HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJeud träff Malmö
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2007/09/23 :  17:41:42  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
Då hade man sin första träff hemma hos sig 4 pers blev vi Jonne,(värden),ARCshark,U1 och vemsom ganska lagom faktiskt en mkt trevlig stämmning.


ARCshark längstbak vemsom sittande i fåtöljen U1 på saccosäcken




Här har vi anläggningen vi lyssnade på







Ingen träff utan mat


Tack för en trevlig träff
/Jonne



Edited by - Jonne on 2007/09/23 17:58:02

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/09/23 :  17:56:44  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Ser ut som en trevlig träff med spisande av både musik och mat.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2007/09/23 :  17:59:24  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
Kan livet bli bättre Hifi och mat
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/09/23 :  18:22:46  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Ja! det var precis vad som behövdes här nere. hifi-träff-säsongen har börjat!
Nästa vecka blir det DIY-träff och sen är det mässa och där efter rullar det väll på :)

Träffen var riktigt trevlig. Mycket gott sällskap, god smörgåstårta (även om U1 hade lurat i mig en dubbel whooper precis innan).
Gillar Jonnes lilla enkla system, två elkablar inga grendosor och sedan inte mycket annat som stör.

Jag och U1 fick även en liten hifi-tjuvstart precis innan när U1 skulle lämna tillbaka mina gamla HFLS-1 som han lånat och fick se att de nya byggena faktiskt precis börjat spela. Åter till detta längre fram i vinter.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/09/23 :  19:06:21  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Stiligt hem och system. Blev speciellt sugen på de där fina (dämpning väl?) tavlorna, färdigköpta med det tyget eller fixat själv?

En tanke bara, påverkas inte ljudbilden av dörröppningen bakom höger högtalare?

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2007/09/23 :  19:24:58  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
quote:
Blev speciellt sugen på de där fina (dämpning väl?) tavlorna, färdigköpta med det tyget eller fixat själv?

En tanke bara, påverkas inte ljudbilden av dörröppningen bakom höger högtalare?


Tavlorna är gjorda av dacron med en träram runt klätt med tyg från Jysk

Dörröppningen är inget problem sitter en skjutdörr i väggen
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2007/09/23 :  20:09:41  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
Tyvärr så blev inte bilderna något vidare såg efteråt att inställningarna var ändrade
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/09/23 :  21:23:41  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
quote:
lurat i mig en dubbel whooper
...

U1: -"Jag lovar, det är bara en liten barnhamburgare, även om den ser lite större ut, du ska inte tro på allt du ser"

vemsom: - "Jamen dåså, bara en smakbit då!"


quote:
Nästa vecka blir det DIY-träff.


Va? Klarar ni inte av vänta tills april som vi andra dödliga får göra?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/09/23 :  21:41:21  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Hehe nej Magils, vi har alltid en DIY-träff på hösten med! andra året nu.
Ni är välkomna ner!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/09/23 :  22:02:30  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

De där airbaseplattorna kan jag tänka mig gör stor nytta, speciellt under cd:n.

Jag är förvånad om allt stod likadant efter som före, med tanke på de (be)sökare du släppte in.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2007/09/23 :  22:09:58  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Man tackar för en trevlig eftermiddag
Det var mycket prat om tweaks och sånt.Sen blev det smårgåstårta.Musiken spela hela tiden på en behaglig nivå.Härligt okonstlat och enkelt.Toppen på moset är nog ändå dom jag mött.Tack grabbar

I was talking to myself!
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2007/09/23 :  22:10:25  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
quote:
De där airbaseplattorna kan jag tänka mig gör stor nytta, speciellt under cd:n.


Jag är förvånad om allt stod likadant efter som före, med tanke på de (be)sökare du släppte in.



Har inte hunnit göra några större A/B tester köpte dom igår e.m



Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2007/09/23 :  22:16:59  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
quote:
Toppen på moset är nog ändå dom jag mött.Tack grabbar


Jag säger det samma,man svarar på en annons köper en Kimber kabel av ARCshark helt plötsligt är man medlem i eoJeud och träffar helt underbara människor med samma intresse
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2007/09/23 :  22:34:23  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Har du testat JJ rören??

I was talking to myself!

Edited by - McEnroe on 2007/09/23 22:36:05
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2007/09/23 :  22:37:09  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Det är bara ett ryck i sladden och 4 skruvar

I was talking to myself!
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2007/09/23 :  22:42:49  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
Ja det har för flera timmar sedan

spelar på låg volym nu, men dom låter bra gillar JJ rören mer än orginalrören iallafall

Tack för rören ARCshark
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2007/09/24 :  11:29:09  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Tack för en trevlig eftermiddag.

quote:
Jag är förvånad om allt stod likadant efter som före, med tanke på de (be)sökare du släppte in.

Inget flyttades eller ändrades, det är nog första gången på en eoJeuds träff

Det var ett mycket trevligt system!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000