HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Trangos DIY stereo
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

trango
Member

360 Posts

Posted - 2005/10/22 :  14:17:10  Show Profile Send trango a Private Message  Reply

Nu har jag äntligen en anläggning som är värd att visa upp! Allt utom CD-spelaren har jag själv byggt.

Vi börjar med källan;

Källan är en Opera Consonsce Reference MKII. Måste verkligen rekomendera denna spelare. Jag är mycket, mycket nöjd.

För närvarande använder jag det inbyggda försteget för att driva mina två monoblock baserade på Hypex UcD400 AD8620 moduler. Tillsammans med CD ser det ut såhär;

Och med mina HFSL1 i bakgrunden...

Signalkablarna kommer från Silver Resolution. Högtalarkablarna är noname men ska snart bytas mot något roligare.

Ljudet då? Har aldrig låtit bättre hemma hos mig!

Försöker samla allt jag bygger i denna tråd.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=38553&whichpage=1&SearchTerms=trango

För närvarande är mitt stora projekt ett par Linkwitz Orion högtalare, förstärkta med ett 8-kanaligt Tripah DIY steg

Nästa projekt, PASS F4

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/10/22 :  14:46:57  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
Trevligt med DIY!

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/22 :  15:03:56  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Trevligt system du har där

Man kan inte låta bli att små le varje gång man ser denna opera cd, den är bara så snygg

Såg nu i en annan tråd att du bor i Umeå

Kanske finns möjlighet att få komma och lyssna på ditt diy system.

Kanske en lätt jämförelse med en black denver

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/10/22 15:06:41
Go to Top of Page

trango
Member

360 Posts

Posted - 2005/10/22 :  15:12:40  Show Profile Send trango a Private Message  Reply

Självklart kan du komma och lyssna, det vore mycket intressant! Skicka ett PM så bestämmer vi nåt!

Nästa projekt, PASS F4
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/10/22 :  20:54:46  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
hur funkar det att ha CD-skivorna på golvet? blir dom inte snabbt dammiga?
Go to Top of Page

trango
Member

360 Posts

Posted - 2005/10/22 :  21:31:31  Show Profile Send trango a Private Message  Reply

Mycket damm blir det! Men jag ska fixa en riktig hylla så snart jag hittar nåt som rymmer alla mina skivor...

Nästa projekt, PASS F4
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000