HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 BosseBula - Rumsnoder?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 20

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2009/09/20 :  10:18:15  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Jovars, det tycker jag nog. Har inte gjort några direkta jämförelser än. Även om det är lätt gjort, bara skifta mellan cd och klämbox och ha startat dom någorlunda samtidigt.

Smidigt är det helt klart! Jag har alltid haft oordning bland mina skivor och nu är dom flesta inrippade i samma huvudkatalog. Så jag behöver bara ställa iordning skivorna en gång och sen bara uppdatera när det köps nya.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/10/14 :  11:38:15  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Älskar dina Sonus Faber... Helt underbara!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/10/14 :  13:52:41  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Tack Audiovector! Men dom ligger kanske risigt till snart här hemma. Ska provlyssna ett annat par ikväll...

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2009/10/14 :  14:24:47  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Då ser vi fram emot en redogörelse imorgon av kvällens provlyssning Bosse :)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/10/14 :  21:48:08  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Du kan få en kort redan nu Kilgore!

Det har aldrig låtit så bra här som nu kan jag nog säga.. Även om det inte är intweakat än. Känns som hifi-systemet nått en ny nivå. Att de nya högtalarna går ner till 25Hz (-3db) enligt spec'n skadar inte. Även om tillverkaren inte tycker att man ska spela med dom i mindre rum än 25 kvm så går det alldeles utmärkt.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2009/10/14 :  21:59:32  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
Bilder
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/10/14 :  22:04:22  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Det kommer bilder imorron. Dröjer nog fram till eftermiddagen när dottern sover då.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2009/10/15 :  07:16:35  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Gött, du köpte dem alltså :)

Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2009/10/15 :  15:44:52  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Nu är det em. Bosse...

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/10/15 :  15:48:49  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Kilgore: Jepp.

llerk: Ah, du har så rätt!

Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/10/15 :  15:50:17  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Jordade högtalare... Hm.

Och en detaljstudie på toppen av ena högtalaren.

Börjar det ringa några klockor?

Min medlemstråd
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2009/10/15 :  16:08:20  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Nej men du har fått mig nyfiken!

Jag gissar på Avalon
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2009/10/15 :  16:14:28  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Gissar jag så blir jag diskad ;)

Kom igen nu Bosse, skynda på att ladda ur bilderna ur D90:n :D

Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2009/10/15 :  16:57:46  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Dynaudio Sapphire måhända?

Cyrus
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/10/15 :  17:29:53  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Nä, men dom liknar allt både Avalon och Dynaudio Sapphire. (mest Avalon..) Vi tar väl en bild på baksidan då.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/10/15 :  17:41:10  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Jag och en kompis åkte över sundet igår på den sk öresundsbron. Högtalarna kommer även från detta land i väster.

Dom är väl kanske så ovanliga här i Sverige att tom denna bilden inte ger tillräckligt med ledtrådar? (har suddat bort märket lite bara..)

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Wallinder
Starting Member

21 Posts

Posted - 2009/10/15 :  18:46:45  Show Profile Send Wallinder a Private Message  Reply
Det var jag som hängde med Bosse över till våra vänliga grannar i väst (och då menar jag inte Norge).

Även om jag tillhör den skaran som har svårt att bemästra det Danska sproget så slutade det hela med ett lyckat inköp.

Jag hann vara med på lite lyssning igår kväll och vi var båda överens om att det lät riktigt trevligt.

Ser definitivt fram mot ett återbesök!

Edited by - Wallinder on 2009/10/15 18:47:21
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/10/15 :  18:47:35  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Hm....

Silverline eller ?
Annars har jag inte en aaaning om vad det är!!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/10/15 :  18:54:24  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Nä, det är väl inte helt lätt kanske.

Här kommer en närbild på märket.

En bild på baksidan (lite inzoomat) ger svar på modellen. Lill-katten kom med på ett hörn igen... Den skarpsynte ser även mina fingrar som håller kameran i reflexen...

Holfi Tyra Charisma II är det som letat sig hem till mig. Vi tar väl en bild på hela systemet när vi ändå är igång.

Rätt snabbt uppställt igår.

Min medlemstråd

Edited by - BosseBula on 2009/10/15 18:55:00
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/10/15 :  18:56:10  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Visste inte ens att Holfi gjorde högtalare!
Berätta mer!!!

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/10/15 :  19:01:58  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Den förra ägaren kände nog grundaren av Holfi (Peter Holstein) på något sätt. Han berättade iaf att Holfi har kursat ~4 gånger vid detta laget. Och tydligen är Holfi levande även idag, men nu är det bara elektronik som gäller. Förmodligen slutade dom/han med högtalare för ca 5 år sen och dessa högtalare är nog ~6år gamla. Det var inte helt lätt att hänga med i danskan. Eller vad säger du Wallinder?

Elementen är moddade av Holfi själva, ser inte helt elegant ut, men det låter bra iaf. Tex så har dom tagit bort dammfilter och liknande på några av elementen, klistrat på eget material osv. Jag tar lite bilder på elementen sen.

Min medlemstråd

Edited by - BosseBula on 2009/10/15 19:02:21
Go to Top of Page

Wallinder
Starting Member

21 Posts

Posted - 2009/10/15 :  19:10:21  Show Profile Send Wallinder a Private Message  Reply
quote:
Det var inte helt lätt att hänga med i danskan. Eller vad säger du Wallinder?

Kan inte annat än att hålla med Men jag uppfattade det som du skriver

Jag visste inte heller om att det fanns Holfi-högtalare, utan tankarna förde mig till deras elektronik med frontstycken gjorda i trä.
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2009/10/15 :  19:46:56  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Ska bli spännande att lyssna på dessa hemma hos dig Bosse. Jag lyssnade på dem på CPH-mässan för ca 5 år sen tror jag, och då sålde de ut dessa högtalare, det var antagligen för att de skulle sluta tillverka högtalare. Jag minns att de lät bra iaf :)

Jag tror inte att Holfi finns idag, då de gick i konkurs tidigare i år, och denna gången verkade det inte som om P. Holstein skulle starta om igen, iaf enligt importörer och återförsäljare:(

Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2009/10/15 :  19:59:23  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Kilgore: Mm, men den förra ägaren sa att Holfi var igång igen. Han kan givetvis ha haft fel, men eftersom han verkade känna Peter och att han skulle varit återförsäljare för dom en gång i tiden. Vi får väl ta och fråga Peter själv? Tror vår gemensamma kompis har hans email?

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2009/10/15 :  21:50:28  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
Ser spännande ut.Känns det inte konstigt med så ljusa högtalare
Är dom omkring metern höga ?

Grattis till ditt nyförvärv.
Go to Top of Page
Page: of 20 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000