Author |
Topic |
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/05/12 : 12:33:05
|
Det syns vad Dan jobbar med o att han är Duktig !! Visst jag är inte helkass på att plåta o PS kan jag rätt upp o ner men mina bilder ser aldrig så
|
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/05/12 : 12:59:07
|
Ååååhhh sicka sköna anläggningar och stugor ni har här i söder!!!
|
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/05/12 : 13:13:37
|
quote: Stickans signatur säger: Praktikant på "Radio och TV Hörnan" i Malmö.
Ska vi trilla ner en 20 st o ställa en massa dumma frågor ?
Ni är välkomna, frågan är om ni får några svar!
Tyvärr är utbudet inte stort på Hifi och hembio just nu, butiken skall fixas till och det skall flyttas om lite.
Vi har Bose-system,lite Advance Acoustic,lite Wharfedale-högtalare och lite rea-grejor som säljs av. Plattskärmar finns det många av däremot, dvd, dvd/video, boxar, och annat godis naturligtvis.
Begagnat finns också med en hel del godbitar i form av Sony ES, Sansui, Luxman, Cabasse, Bose mm. Vi har också en massa rör - orginal i förpackning plus beggade, skulle tro att det är upp emot tusen stycken sammanlagt.
|
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/05/12 : 13:45:36
|
Det syns att det är dommaren i vår fototävling som jobbat med de bilderna!
Oj, oj, oj, vilka bilder!
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2007/05/12 : 14:20:26
|
hahaha, jag fick också vara med, trodde du glömt mig... Tack för värmande ord
Det låter inte så pjokigt men bra kan alltid bli bättre! Det som känns skönt just nu är att jag inte längre har bråttom att ändra eller byta bara för sakens skull. Det spelar musik och även om det alltid finns nån parameter här och där som kan justeras så i det stora hela är det en kompetent anläggning.
Av uppgraderingarna som jag skrev har jag faktiskt genomgått revaxör behandlingen, men det låter likadant
Jag har givetvis följt tråden från dag 1 och jag måste erkänna att jag trodde inte att det fanns såååå många intressanta anläggningar i skåne jag är både IMPONERAD och STOLT över oss alla - GRATTIS till oss!
Hipp hipp..... |
Artphotography |
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2007/05/12 : 15:20:44
|
Grand Finale!!
(och spanjorskan i sweetspot var verkligen sweet)
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
staffann
Member
691 Posts |
Posted - 2007/05/12 : 16:11:01
|
Inte bara bilderna och stereon som är imponerande i hos Dan utan också rummet i sig. Öppet och vackert, smakfullt möblerat och med en brasa i hörnet. Nice!
På Radio&TV hörnan köpte jag ett Sansui kassettdäck för länge sedan. Annars var de väl mycket inne på Rotel då. Övriga butiker i Malmö som man frekvent besökte efter skolan (gymnasie, högskola) var Ljudshopen (hifiklubben), Roséns och Malmö hifi center. Ibland även ljudprodukter (??) på Amiralsgatan, snett emot koncerthuset. Det var tack vare dessa butiker som hifi intresset väcktes ordentligt! |
Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable. Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system |
|
|
rip59
Member
1365 Posts |
Posted - 2007/05/12 : 23:14:01
|
Tack Johan för det stora stora jobbet du har lagt i detta.
Rip
|
Tannoy SGM 1000 eoJeud... What else? EAC/Flac guide |
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2007/05/12 : 23:40:23
|
Håller med Rip, Johan är KING |
Artphotography |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 00:33:25
|
Har Johan's anläggning presenterats?
Eller någon ska åka hem till honom och fota....? |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 00:53:41
|
Här ser ut som det gör o min systemtråd har uppdaterats för nån vecka sedan så det är ok |
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 01:08:47
|
Haha, nu ska du inte vara blygsam, antingen presenterar du dina grejor, med egna bilder, eller så kommer jag och amatörfotar rubbet, välj själv
PG |
Är lagliga grejor.......
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 01:12:14
|
Kom du bara, så ska du få plåta i ett svårt rum Jag kan ju lika gärna få dig att sälja Quadarna med o köpa WLM.
Eller kanske bygga nått som nyttjar en snarlik teknik |
|
|
|
p-pan
Member
155 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 01:22:38
|
Måste få återknyta till Dan's ljudligt vackra rum.
Det är någonting med färgerna som gör helheten + en otroligt fin anläggning förstås men ...
att ett par så pass stora golvare kan "slinka" in i ett rum och bara bli en del av möbelemanget är helt otroligt.
Ska ta och visa sambon vad integrerad helhet är "igentligen".
För övrigt vill jag oxå' tacka för ett riktigt bra bildreportage.
/// Pan |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 01:24:56
|
quote: Kom du bara, så ska du få plåta i ett svårt rum Jag kan ju lika gärna få dig att sälja Quadarna med o köpa WLM.
Eller kanske bygga nått som nyttjar en snarlik teknik
Jag är intresserad.............
Vi höres Johan...... |
Är lagliga grejor.......
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 01:26:54
|
Jag kan berätta att Dans bilder är redigerade via Photoshop ganska mycket vilket är helt ok när resultatet blir som på hans bilder Både jag o Dan jobbar med PS men han nyttjar PS på ett helt annat sätt än jag. Plus att han har det där ögat för skönhet, ljus och detaljer.
Kan man köpa den förmågan nånstans ?
|
|
|
|
p-pan
Member
155 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 01:47:19
|
... öga för skönhet???
Har det något med sweetspot att göra .
Vilket som, avundsjuka är bara förnamnet. |
|
|
Amatören
100.000-klubben
1784 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 01:50:50
|
Ä de slut nu?
Kan saker och ting återgå till normala nivåer nu? Så man slipper att skämmas för sina obetydliga klavertramp i HiFi-s utmarker? Denna tråd är helt outstanding, djävlar!
Dan, kan man möjligtvis få se mer av den underbara damen på sidan 16 (sexton) då det inte är så ofta man kan njuta av HiFi-damer på detta forum? HiFi är inte bara ljud vilket Dan verkar fattat, eller?
Hälsningar från en imponerad och lagom berusad Amatör så här på Lördagsnatten... |
"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!" |
|
|
Lovan
Member
3166 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 02:17:36
|
Jag känner en "show off your wife"-tråd på g... |
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 11:12:39
|
P-pan: Tack för snälla kommentarer
Amatören: Att damerna ska "integreras" med hifi, inredning, sällskap - livet - det har jag fattat för länge sedan
Lovan: anytime....
Angående bilder så har Johan helt rätt i att jag använder PS flitigt, och visserligen kan jag en hel del knep där men det är inte därför jag lever på fotografi! Det är just "ögat" för balans och harmoni, helt enkelt sjysst bildsinne. Det handlar om att känna hur en bild bör se ut med ljussättning och komposition för att engagera, sedan att förverkliga idén kan hundratusen göra, det tekniska är egentligen aldrig svårt - det är något alla kan lära sig och är mer mekaniskt. |
Artphotography |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/05/13 : 11:26:52
|
Det lät bättre när du sa det än när jag sa det
Tråden kommer möjligtvis att vakna till liv igen lite då o då så ni vet |
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/05/14 : 10:30:18
|
Jadu Johan. Nu har du gjort en fifin tråd... Om Dan har ögat för bilden osv så får man nog säga att denna tråden med trådvalet var en liknande nivå du uppvisade på ideplanet Johan..
Skoj samt trevlig familjär känsla att "strutta" runt hos er alla som öppnat upp era hem och system här för beskådande..
Tack Johan B för din ide och genomförande av collaget av samlade bilder o text. Och tack alla euljuedare som öppnat era hem samt deltagit här...Verkligen roligt att få se många system så här ifrån stugan.
Mvh Tobbe. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/05/15 : 07:03:33
|
Vad 17 ska man nu hitta på då ?
Har lite grejer på G så nått kul blir det väl
Tack för alla glada tillrop o som sagt, resten av gänget ska ha del av äran med |
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/07/23 : 15:48:47
|
Den här tråden borde väl kunna uppdateras med bilder från oss alla från egna serverplatser såsom photobucket.Om var och en lägger in sina egna bilder så torde detta inte vara direkt ett jättejobb... Så blir denna tråden "levande igen" i alla fall. För det är klart synd att en tråd i denna nivå skall vara död som den är i stort sett nu. bara en tanke så räddas Johans jobb med allt detta till eftervärlden
Mvh Tobbe
edit. tog bort onödig text |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2007/07/23 15:51:40 |
|
|
iroise
Member
1753 Posts |
Posted - 2007/07/23 : 19:17:33
|
Angående Dans fotograferande så såg jag faktiskt en bra bild på Johan som borde visas här, där kom fram en talang som vi inte tidigare set, bara anat! |
|
|
Topic |
|