HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 High End 2007 - München
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/28 :  09:46:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det var fullt med läckerheter och titta och dräggla över på bottenplanet.

Denna "pastagrill" är väl välbekant för de flesta.

Här visades även upp färgmatchande förstärkare.

För de som föredrar en lite mjukare färg, så finns ju även det.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/28 :  11:53:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ja, det var ju en söt liten röris du hittade där Zalve. Tack för omtanken!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/28 :  13:10:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Andra formdesigner fanns det i samma område.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2007/05/28 :  13:47:06  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Hoppas man kommer få råd med den uppsättningen

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/28 :  14:19:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Letar förbrilt efter en bild på enheten med VU meter... Men hittar inte den nu.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/28 :  14:41:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
I flera av rummen var det samma tendens.

Här ser vi bilder från Burmester rummet.

Lite ovanligt att INTE spela på största anläggningen, men jag har för mig att det stod ett par B100 till höger.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/28 :  18:56:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det var egentligen denna som var avsedd till Bernt,
men den kan väl passa de flesta rörtokiga.

OM jag inte visste bättre hade jag talat om vad detta är, men nu skulle jag nästan gissa på en OTL.

Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/05/28 :  19:26:58  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Den var mastig och mustig
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/28 :  19:47:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ytterligare en HIFIsvensk hittade jag, inte så långt ifrån min hemvist.

Här var dags uppvisning av en NY reference - NORDOST ODIN.
Björn förklarade för intresserade hur skillnaden var och den som ville, fick sig lyssningsstunder med Valhalla och Odin.

En skön lyx som Björn hade, var att hans lilla lyssningsrum var utrustat med AC.

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/28 :  20:13:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Vilken best till rörstärkare! Undrar vad det är för märke???

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/28 :  20:37:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det är en AIR TIGHT, Bernt. Tyvärr har jag inte hittat så mycket mer information om den,
6550 rör och ger 150W per kanal.

HIttade detta på nätet.
"Air-Tight
Japanese manufacturer of high end audio amplifiers, founded in the 90's by Atasushi Miura, the former head of Luxman. Makes somewhat cheaper amplifiers under the Acoustic Masterpiece banner (closer to the midrange in price), but very similar in build quality to the Air-Tight models. The company appears not to have an homepage."

Go to Top of Page

cybwiz
700.000-klubben

1388 Posts

Posted - 2007/05/29 :  15:46:23  Show Profile  Visit cybwiz's Homepage Send cybwiz a Private Message  Reply
quote:
Det är en AIR TIGHT, Bernt. Tyvärr har jag inte hittat så mycket mer information om den,
6550 rör och ger 150W per kanal.

Det er Air Tight Reference

Reference preamp finnes også

http://cybwiz.blogspot.com/

Edited by - cybwiz on 2007/05/31 16:22:14
Go to Top of Page

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2007/05/31 :  13:43:57  Show Profile Send overhang a Private Message  Reply
Men Zalve skall du inte slänga in några bilder på eran egen monter, vad jag förstod så fans det väll en intresant ny förstärkare med på mässan.
/Patrik

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/31 :  13:49:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Menar du XTZ's monter, så kommer det bilder i en annan tråd så småning om.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/31 :  13:50:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Dock ska jag försöka få upp lite mer bilder, för det finns en del kvar att visa.

Go to Top of Page

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2007/05/31 :  13:52:48  Show Profile Send overhang a Private Message  Reply
Jo det var XTZ:s monter jag tänkte på.
/Patrik

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/31 :  14:05:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Inte här overhang.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/06/01 :  13:40:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Distortion,, kan det vara nåt?

Inte så mycket här iaf.

En av de stora presentationerna på mässan.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/06/01 :  13:57:18  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Visst är det KEFs Muon projekt som ses här.
En liten nätt investering kring 7 siffror.

Ingen direkt svag kedja som drev heller, från ML.

Vet inte om designstilen är min favorit, men det var en hel del som gillade den hörde jag när var där.

Mer går att läsa här. http://www.kef.com/products/muon/

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/06/01 :  14:03:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply

Det var bra förutsättningar som fanns för att det skulle kunna låta bra.
En stor monter med 2 meter höga väggar runt om. Innaför det så var det en rund upphängning av tyg, (4 meter hög)

Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/06/01 :  15:48:47  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Att gå på High End mässan är som att gå på en konstutställning. Det är i alla fall inget som passar i mitt hem.
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2007/06/01 :  17:23:18  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
quote:
Vet inte om designstilen är min favorit, men det var en hel del som gillade den hörde jag när var där.

Inte så konstigt... tyskarna har ju ganska kef smak

Tack för reportaget!

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2007/06/05 :  16:29:28  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Jag hade gärna offrat nån onödig del på kroppen för ett par såna!

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/06/05 :  16:41:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nått granitmönstrat hade varit klockrent
Men frågan är om det går att göra utan att priset drar iväg ännu mer.

Tack för bilderna Zalve

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/06/05 :  18:17:59  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Skaplig bestyckning på de där Muon. Det sitter två bakåtriktade basar också.

Instämmer med Lepra. Har du några kvar förresten?

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000