Author |
Topic |
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/05/13 : 15:51:11
|
Min Älskar dessa små godingar.. Ifrån början var väl minen lite konstig då dom kom farande in genom dörren.. Speciellt då dom knappt kom in då det blev smalt... Och med 85-90 kg st så är det inget man bara "slänger" in direkt...
Pris vet jag inte. Jag bytte till mig mina.
Angående slutsteg så driver Denons monoblock dom lätt i basen. Kostar oftast mellan 5000-8000 på nätet. Men säljs fort oftast.. POA6600 heter dom.. Sedan en intigrerad Accuphase till topparna. Och så har man highend för en struntsumma som är svårslaget oavsett jämförelse....
Så 20000 - 25000kr till stärkare är det som krävs ca... och med tur mindre...
Det är ju jämfört med en dagens priser rent superbilligt....man får ju snudd inte ens en liten intigrerad för dom pengarna....
Så OM du vill och ger dig in på resan mot "infinity" så hör av dig så kan jag hjälpa dig att få liv i dom utan problem alls... Det är en TRO som spridits genom åren ifrån Kappa9 som ännu gör att folk TROR dom är så svåra.. Med lite kunskap om dom så är det en baggis att stärka upp dom.
Och titta in du. Kaffe finnes. Sovplats också... Och en sak bara.. Ta på dig "skyddsrocken" mot "infinityvirus". För dom är rätt bra dessa högisar oavsett vad man har hört eller gillar...ingen blir oberörd kan man säga.
Dom har STORT ljud
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/05/26 : 13:33:19
|
jaha.. Då har Denonsteget kopplats ur för leverans till sitt nya hem...
Och det ena av två nya BEG steg har satts in.... Inte vackert.. Inte i bra skick.. Men med en stor förmåga att driva tunga laster... Och snart kommer nästa får vi hoppas så det blir 800 w per kanal i basen....
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
jaejin
Member
923 Posts |
Posted - 2005/05/26 : 16:15:31
|
Och då blir ett djävulusiskt drag, inte sant |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/05/26 : 16:29:45
|
med 800w per sida lär det bli fart på konerna ja...
lite värre är att dom två stegen vill ha 3200 w ifrån nätet vid lite pådrag tillsammans...så nu måste man ta tag i detta med att dra in bättre "mos" nerefrån källaren.. Skulle varit gjort för länge sedan.. Men elektriker måste ju koppla in också... och pengar har saknats till utsvävningar hela tiden...
Bara idag fick vi punka igen... i går byttes hjulager...vattenpumpen gick på chryslern för ett tag sen.. elräkningen med 6500kr.. osv osv..osv.. Man hinner ju aldrig ikapp... Vedklyv behövdes.. motorsåg.. ja herregud vad ett hus kräver saker...
hmm bilar också tyvärr... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2005/05/26 : 19:27:20
|
Ser lovande ut inför ett besök. Man kanske ska ha med sig haklapp... (för dräggel, inte matrester.. )
Högtalarna går inte in i min bil så om Infinity-sjukan slår till så står dom nog kvar ändå... |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/05/26 : 21:36:29
|
tjaa.. Om ökningen ifrån rätt tunga 240 w till 800 ger samma effekt som siffrorna säger så blir det säkert en sak som kommer ge en del rys...
Edit..
Såg just jag ljuger. det blir bara 700w och inte 800 som jag sagt... Då kommer det säkert inte låta bra ju |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/05/26 21:40:36 |
|
|
Drem
Member
696 Posts |
Posted - 2005/05/26 : 22:48:32
|
Ska bli kul att höra hur alla dessa watten låter när dom tar dina Infinity i besittning Apropå bilar så har jag också otur, upptäckte att jag hade en stor jeeekla spik rätt in i bakdäcket. Hmm, inte kul sånt. Vem fasen slänger spik på vägbanan va!! Fy!! |
Just nu: Musik: Bladerunner OST Film: "Jimmy P" [BLURAY]
Musik- och Filmanläggning
|
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
|
tian
200.000-klubben
1550 Posts |
Posted - 2005/05/26 : 23:23:43
|
Läckert system :) Inte fel med 700watt :) Skulle också villa ha mera effekt faktiskt.
Grymma högtalare, vad kostar/de ett par såna då ? |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2005/05/27 : 00:24:16
|
Denonen, hehe, kommer nog att trivas i sitt nya hem |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2005/05/27 : 01:58:44
|
Ni har blivit galna båda två |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/05/30 : 14:46:01
|
Hmm.. denna "galenhet" har tydligen smittat av sig till dig också har vi ju noterat så här efter detta inlägg ovan... Undrar hur många av euljued´s medlemmar vi kommer "dra" med oss i vår galenhet till slut.... En tävling i watt o effekt.... och storlek av högisar....
Vi har ju snudd snart dragit igång en lite "sekt".. Per100 är på väg in också som ni redan vet.annars vet ni det nu... till o med hus ska ju köpas in så ett stereorum blir verklighet...Stora högisar är nog också redan långt kommet i tankarna osv..... U1 också väl med sina stora dipolbyggen.
hmm.. Kanske missade jag nån.. Men det blir många stora anläggningar i euljud kan man säga....
Fasiken vad skoj.. Och dessutom skoj för dom som har mindre saker nu som kan botanisera hos oss och "väga" av sina ljud inför ev uppgraderingar till större saker.. Några hembesök bara så har man en "bild" av vad man kan räkna med själv vid olika utbyten...
Och vi kan avundsjukt få läsa deras elräkningar...
och allt detta i en enda klubbstuga som vi har här nere...Fan va skoj detta var detta med klubbstugorna.... heder åt den som drog igång detta....Vem var det föresten som man ska hylla för denna ide??? nån som vet detta? |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/06/25 : 12:21:01
|
Jaha.. Då har en ny stärkare igen tagit plats... Yamaha steg driver bas.. Och en classe CA300 spelar topparna.... Och jag kan ÄNTLIGEN säga jag absolut inte saknar Accuphasen längre.... Classe har samma fina spelasätt och driver ÄNNU bättre |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2005/06/25 : 13:09:52
|
Ro upp lite bilder oxå. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/06/25 : 15:38:18
|
Bossebula.
Jag har inte tagit några bilder. Chocken över vad mjukt kraftfulla slutsteg kan har inte släppt ännu.....
Accuphasen förut på 200 w lät underbart.......
Classe totalt knockar mig...
Att Classe CA 300 har gott rykte förstår jag till 100 %.Jag har hört den med Audio Artistry som är väldigt kritiska... Mina högtalare gifte sig omedelbart med denna "maskulina man Classe".
Den uppför sig som jag skulle önska jag kunde vara såsom man o far / Kompis... Den är brutalt kraftful. Men utan skryt. Och med LUGN o harmoni som lämnar en djup respekt.. Och som med mäniskor som HAR något att förtälja så LYSSNAR man....Om man sen är tjock, smal. kort eller lång spelar ingen roll.. Orden har VÄRDE... jag tror du / Ni förstår hur jag menar här...
Den gåshud jag har vid lyssning är bland det värsta jag haft genom mitt hifiliv...
Detta är INTE världens bästa ljud... Men helvete så jäkla härligt det låter...
Och vilken musikupplevelse... Jag skulle säkert kunna rada upp tio saker jag hört som är bättre.. Men den rena musikalitet som presteras gör att det bara är skoj. Så bedömma parametrar hit o dit känns banalt till max...och jag kommer inte ens försöka.
Det skulle vara roligare att berätta musikupplevelsen med colin James... Yello.... Annalotta Larson.... Stevie Ray V... Eva Cassidy...Dire Strait..osv... För Lena sa så här mitt i megalyssningen.... "Tobbe, Du ser ut som en igelkott".. Jag tittade på Lenas armar och notera vi var två "igelkottar"
Och så känner jag.. Rent härlig respekt för att totalt glömma bort apparaterna. Bara musiken var av intresse...Och att sedan se denna stora best som ger sådan sammet i öronen men med bett o kraft.
Och denna totala avsaknad av hårdhet och ändå "dyker saker bara upp i svärtan"... Ja fy fasiken säger jag...
Musik är underbart...
Ett litet smakprov av Classe
|
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/06/25 16:35:09 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/06/25 : 16:49:02
|
Här står den "Lilla Classe" o trivs....
|
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/06/25 16:54:45 |
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
Jonne
Member
1102 Posts |
Posted - 2005/06/25 : 18:38:21
|
Bruutalt |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/06/25 : 19:18:51
|
Grattis! |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2005/06/25 : 19:21:25
|
Läckert. Men glöm inte att testa med de infekterade svamparna också. |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/06/25 : 19:25:18
|
quote: Så du har fått en kanadicken nu, trevligt
Nej. Den rackaren vill ju ha betalt också ju...
(men jag förstog... Skojar bara lite)
Ja Äntligen.. Classe ÄR trevliga....
Wolfgang osv.... Tackar... "Brutalt" tack....
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Jonne
Member
1102 Posts |
Posted - 2005/06/25 : 23:29:30
|
quote: Classe CA 300
Vad betingar ett sådant steg för pris ? |
|
|
Jonne
Member
1102 Posts |
Posted - 2005/06/26 : 01:15:44
|
quote: Och så känner jag.. Rent härlig respekt för att totalt glömma bort apparaterna. Bara musiken var av intresse...Och att sedan se denna stora best som ger sådan sammet i öronen men med bett o kraft.
Och denna totala avsaknad av hårdhet och ändå "dyker saker bara upp i svärtan"... Ja fy fasiken säger jag...
Musik är underbart...
mkt bra sagt |
Edited by - Jonne on 2005/06/26 01:18:13 |
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2005/06/26 : 01:25:35
|
Steget ser ju inte fel UT heller.... |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2005/06/26 : 12:53:27
|
Fasen, du som gillar stora grejor Mayro... Nu är det väl snart dags att byta ut stereobänken... den ser ju brutalt underdimensionerad ut... Har en känsla av att det bara går åt ett håll när det gäller anskaffningen av grejor till ditt system.. ännu större och ännu fetare... hela tiden.. Du behöver ju en bänk med tjockare trä.. eller i sten eller nått annat matcho...
Närå, skojar lite med dig bara...(men lite rätt har jag väl? )
Måste säga att Classe steget ser riktigt, riktigt trevligt ut. |
|
|
Topic |
|