurran med Steve Vahn ,, vad han nu heter... Usch vad hififloskel!


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/26 :  13:47:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det fanns många intressanta rum, men allt för många för en kort lunchrast, så jag fick välja med omsorg,,, Med svenskt omsorg.

Utanför rum D219, så hittade jag ett ansikte som jag tyckte att jag kände igen...



Visst var det Robert från Audio Concept som stod där och pratade med en potensiell kund.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/26 :  13:49:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det var utanför WLM's rum som Robert stod,, och det fanns en anledning.
Inte bara att att WLM ingår i produkter som Audio Concept för,,



Utan det var nåt mer...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/26 :  14:20:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jo,,, det stod ju en Nordic Concept bland elektroniken.




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/26 :  15:31:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
och visst var det så att Robert växlade en del vax också,,



Med van hand bytte han lätt skivor på sin skivspelare.
WLm spelade som vanligt med stor bredd och inlevelse.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/05/27 :  11:46:43  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
jag fastnar mer och mer för dessa WLM burkar otroligt vackra och sen riktigt bra finish tycker jag, ska försöka ta mig ner till stockholm i juli för att lyssna på Divan

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/27 :  18:42:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Längre bort i korridoren fanns ett av de maffigaste slutsteg jag har skådat.

Inte ett steg heller, utan en "näve" steg.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/27 :  18:50:16  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Visst är det MBL som visar sina "större" modeller.



Från första stunden på dagen, så var det i princip full i detta rum.

Det stora fönster och motljus var detta inget kul fotorum (speciellt på en 3 min session)



Så här såg det ut de gånger jag tittade in,,,


Kort sagt, välbesökt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/27 :  18:54:09  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
När jag gick förbi ett rum, så kom jag och tänka på MickeY, så jag var tvungen att gå in och ta några kort.

För det fanns ett rum med högtalare av detta märke,,



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/27 :  19:03:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Visst är det The Westminster Royal SE.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/27 :  19:46:56  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Huvaligen!

WLM, Nordic Concept, MBL, Tannoy...
Du sparar inte på krutet Zalve.

Coola rör i Melody-försteget.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/27 :  19:50:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det fanns mycket mer att se, så jag fick helt enkelt välja det som kunde uppskattas...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/05/27 :  20:28:43  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
uj vilka grejer..

Tack för de fina bilderna, Zalve

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/05/27 :  21:08:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

De spelade på ett liknande MBL-system på CES i Las Vegas. Det talades väldigt väl om det där. Jag upplevde en sagolik stund framför det systemet. Det spelade riktigt riktigt bra.


Attans! Tannoy Westminster drivna av en Accuphase kombo!!!

Jag har aldrig haft förmånen att få höra ett par westminster. Nu blev jag avundsjuk Zalve!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/27 :  21:55:09  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tannoyrummet var lika fullt som de flesta rummen uppe på våning 2.

Det spelades rätt högt där inne, så du hade nog inte gillat det PAC

Det lilla jag hörde, spelade dynamiskt,, och högt!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/05/27 :  22:57:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Dynamiskt kan jag tänka mig att det var. Mina "små" Chevioter spelar bra. Jag kan tänka mig att de där spelar i en helt annan division.

Jag är väldigt intresserad av vad de kan prestera i basen. Hann du lyssna?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/28 :  08:04:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Bjuder på en bild till från Tannoyrummet,


Faktum är att jag fick tränga mig in för att enbart ta bilderna.

Basen fanns väl där och det var väl bas som den brukar vara på mässor.
Inget mer djuplodande än så.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/28 :  08:26:54  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det var en elak högtalare! Skulle jag gärna provlyssna.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/28 :  08:53:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det fanns fler elak saker som skulle passa dig Bernt.
Jag har några bilder, speciellt för dig Bernt - Hoppas de passar.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/28 :  08:54:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Detta kanske kan vara nåt Bernt?




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2007/05/28 :  09:28:56  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Nu blir jag avis Det hade varit kul och höra en sån lite burk. Man kan kanske inte anklaga dom för att vara vackra men vilket drag det kan vara.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/28 :  09:37:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det tanke på alla besöker som formliger pressade sig in där, så var det nog en upplevelse.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/28 :  09:40:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
TruLife Audio visade upp denna lilla pjäs.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000