HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 BosseBula - Rumsnoder?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 20

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/11/20 :  15:58:21  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Tack för alla gratulationer!

Dan: Mm, en märklig känsla av att inget annat än henne är viktigt.

Musik Hemma: Då får hon lära pappa att lyssna på jazz.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/11/20 :  18:42:33  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Grattis Bosse, fin uppgradering.

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2008/11/20 :  19:19:20  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Bosse: Grattis

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2008/11/20 :  20:09:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Grattis Bosse!!!!!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2008/11/21 :  19:28:11  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Tack igen!

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2008/12/30 :  02:07:10  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Nu börjar så smått tankarna på uppgradering smyga sig tillbaka. Däremot har vi nog bara "mellan-landat" efter att ha blivit föräldrar. Men det är en annan sak. Lite filmbeskådning blir det imellanåt iaf.

Jag funderar på att skaffa mig en Behringer DEQ-2496 för att kompensera upp 20-25Hz på subbarna. En sån behringer kan väl passa rätt bra till det? Eventuellt ger jag mig på att dämpa vissa basnoder lite senare och där kommer väl behringers parametriska eq väl till pass. Och jo, jag hade väl tänkt att täppa igen basreflexerna oxå.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2008/12/30 :  10:19:09  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Åsså har du ju mössen Bosse

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2008/12/30 :  20:00:55  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Mm, helt klart! Dom är så söta ovanpå de rätt stora JBL SVA2100.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/08/18 :  22:56:03  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Lite har det hänt här iaf. Försöker få hifi'n att spela bra efter att ha vridit systemet 90 grader. Det går väl ok, men behövs lite dämpning av de högre frekvenserna på snedväggen känns det som.

En squeezebox classic har tillkommit och den fick uppgraderad nätverkskoppling när det drogs cat6 kablage i huset i helgen. Squeezecenter är installerat på nas'n nu, får se hur det går. Förmodligen alldeles utmärkt.

Förstod mig inte riktigt på hur man skulle ställa in Behringern i hemmabion, men så hittade jag REW (Room EQ Wizard) där man kan simulera värdena och se hur kurvan ser ut. Så imorron ska det provas ihop med XTZ Room Analyzer och förhoppningsvis få lite fason på basarna igen. Hemmabion är oxå vriden 90grader förresten...

Bilder.. Om nån önskar såna så får vi väl fixa fram några.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/08/18 :  23:09:26  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Bra jobbat! Låter svettigt, visa lite bilder oxå
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2009/08/19 :  07:47:16  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Bilder Bilder Bilder

Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/08/19 :  10:58:45  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Kameran åker fram när lilltösen ska sova... Rätt stökigt här oxå, så lite undanplockning krävs före förevigande. Ivf så kommer bilder relativt snart.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2009/08/20 :  15:39:49  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Nice

Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/08/21 :  22:47:01  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Synd att säga att man är snabb när man är pappaledig... Ivf, här kommer lite bilder. Det är lite test fortfarande att köra systemet på detta hållet.

Vi börjar med en högtalare..

Sen dök kameran ner på golvet...

Klämboxen står längst upp och spelar. Cd'n är på för att jag inte orkat ändra om... När man sätter på cd'n så sätter master-slave-delningsdosan igång dac'n.. Och klämboxen, av nån anledning. Går så när man kopplar in snabbt..

Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/08/21 :  22:51:04  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Det är harmony design da9'an som spelar. Lavryn agerar mest underlag till den.. Hm.

Vi kan väl ta en liten närmare koll på klämbox och dac'arna.

Och kanske en närstudie på taklampan...

Det är inte enbart ett hifi-rum utan ett lite mer generellt lekrum. Här syns lite av den delen av rummet.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/08/22 :  10:51:36  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Med risk för att få ett gäng strikta akustikfixare (eller något..) på mig så publicerar jag resultatet av en första inställning av behringern i hemmabion. Om ni tycker det ser dåligt ut nu så var det bra mycke värre från början...

Det är bara en bas som är inkopplad vid mätningen. Och den baslådan står ända intill långsidan på rummet som endast är 1,40m hög, för att sen övergå till tak som går ända upp till nock.

Och jo, nästa steg är att få bort lite av energin strax under 30Hz. Men det ska vara till hemmabio så lite får det brumma på. 59Hz är rätt hårt förstärkt jämfört med innan, det var en mycket djupare dal där då.

Bilder ifrån hemmabion dröjer lite pga massa grejor som är framme efter en storstädning av klädkammaren...

Min medlemstråd
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2009/08/22 :  20:31:48  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Var är mössen

Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/08/22 :  20:50:27  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Haha llerk, dom är ju i hemmabiosystemet! Grand Piano Home lutar där uppe så mössen ramlar av dom...

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2009/08/24 :  12:57:35  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Det har ju blivit riktigt fint i ditt "lekrum" Bosse.
Var ett tag sen ajg var hos dig nu, får lyssna hur det låter nuförtiden.
Är ju speciellt nyfiken på att se/höra/känna lite actionscener i din hemmabio.
Och även pilla lite på din Behringer, för du har väl lite för mkt bas om jag känner dig rätt ;)

Taklampan såg förresten spännande ut på den bilden :)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2009/08/24 :  21:44:55  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
quote:
Grand Piano Home lutar där uppe så mössen ramlar av dom...
Kila dom med träkilar så att dom står kvar. Mössen ska vara på

Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/08/25 :  16:34:39  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Du är allt lite mus-tokig llerk.

Projektorduken är uppe nu efter att hemmabion blivit vänd 90 grader. Funderar iofs på att ändra upphängningen på den... Nåväl. Får väl göra ett ryck till och få upp projektorn oxå.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/08/25 :  23:10:37  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Projektorn uppe nu med. Det ska dras lite sladdar till den med... Får bli på torsdag eventuellt, imorron flyr frugan fältet och snickare kommer på besök.

Länge sen man såg på film i hemmabion nu.. Abstinens! Massa goa filmer som ska ses vid tillfälle.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2009/08/25 :  23:15:28  Show Profile Send Orpheus a Private Message  Reply
Ser bra ut!!!
Fina högisar oxå

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/09/19 :  22:18:01  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Tack Desamma Trivs dom bra ihop med MF?

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2009/09/20 :  09:09:02  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Härligt system, låter det bra med en sån där kläbox ? smidigt sett att spela musik på !

[i][purple]
Go to Top of Page
Page: of 20 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000