HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Äntligen så får även jag öppna ett packet
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2006/05/22 :  13:22:02  Show Profile Send kris69 a Private Message  Reply
Den kan väl stå och puttra på repeat när du inte är hemma. Den låter riktigt bra den där maskinen. Gratulerar till ett bra köp. Var själv på väg att köpa en sådan förra året då en dansk snubbe hade en sådan ute till försäljning. Jag gick och fegade lite och så kom det en helt lyrisk recension i hifi+ och vips var den borta.

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/05/22 :  16:51:29  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Det börjar bli hög tid för ett återbesök!

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/22 :  20:31:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Kris

jag är lite sådär till att låta rör vara på när man inte är hemma. Min oro är säkert helt obefogad

Anders
Det är bara att hojta till

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2006/05/22 :  21:08:07  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
quote:
Calle (Ljudprodukter) nämde att jag kunde stänga ner strömförsörjningen på rören när jag inte spelar medans Dacarna kan stå o gå hela tiden.

Det beror ju på vilka rör du använder, om du kör 12BH7 som är ett 12 volts rör så kan du ju slå om knappen till 6 Volt men hur mycket du sparar vet jag inte. Om du vill spara på rören så rekomendera jag nog att du använder strömbrytaren istället. Dom kommer ju med Sovtek 6922 som är 6 volt. Använd inte kontakten medan förförstärkaren på.

Med du har köpt en kanon förförstärkare och digitalt, Lector rocks!

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/05/22 :  21:24:48  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Det beror ju på vilka rör du använder, om du kör 12BH7 som är ett 12 volts rör så kan du ju slå om knappen till 6 Volt men hur mycket du sparar vet jag inte. Om du vill spara på rören så rekomendera jag nog att du använder strömbrytaren istället. Dom kommer ju med Sovtek 6922 som är 6 volt. Använd inte kontakten medan förförstärkaren på.

Nu hänger jag inte med alls
Var på Cd:n skulle jag kunna ställa volten `

quote:
Dom kommer ju med Sovtek 6922 som är 6 volt.

Sitter väl inga sådana rör i eller ?

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2006/05/22 :  23:19:59  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Om du skruvar dän plattan på topp med 2 hål i så sitter det två rör där eller hur? Om CD spealaren är samma som förförstärkaren så har den en switch för 6 eller 12 volt beroende på vilka rör man använder.

Peder Bäckman

Edited by - pederb on 2006/05/22 23:21:01
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2006/05/22 :  23:28:21  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply

Efter att ha studerat bilderna från Lectors hemsida så får jag nog ta vad jag sa tillbaka, det verkar inte som CD spelaren har denna fuktion.

En jäkla bra spelare är det i alla fall.

Peder Bäckman

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/05/22 :  23:30:36  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
För många val kan bara ställa till det ibland

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000