HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Guldklimpen-nu med en liten silvertacka på besök
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/04/07 :  17:09:42  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Har nu köpt min första "riktiga" vinylspelare. Hade tidigare en project RPM-5, mest för att prova vinyl. Denna var tillräckligt bra(mycket bra tom) för att jag skulle bli hooked on a feeling sas.
Nu är det dags för ett litet repotage med bild och ord.
Vi skippar den tråkiga obligatoriska kartongteasern och går in på the real thing direkt.


14 kg spelare.

Under uppackningen inser man vilken gedigen sak detta är, och så genialt enkel.


Plinten är som synes en massiv sak i mässing utan plana ytor(inga resonanser) i form av ett T vridet kl 2 med bäring kl 8 där motorblocket huserar. Avkopplingen sker med hjälp av tre st gummipackningar, minimalt med rörelse men stabilt och ändå till viss mån mjukt. Längst ner i högra hörnet ser man de 2 olika dämpoljorna som ska fyllas i på respektive ställe.


Nästan allt man behöver, en kopp kaffe tillkommer. Den lättflytande oljan ska i centrumlagret som består av en oljekammare, en krage av resin/textil som är supertight. Själva lagret är en enpunktslagrad stålaxel polerad nått så grymt i flera led där slutpoleringen görs för hand med diamantpasta och päronträ, jag har aldrig sett något liknande i något sammanhang. När rätt mängd olja är i tråget sänker man ner hela centrumlagret med subplattan, vid exakt rätt vinkel glider den ner helt friktionsfritt och dämpas den sista cm av oljetrycket för att till slut osynligt stanna av och landa på sin enda lagringspunkt. En lätt snurr på subplattan bekräftar en lyckad operation, den slutar aldrig att snurra.

Armen StogiS är en enpunktslagrad sk unipivotarm som väger 600gr.

Som alla Kuzmaprodukter arbetas alla delar fram ur solida metalstycken genom fräsning och borrning, ingen pressning eller gjutning duger. Mycket spill till skrotvärde mao, tur dom gör den i slovenien annars hade den nog kostat hur mycket som helst.


Hela maskinen är uppbygd kring två horisontella linjer, den första är den linjella tyngdpunkt som utgörs av all "död" massa, dvs plint och motorblock. Den andra utgörs av centrum linjen för all rörlig massa dvs motorpully, rem, platta, subplatta, och unipivotlagret med dess vikter, biasjustering eller antiskate som vi normalt kallar den.
Detta innebör att alla rörliga delar har gemensam tyngdpunkt och rör sig på exakt samma horisontella plan.


Här är en bild på unipivotlagret med dess resoar med silikonoljedämpning, notera det lilla "silversrecket" som visar korrekt oljenivå. Som alla ser ska det mer lut i baljan boys. Sen ska en klick gucka även på själva lagerskålen. Metall mot metall ni vet, måste smörjas. Längst ner i bild sticker en "allenkey" ut denna insekskruv styr två st anlägningsytor inne i cylinderhålet. I detta cylinderhål sitter en kolv av mässing i vilken ytterligare ett hål finns där man sänker ned "stolpen" till armfästet, denna kan även justeras av ytterligare två st insekskruvar, man kan ana den ena precis i skarven mellan de två cylindrarna. VTA kan alltså justeras på två stllen. När allt är inställt används dock bara den som styr hela blocket som på bilden. Passformen och precisionen är exeptionell.


På armbasen stter de två vikterna som styr azimut och nåltryck, finintälningen av azimuten gör man med en inseksnyckel i hålet på den stora motvikten. I denna finns en gängad vikt, fiffigt va?
Vikternas centrum ligger i plan med skivtalriken så att alla rörliga delar har samma horisont, tom biasjusteringens vridaxel är exakt i samma plan som nålspetsen och pivotspetsen.
Det enklaste sättet att hitta rätt VTA är innan armen är att flukta in koppen för pivotspetsen, den ska vara på samma plan som nålspetsen på PU när den är i spåret på en LPskiva. Ett annat sätt är att kolla att "skåran" till nylonlinan och nylonlinan är exakt i höjd med LPskivan, då är VTA rätt enl armen i alla fall.
Piggen som sticker ut längst upp är den stolpe man fäster tonarmskabeln på vid justeringar som kräver att man lyfter bort armen eller transportering. Sedan fäster man den på en annan stolpe på oljeresoaren (nedan). På biden under ser man en annan "allenkey" so man lossar tonarmen från sitt fäste med. Alla infästningar och justeringar utförs med inseksnycklar eller "allenkeys" som det tydligen heter på engelska.

I bilden högra, nedre hörn ser ni antiskatingen eller biasjusteringen som Kuzma kallar den, en pendel som ökar effekten och minskar allteftersom skatingkraften ökar/minskar. Den lilla vikten kan givetvis justeras om man skruvar ut en liten inseksskruv förstås, ni börjar förstå tänket ni med? I innersta läget 1gr och yttersta 2gr.



Nåltryck. Knepigt att få till alla parametrar eftersom en justering av den ena ger en avikelse på den andra och tredje. så när trycket stämmer ser det ut så här på skivan.

Eftersom motvikterna kan rotera sidledes är en liten justering av vikten något som kan resultera i obalans och därmed nya justerningar. Puh!


Lite bättre, men inte helt rätt. Värt att notera är pickuppinfästningen vilken även den görs av ett solit aluminiumblock som fräses och borras till perfektion. Snacka om matrialsvinn, ca 90% som skrotvärde. Frank Kuzma anser att en liten arm att lyfta i är förödande för en arms symetri och balans, så man får vackert hålla i armen eller själva pickuppinfästningen, det kräver lite tilväjning.


Motorblocket, en intressant detalj är att själva motorpullyn är upphöjd och plattan urfräst under så själva drivningen är helt dold och sker i plattan. Toleranserna är små, mycket små, det går knappt att se mellan motorns översta drivhjul och själva plattan, avståndet är säkert under mm. Stor del av plattans 4kg är längst ut så den fungerar som ett svänghjul.

Jag ska ta lite mer bilder sen, om någon vill.



Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Edited by - Adagio on 2007/05/20 20:37:11

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/04/07 :  17:27:07  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
Mycket bra bilder och informativ text

- det märks att du är förtjust i ditt nyförvärv

//Eliot

PS. Apropos vad du skrev: Gjutet bör vara bättre (men dyrare) än fräst

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/04/07 :  17:43:09  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

En mycket genomtänkt konstruktion.
Trevlig läsning och fina bilder Adagio.

Klarar du dig utan fingerklyka?


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/07 :  17:49:14  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det har jag inte tänkt på, det Calle frågade om
Läcker spelare som är väldigt kompetent om jag har förstått det hela rätt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/04/07 :  18:04:19  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Det kräver som sagt tillväjning, men nu när jag fått till rätt dämpning och i det närmaste perfekt balans känns det bra. Till en början var det lite vingligt. Nu känns armen nästan viktlös med lite lagom trög/seg känsla, svårt att beskriva, men det känns rätt.
Jag är mycket imponerad av spelaren och framför allt ljudet från den.
Man kan ju imponeras av konstruktionen och att varje detalj är utfönderad in i minsta detalj, att allt onödigt bjäfs är avskalat men hade ljudet inte varit det det är hade allt varit förjäves. Nu är det som tur är inte det. Jag vet inte om det är en egenskap som utmärker unipivot men maskinen är så till den mildra grad tyst, det är spooky. Givetvis spelar det enkla men enormteffektiva lagret sin roll till detta, men med armen rätt instäld hörs knappt att nålen går ner i spåret i början av skivan...pang så är det musik från ingenstans. Alla skivor är olika men man hör inget från nålens friktion i spåret annat än musiksignal och ett och annat dammkorn.
Jag satt och spelade riktigt sent en natt och spelade lågt för att inte störa familjen, all musik hördes tydligt, men bakgrunden var extremt tyst, jag jämförde med en CD och måste säga att skivspelaren var mycket tystare. Dess förmåga att starta och stoppa slår cdspelaren på fingrarna rejält. En grym skivspelare mao.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Edited by - Adagio on 2007/04/07 18:07:03
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/04/08 :  10:16:47  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Vilken snygg spelare, jag gillar det avskalade. Förstå mig rätt, det avskalade tyder i min bok på stor kunskap, som på denna spelaren. Allt finns där, och görs bra och det finns inget behov av en massa lullull. Det är så vackert på något sätt. Grattis till ett riktigt bra reportage, det kan inte vara första gången du monterar en skivspelare. Vad trevligt reportage att se en söndagsmorgon, dagen ser ut att bli riktigt bra ;)

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/04/08 :  12:23:58  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Tack för riktigt fina bilder!
Grattis till fin skivspelare. Otroligt fräck design!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/04/08 :  12:43:44  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Är jag blind eller? Kan ju vara en synville av foton framkallat..Men det ser ut som pickuppen "lutar" kraftigt.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/04/08 :  13:25:55  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Det brukar vara en optisk synvilla. Ser på 9 foton av 10 ut som om pick-upen har roterats lite medurs.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2007/04/08 :  16:58:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Nej, det är ingen synvilla. Med den typen av motvikt som denna armen har kan man "luta" nålen om det vill sig illa. Adagio kommenterar det med
quote:
Eftersom motvikterna kan rotera sidledes är en liten justering av vikten något som kan resultera i obalans och därmed nya justerningar. Puh!


Motvikten har ett hål som ligger off center. När den roteras förskjuter man tyngdpunkten i sidled på hela armen vilket resulterar i att nålen lutar. Jag misstänker att Adagio har spenderat många långa, njutbara stunder med justeringen av den armen.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/04/08 :  17:58:21  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Hmm, Adagio, hur är kanalseparationen?
Även på de uni-pivot jag stött på ser pick-upen ut att luta medurs om man betraktar dem från syd-väst. Lite nördig diskussion, men intressant ändå

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/04/08 :  20:40:29  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Man kan ju bli lite tokig av att justera azimuten som sagt. Från det att man ändrar en parameter, konstaterar att alla andra ändrats, går igenom det hela igen och igen osv har det lätt gått två timmar innan man är nöjd igen.
Jo den lutar som sagt på dessa bilder, jag hoppas att jag kan presentera nya bilder med rak azimut, paralell arm och PUn satt exakt på rätt plats. PUhållaren ar två spår, vilket gör att man kan skjuta PUn fram och tillbaka och ändå uppnå två nollgenomgångspunkter, givetvis har jag provat fyra st olika och fastnat för ganska mitt på. Den skarpsynte kan se att PUn sitter lite olika långt fram eller bak om man så vill.
Men som herr Lindgren sade "känns det inte rätt så är det förmodligen fel och då ska man skruva."
Kanalseparationen skall undersökas ikväll, har faktiskt inte tänkt på det. Vet bara att stereoperspektivet i bredd djup och höjd är ypperlikt.
En del 80talsproduktioner med spektakulära synttrummor presenteras dessa med grym precision i djudbilden och går från långt ut till vänster(utanför högtalaren som jag upplever det) till höger (samma sak) via mitten.
Om dessa två saker är tecken på god kanalseparation vet jag ej, vill du ha "hard facts" så gäller följande:
Channelbalance: Better than 0.5 db
Channelseparation: Better than 35dB at 1 kHz

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/04/08 :  21:59:08  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Vinyl har ju inte så lysande siffror på kanalseparation (jämfört med CD), men jag har aldrig hört en vinyl där tankarna gått till det som en bristfaktor.

Riktigt snygg spelare. Passar fint in i ditt fina rum :)

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!

Edited by - kaffekoppen on 2007/04/08 22:00:44
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/04/08 :  22:41:44  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Tackar, du är välkommen, när du svänger förbi till "stugan", på ett besök igen. Ja, jag är verkligen nöjd, jag har kommit att bli en vinyljunkie, nejvars men det har inte blivit mycket CD den senaste tiden. Det går ju att få tag i så mycket rolig musik till så attraktiva priser, det är ju svårt att låta bli. Vinylspelarköpet var min motreaktion mot SACD, DVDA, streamad musik, MP3 och downloads mm.
Ett statment som säger...dra i nödstopp, ta det lugnt, reflektera över det som är och det som var. Eller kanske att man bara är prylfetechist.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/04/09 :  00:23:09  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Wow!
Vad läcker den var!!

Vågar man fråga vad priset är?

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/04/09 :  00:33:13  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Adagio - det är inte omöjligt att jag hör av mig :)

Visst är musik kul :)

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/04/09 :  08:32:06  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

quote:
jag har aldrig hört en vinyl där tankarna gått till det som en bristfaktor
Det håller jag helt med om, men det får sådana effekter om nålen står snett.


Fler frågor Adagio;
Måste drivverket stå på ett helt horisontellt underlag eller går det att ställa in?
Har du testat ställa den på din "Excalibur"-hylla (vill minnas den hette så)?


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2007/04/09 :  08:35:06  Show Profile Send MasterChief a Private Message  Reply
quote:
Wow!
Vad läcker den var!!

Vågar man fråga vad priset är?



Finns hos Lefflers

http://www.lefflershifi.com/Library/Products/Kuzma/StabiS.htm

En av marknadens snyggaste spelare. Ruggigt fin.
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/04/09 :  11:04:13  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Underlaget måste vara i absolut våg för bästa resultat, eftersom spelaren saknar möjlighet att ställa in det(som tur är).
Jag har inte provat Excalibur av den enkla anledning att SDkuddarna i inte är dimensionerade för denna vikt. Dessutom fungerade den inte så bra med min förra maskin, den dödade all dynamik, visst lät det vackert men den musikaliska nerven förvann.
En annan sak som jag inte gillade var att skivspelaren kom i en slags självsvängning om detta berode på obalans eller vad låter jag vara osagt.Det märktes som så att antiskatingvikten på rpm-5an öbrjade pendla om den stod på excalibur medans den var helt still på glasskivan.

Jag ska inte kritisera rpm-5an här men en av dess svagaste punkter var och är fötterna tyckte jag iaf. Jag provade att skruva bort dom och ställa den direkt på excalibur med BDRkoner i mellan vilket gav ett mycket bra resultat, den svajade inte iaf tillobörja med. Men det är inte den som behandlas i denna tråd.
Värt att nämnas är dock att projects fötter fungerade mycket bra med BDRpits.

Kuzman fungerar så klockrent på den 2cm tjocka glassivan dämpad med silikon att jag inte orkar lyfta ner den och på med excalibur och sedan på med skivspelaren igen. If it ain´t broken don´t try to fix it.

Excalibur var och är designad för CDspelare där den faktiskt gör en viss nytta, på en del spelare. Effekten är densamma som på skivspelarna, den lugnar ner, gör saker mer överskådliga, nackdelen är att engagemang och musikalisk nerv dämpas.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Edited by - Adagio on 2007/04/09 11:06:40
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/04/09 :  20:30:18  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Här kommer mer/fler bilder.

Observera den snygga diagonala centrumlinjen, fotat lite snett för att få med hela armen.


Någon frågade om man kunde justera kuzman i våg svaret är nej, så då får man justera hela bänken, inga problem dock.


Här är en snygg bild. Observera tonarmskabeln från Cardas som går obruten hela vägen från pickup till RIAA. Här syns också linjen för den röliga massans gemensamma plan, antiskatinglinan, skåran där linan ligger och innanför finns pivotlagret i samma höjd, och som krona på verket ska sedan nålen ligga på samma plan.


Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Edited by - Adagio on 2007/04/09 22:38:25
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/04/09 :  21:42:40  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply

Här är en bild på centrum lagret, med lite olja på.


Här ska alltså lagret ner i ett gosigt oljebad.mmm.


Som en smäck, toleranserna är som sagt löjligt små.


Armens vinkel har ju diskuterats, nu börjar det likna något.
Kolla mot den lodräta listen i bakgrunden, rätt bra.
Här ser man även tonarmskabeln, från cardas.


Nja.


Här står nålen på en stillaståend skiva, notera att antiskatingen drar puppan utåt så nålen pekar lite snett.


Sådär ja, nu snurrar skivan och skatingkraften verkar så att allt stämmer, tjohej va bra.


BenzMicro ACElow
Nålrör: Solid boron:0.28mm diameter.
Nål: Spegelpolerad sk nude line-contakt.
Nålradius: 6X40 um
VTA: 20 grader
Spole: Pure iron cross
Vikt 8.8 gram


vad ska man säga?
Output voltage: 0.4mV
Intern impedans: 12 ohms
Frekvensrespons: 20-20.000Hz +-1db
kanalseparation: bättre än 35 dB vid 1kHz
kanalbalans: bättre än 0.5 dB


In action utan tekniskt mumbojumbo. Denna bild är inte tagen genom en lupp därför ser man propotionenrna bättre, på de andra bilderna är nålen och nålröret lite förstorat.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/04/09 :  21:57:22  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Adagio har fått mig att ändra uppfattning om denna lilla rullebör. Ljudmässigt har jag inte haft tillräcklig möjlighet att säga bu eller bä, och konstruktionsmässigt har jag inte alls begripit. Rätt uppställd som här verkar den komma till sin rätt.

Tack också för detta informativa bildreportage.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/04/09 :  22:01:41  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Hmm, kan det vara så att kompensation för antiskating även påverkar azimuth på en unipivotarm av denna typ?




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/04/09 :  22:34:31  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Ja om man konstruerar den fel. Här ligger vridmomentet så lågt på axelndvs i samma höj/på samma plan som de två pukter armen står på, dvs pivotspetsen och pickupnålspetsen. Jag trodde också som du, och höjjer man VTA för mycket så drar ju antiskatingen lite så att azimuten påverkas.

Jag citerar mig själv här:


Här är en snygg bild. Observera tonarmskabeln från Cardas som går obruten hela vägen från pickup till RIAA. Här syns också linjen för den röliga massans gemensamma plan, antiskatinglinan, skåran där linan ligger och innanför finns pivotlagret i samma höjd, och som krona på verket ska sedan nålen ligga på samma plan på skivan. Kolla även viktplanet vilket utgörs av motvikterna, centrumvikten i armbasen och sedan den avmonterade talriken.


Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Edited by - Adagio on 2007/04/09 22:41:42
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2007/04/10 :  17:21:39  Show Profile Send JMlab a Private Message  Reply
Hej Adagio!
Grattis till en riktigt bra "rullebör" har själv en likadan (om än något modifierad).
Vad kör du med för riasteg?
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/04/10 :  18:28:11  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Det är väl det som just nu utgör flaskhalsen även om jag sitter som en lycklig speleman och bara njuter och inte riktigt fattar att det kan bli såhär bra. RIAAn är en project phonoboxSE, som skall förses med en PSU eller batteriförsörjning av hembyggt snitt. Om jag får blodad tand kanske jag moddar RIAAn lite.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000