HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Äntligen så får även jag öppna ett packet
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/05/17 :  18:43:10  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Bara bra den är oballad. Då slipper du extra kretsarna som oftast är den sk "fullt ballade cd spelaren"...

Det är ju inte sällan så att ballade utgångarna endast är via ballade utgångskort.Spelaren är ju sällan äkta ballanserad i varje fall...

Den var riktigt snygg den där spelaren måste jag säga... En riktig liten juvel för varje hifialtare...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/17 :  18:56:36  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Helt rätt Tobbe

Att endast ha ett ballanserat utgångskort känns onödigt.

quote:
Den var riktigt snygg den där spelaren måste jag säga... En riktig liten juvel för varje hifialtare...


Damm syns på studs så jag får väl köra med dammvippan ett par ggr om dagen


*edit*
Stavfel

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/05/17 19:54:20
Go to Top of Page

thosod
Member

111 Posts

Posted - 2006/05/17 :  19:38:04  Show Profile Send thosod a Private Message  Reply
Tjusiga grejer Johan
men bänken är ju ljus
skall jag ta med min DP77 hem till Dig?
men då kanske Du ångrar ditt köp?

Thomas
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2006/05/17 :  19:45:10  Show Profile Send bliss a Private Message  Reply
Läckert Johan även om jag blir lite besviken på att du inte håller dig kvar i Accuphaseträsket Planerar du även byte av för/slutsteg?

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/17 :  19:50:26  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Tjusiga grejer Johan
men bänken är ju ljus
skall jag ta med min DP77 hem till Dig?
men då kanske Du ångrar ditt köp?




Det blir tyvärr så när man har produkter i lite olika färger , fast det skiter jag i
Men en svart bänk blir det aldrig
Jag har inte bestämt x-akt hur grejerna ska stå heller.

77:an stannar kvar hemma hos dig , ok



quote:
Planerar du även byte av för/slutsteg?


Nja........

det behövs knappast

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2006/05/17 :  19:52:24  Show Profile Send bliss a Private Message  Reply
Tänkte väl det Dac-10an då?

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/17 :  19:57:20  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ja du , där vat jag faktiskt inte. Den är ju ute på försäljning då spelaren egentligen inte ska digitalt ut. Har jag den kvar om nån månad så får det ju testas.

Fast spelaren köptes mycket pga att dess DAC:ar ska vara riktigt bra plus att det sitter rör i den.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2006/05/17 :  20:00:15  Show Profile Send bliss a Private Message  Reply
Ok man kan kanske få en rapport vad det lider under förutsättning att kortet finns kvar. Vore kul att höra hur det står sig i konkurrensen. Grattis till spelaren iaf.

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/05/17 :  20:03:13  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Grattis Johan! Ursnygga grejer det där,hoppas dom låter bra också.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/05/17 :  20:07:56  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

hmm. Jag har ett "litet" träd här du kan få stärka din manlighet på då du känner för många kvinnliga gener vibba hos dig...

Så dam(m)vippa på du bara... Så säger du till då suget efter mer manliga sysslor pockar på...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/17 :  20:14:39  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Tackar grabbar

Jag har varit på jakt efter en cd i 6-7 månader men inte haft en aning om vad jag ville ha. När jag sprang på Lector på nätet så var det nått med dom som kittlade mig.

Ett litet företag som har funnits i 20 år men ändå varit ganska anonyma fast det är på väg att ändra sig. Sen hittade jag en beg i England utan digital utgång. Då bestämde jag mig sen visade det sig att Ljudprodukter tar in dom. Priset var samma som för den i England fast med digital utgång (som är option)

Huruvida Dac-10 skulle vara bättre/sämre låter jag vara osagt så länge. Jag skulle tro att det spelar anorlunda bara , smak o tycke typ.

Jag ska se om jag kan fixa lite bättre bilder lite längre fram

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/17 :  20:15:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
hmm. Jag har ett "litet" träd här du kan få stärka din manlighet på då du känner för många kvinnliga gener vibba hos dig...

Så dam(m)vippa på du bara... Så säger du till då suget efter mer manliga sysslor pockar på...


Mammelucker o rosa huvudbonad

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2006/05/17 :  22:02:18  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Gött mos Johan!

Kul med lite nytt blod på forumet i form av en cd-spelare jag aldrig läst om ens innan.

Du får säkert ännu mer välljud nu din jäkel...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/05/18 :  00:27:25  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Det är sådana där fina grejer man har altare till !

VILL HA!!!
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2006/05/18 :  01:28:47  Show Profile Send Snoddas a Private Message  Reply
Bara att gratulera tilll en vacker skapelse.
Köpte du den "olyssnad" Eller hade dom den hemma i Malmö



"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/18 :  06:29:35  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Då jag från början var ute efter drive så blev det faktiskt olyssnat Calle hade hemma i butiken men att låna hem 1-2 dagar räcker liksom inte till för mig.

Skulle det vara så att den verkligen är öken så får jag ha den som drive istället

Men jag läste på mig ganska rejält innan jag bestämde mig , mailade även lite andra ägare o tog ett längre snack med Calle med så det blir nog bra i slutändan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2006/05/18 :  11:21:37  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Det är Calles nya favoritspelare, han pratar mycket väl om den.

Tror säkert att du blir nöjd Johan, passar nog mycket bra med ditt ljudideal.

Det blir nog så att man får våldgästa Herr Björklund :-)

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/05/18 :  15:16:32  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Jag är med dig Audionet. Tänkte försöka ta mig dit så snart jag kan.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/18 :  15:35:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Säg bara till nån dag innan boys

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2006/05/18 :  16:01:19  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Ok, vi får se om vi kan hitta en dag som passar. Jag kan hämta upp dig Fredrik, så åker vi till "Trelleholla".

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Mats h
Member

561 Posts

Posted - 2006/05/19 :  15:36:04  Show Profile Send Mats h a Private Message  Reply
Gratulerar Johan! Ser verkligen läcker ut.

Rega P9/Linn Majik CD/Musical Fidelity M3 Nu-Vista/Respons Grand
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/05/20 :  02:23:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Grattis!!!!

Var det någon som sa HiFi-Fika?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/20 :  11:27:28  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Tack för alla glada tillrop


Fika är alltid kul och att snacka Hifi år minst lika kul.
Så hojta till om ni är sugna


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

LydMekk
Member

109 Posts

Posted - 2006/05/21 :  05:04:58  Show Profile Send LydMekk a Private Message  Reply
Friendly warning: Iht. til en test i "Fidelity"-magasinet i Norge nylig, tok det rundt 400 timer for spilleren var innspilt skikkelig...

Shit happenz...
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/21 :  11:59:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Friendly warning: Iht. til en test i "Fidelity"-magasinet i Norge nylig, tok det rundt 400 timer for spilleren var innspilt skikkelig...



Jag kollade att koppla in den via Dac-10:an o där är en bit kvar upp till den på vissa delar. Digitaldelen står på för jämnan o 17 vet om man inte ska låta analog delen stå på med

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000