HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Vi klarar oss nog ändå :o) *Update 14/11*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 21

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/12 :  12:33:05  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det syns vad Dan jobbar med o att han är Duktig !!
Visst jag är inte helkass på att plåta o PS kan jag rätt upp o ner men mina bilder ser aldrig så

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/05/12 :  12:59:07  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Ååååhhh sicka sköna anläggningar och stugor ni har här i söder!!!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/05/12 :  13:13:37  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
quote:
Stickans signatur säger: Praktikant på "Radio och TV Hörnan" i Malmö.

Ska vi trilla ner en 20 st o ställa en massa dumma frågor ?

Ni är välkomna, frågan är om ni får några svar!

Tyvärr är utbudet inte stort på Hifi och hembio just nu, butiken skall fixas till och det skall flyttas om lite.

Vi har Bose-system,lite Advance Acoustic,lite Wharfedale-högtalare och lite rea-grejor som säljs av.
Plattskärmar finns det många av däremot, dvd, dvd/video, boxar, och annat godis naturligtvis.

Begagnat finns också med en hel del godbitar i form av Sony ES, Sansui, Luxman, Cabasse, Bose mm.
Vi har också en massa rör - orginal i förpackning plus beggade, skulle tro att det är upp emot tusen stycken sammanlagt.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/05/12 :  13:45:36  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det syns att det är dommaren i vår fototävling som jobbat med de bilderna!

Oj, oj, oj, vilka bilder!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/05/12 :  14:20:26  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
hahaha, jag fick också vara med, trodde du glömt mig... Tack för värmande ord

Det låter inte så pjokigt men bra kan alltid bli bättre! Det som känns skönt just nu är att jag inte längre har bråttom att ändra eller byta bara för sakens skull. Det spelar musik och även om det alltid finns nån parameter här och där som kan justeras så i det stora hela är det en kompetent anläggning.

Av uppgraderingarna som jag skrev har jag faktiskt genomgått revaxör behandlingen, men det låter likadant

Jag har givetvis följt tråden från dag 1 och jag måste erkänna att jag trodde inte att det fanns såååå många intressanta anläggningar i skåne jag är både IMPONERAD och STOLT över oss alla - GRATTIS till oss!

Hipp hipp.....

Artphotography
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/12 :  15:20:44  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Grand Finale!!

(och spanjorskan i sweetspot var verkligen sweet)

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2007/05/12 :  16:11:01  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message  Reply
Inte bara bilderna och stereon som är imponerande i hos Dan utan också rummet i sig. Öppet och vackert, smakfullt möblerat och med en brasa i hörnet. Nice!

På Radio&TV hörnan köpte jag ett Sansui kassettdäck för länge sedan. Annars var de väl mycket inne på Rotel då. Övriga butiker i Malmö som man frekvent besökte efter skolan (gymnasie, högskola) var Ljudshopen (hifiklubben), Roséns och Malmö hifi center. Ibland även ljudprodukter (??) på Amiralsgatan, snett emot koncerthuset. Det var tack vare dessa butiker som hifi intresset väcktes ordentligt!

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2007/05/12 :  23:14:01  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message  Reply
Tack Johan för det stora stora jobbet du har lagt i detta.

Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/05/12 :  23:40:23  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Håller med Rip, Johan är KING

Artphotography
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/05/13 :  00:33:25  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Har Johan's anläggning presenterats?

Eller någon ska åka hem till honom och fota....?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2007/05/13 :  00:53:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply

Här ser ut som det gör o min systemtråd har uppdaterats för nån vecka sedan så det är ok

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/05/13 :  01:08:47  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Haha, nu ska du inte vara blygsam, antingen presenterar du dina grejor,
med egna bilder, eller så kommer jag och amatörfotar rubbet, välj själv

PG

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2007/05/13 :  01:12:14  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Kom du bara, så ska du få plåta i ett svårt rum
Jag kan ju lika gärna få dig att sälja Quadarna med o köpa WLM.

Eller kanske bygga nått som nyttjar en snarlik teknik

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

p-pan
Member

155 Posts

Posted - 2007/05/13 :  01:22:38  Show Profile Send p-pan a Private Message  Reply
Måste få återknyta till Dan's ljudligt vackra rum.

Det är någonting med färgerna som gör helheten + en otroligt fin anläggning förstås men ...

att ett par så pass stora golvare kan "slinka" in i ett rum och bara bli en del av möbelemanget är helt otroligt.

Ska ta och visa sambon vad integrerad helhet är "igentligen".

För övrigt vill jag oxå' tacka för ett riktigt bra bildreportage.

/// Pan
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/05/13 :  01:24:56  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
quote:
Kom du bara, så ska du få plåta i ett svårt rum
Jag kan ju lika gärna få dig att sälja Quadarna med o köpa WLM.

Eller kanske bygga nått som nyttjar en snarlik teknik

Jag är intresserad.............

Vi höres Johan......

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2007/05/13 :  01:26:54  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag kan berätta att Dans bilder är redigerade via Photoshop ganska mycket vilket är helt ok när resultatet blir som på hans bilder
Både jag o Dan jobbar med PS men han nyttjar PS på ett helt annat sätt än jag. Plus att han har det där ögat för skönhet, ljus och detaljer.

Kan man köpa den förmågan nånstans ?

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

p-pan
Member

155 Posts

Posted - 2007/05/13 :  01:47:19  Show Profile Send p-pan a Private Message  Reply
... öga för skönhet???

Har det något med sweetspot att göra .

Vilket som, avundsjuka är bara förnamnet.
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1784 Posts

Posted - 2007/05/13 :  01:50:50  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Ä de slut nu?

Kan saker och ting återgå till normala nivåer nu?
Så man slipper att skämmas för sina obetydliga klavertramp i HiFi-s utmarker?
Denna tråd är helt outstanding, djävlar!

Dan, kan man möjligtvis få se mer av den underbara damen på sidan 16 (sexton) då det inte är så ofta man kan njuta av HiFi-damer på detta forum?
HiFi är inte bara ljud vilket Dan verkar fattat, eller?

Hälsningar från en imponerad och lagom berusad Amatör så här på Lördagsnatten...

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/05/13 :  02:17:36  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Jag känner en "show off your wife"-tråd på g...
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/05/13 :  11:12:39  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
P-pan: Tack för snälla kommentarer

Amatören: Att damerna ska "integreras" med hifi, inredning, sällskap - livet - det har jag fattat för länge sedan

Lovan: anytime....

Angående bilder så har Johan helt rätt i att jag använder PS flitigt, och visserligen kan jag en hel del knep där men det är inte därför jag lever på fotografi! Det är just "ögat" för balans och harmoni, helt enkelt sjysst bildsinne. Det handlar om att känna hur en bild bör se ut med ljussättning och komposition för att engagera, sedan att förverkliga idén kan hundratusen göra, det tekniska är egentligen aldrig svårt - det är något alla kan lära sig och är mer mekaniskt.

Artphotography
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2007/05/13 :  11:26:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det lät bättre när du sa det än när jag sa det

Tråden kommer möjligtvis att vakna till liv igen lite då o då så ni vet

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/05/14 :  10:30:18  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jadu Johan. Nu har du gjort en fifin tråd...
Om Dan har ögat för bilden osv så får man nog säga att denna tråden med trådvalet var en liknande nivå du uppvisade på ideplanet Johan..

Skoj samt trevlig familjär känsla att "strutta" runt hos er alla som öppnat upp era hem och system här för beskådande..

Tack Johan B för din ide och genomförande av collaget av samlade bilder o text. Och tack alla euljuedare som öppnat era hem samt deltagit här...Verkligen roligt att få se många system så här ifrån stugan.

Mvh
Tobbe.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2007/05/15 :  07:03:33  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Vad 17 ska man nu hitta på då ?

Har lite grejer på G så nått kul blir det väl

Tack för alla glada tillrop o som sagt, resten av gänget ska ha del av äran med

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/23 :  15:48:47  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Den här tråden borde väl kunna uppdateras med bilder från oss alla från egna serverplatser såsom photobucket.Om var och en lägger in sina egna bilder så torde detta inte vara direkt ett jättejobb... Så blir denna tråden "levande igen" i alla fall. För det är klart synd att en tråd i denna nivå skall vara död som den är i stort sett nu.
bara en tanke så räddas Johans jobb med allt detta till eftervärlden

Mvh
Tobbe

edit. tog bort onödig text

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/07/23 15:51:40
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/07/23 :  19:17:33  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Angående Dans fotograferande så såg jag faktiskt en bra bild på Johan som borde visas här, där kom fram en talang som vi inte tidigare set, bara anat!
Go to Top of Page
Page: of 21 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000