HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Mayros ej retro stereo längre .NyA bilder sid4
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/09 :  16:41:17  Show Profile Send mayro a Private Message
Ska sätta in lite bilder här nu. Några tagna förut o några nu.

Börjar med en bild av min retrobänk innan ombygge av den då steget stog på golvet framför...Tvställningen är ett snabbjobb för att kunna se dvd. Ska sen fixas den med..

Och detta var efter en smärre ombygggnad av retrobänken. Den har ju också numera svarta superfossingar under som fixar vibbar i industrin...Så den har förtäckt hightech under sig...

Så slapp slutsteget stå mitt på golvet..Synd man nu tänker på röran på stora rumsbordet bara...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/08/26 01:48:09

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/09 :  16:45:57  Show Profile Send mayro a Private Message
Och här kommer bild av mina högtalare. Lite svårt att ta kort på dom då dom är lite stora att få med i helhet tyvärr....

Här står min fru bakom en högtalare o gömmer sig. Lena är 172 lång så får man ett begrepp av storleken av dom

Men ska försöka flytta soffa osv så en bild av allt samtidigt går att få till

Här är mitt bas steg. Ett Denon 3000Rg på 300 W i 8 ohm. Och över 1000 w i 2 ohm. Så det driver fint på mina 4 tolvor

36 kg är vikten på denna oldtimer.. går att brygga också... Så två,,hmmm skulle sitta finfint

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/09 17:34:03
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/09 :  17:00:51  Show Profile Send mayro a Private Message

Sedan har vi Jeff Rowland model 2 slutsteget som driver mina toppar.... Detta steget köptes in då jag hade agenturen på Audio Artistry och skulle driva dessa AA högtalare. Men det blev aldrig riktigt bra. Inte för att steget var dåligt. Utan för det krävs mycket mer kraft för dessa Audio Artistry. Så efter flera resor så ÅTERKOM det till mig och fann en plats där den trivs gott.. Spelande mina toppar ifrån 200Hz och uppåt... Där trivs den verkligen med ett makalöst upplöst o fritt ljud. Dessa stärkare ÄR rena magin av renhet o upplösning. Men har ändå rätt bra kraft .. 75 w ska den ge. Och är uppmätt till 124 w i 8 ohm...

Här ser man Muse model three med separat power suply. Samt den rätt "berömda" Denver dvd141 stående på en Denver 228.. Under står delningsfiltret till mina Infinity reference standard 4,5

Allt är ihopkopplat med Signal cabes "Silver resulution". Nätkablarna är en mix mellan "silver res". "Magic power cord". samt "digital Hc".

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/09 17:29:48
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/05/09 :  17:48:39  Show Profile Send mace a Private Message
SLUUUUUUUUUUUUUUURP

Detta bevisar bl.a. att man aaaaaldrig kan ha för många rum i sin bostad ( för det har inte vi) Finns ju alltid något vettigt att fylla det med

Dina högtalare är ju bara för läckra

Får ta mig i kragen och våldgästa inom överskådlig tid

Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/09 :  18:14:49  Show Profile Send mayro a Private Message

Kaffet står alltid på...Ska faktiskt olja in bestarna lite idag...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/09 :  18:57:40  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Mycket bättre bilder! :)
hoppas hifi-flugan trivs trots ommöbleringen

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/05/09 :  23:07:14  Show Profile Send edison a Private Message
...nån bild på "Infinitysarna" utan fronttyget kanske vore nåt..?

Detta systemet skulle jag utan att tveka gärna ha hemma...ja, OM nu vardagsrummet var LIITE större då...och jag fick ha kvar min Sony toppladd-CD! DEN tar man inte bort bara sådär...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/09 :  23:18:13  Show Profile Send mayro a Private Message

Ska försöka ta lite bilder av "elektroniken" i bak av högtalarna vid tillfälle...Det är ju lite grejor där bakom....toppladdad cd vore mumma...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/09 :  23:22:57  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Ny GULD säkring på gång till ditt filter !!!!

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/09 :  23:51:08  Show Profile Send mayro a Private Message

TACK!!!!!!!

Detta är en sak ALLA som har säkringar i sina högtalare bör köpa och prova.... Har man ribbons som jag har med säkringar så kan jag snudd garantera att det inte går att få en större uppgradering för ens 20000kr.... jag törs påstå snudd dubbla...

resultatet då jag satte in dom i mina högtalare var rent en chock...

Och då underdriver jag. 220 kr för två säkringar.. Och fy hexxxte vilket lyft......

Så nu skall det provas på mitt elektroniska filter också....

och vi var 6 st här o hörde... så inte endast en person....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/10 :  00:01:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag vill inte kapa tråden så här är länkar till dregelbilder

http://www.anello.de/Images/b6_3.jpg

http://www.anello.de/Images/18_3.jpg

http://www.anello.de/Images/54_3.jpg Här ser det ut som mellan reg går som i en båge , stämmer det Tobbe

http://www.anello.de/Images/RS_4.5_14.jpg

http://www.anello.de/Images/RS_4.5_3.jpg

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/10 :  09:27:16  Show Profile Send mayro a Private Message

Hur fasiken hittar du allt min vän

Jag tackar för denna kapning!!!!! Ja dom går i båge. Det har nog mekats en hel del innan man släppte detta system ifrån testbänkarna kan jag tänka mig....

Härlig bilder där dom står med all marmor runt om Man borde flyttat till slott i stället ser man ju....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/10 09:28:26
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/10 :  09:46:40  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Jag ser fortfarande inte den sista bilden i första inlägget Mayro!? Varför har du strulat till det så nu då???
Är det den här?

snyggt! Denonsteget liksom smälter in i bänken.

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/05/10 09:49:56
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/10 :  10:18:23  Show Profile Send mayro a Private Message

Japp. Syns den inte på första bildinlägget?

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/10 :  10:49:57  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
inte för mig i allafall.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/05/10 :  13:05:17  Show Profile Send C-Quence a Private Message
För mig syns båda.
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/05/10 :  16:04:34  Show Profile Send jaejin a Private Message
Lookin good , mayro!!

En helhetsbild kanske??

Vi får väl se vad framtiden bjuder på,
Kanske du bjuder oss på en återlick kanske??
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/10 :  23:32:06  Show Profile Send mayro a Private Message

Lite svårt att få med hela stereon då det blir för stort för min kamera. Men här är en bild som togs för länge sedan.. idag finns ju till o med gardiner ju Men bordet är ÄNNU mer ostädat.. Där ligger nu alla skivorna som var i bänken innan den fixades till så Denonsteget gick in... Så det är nästa projekt. Att fixa till cd hyllorna som står i hörnen numera....

Kortet är taget ifrån rummet bakom. Det är ett stort valv man står i. så man kan säga rummet är snudd lika stort bakom där man tar bilden... Inga reflexer bakifrån som stör...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2005/05/10 :  23:48:50  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Vad hände med ditt Denon POA 3000A?

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/05/10 :  23:51:28  Show Profile Send ohmega a Private Message
Mayro: Har du hittat faspennan än?

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2005/05/10 :  23:53:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Tobbe

Vissa länkar strular när länken så här: ftp://hififorum:musik@bildarkiv.hififorum.nu/mayro/Hela%eletroniken.JPG

Men kör du så här så blir det direktlänkat

http://bildarkiv.hififorum.nu/mayro/Hela%20eletroniken.JPG

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/11 :  00:06:18  Show Profile Send mayro a Private Message
Poa3000a spelar hos en nya ägare. Och kommer driva ett par Audio Artistry Dvorac .. Så den har ett gott liv. Den har matat ett par magnepan så länge tills nu... Så den är i riktigt "finrum" numera... Med tillhörande försteg självklart....

Faspennan låt i köket i verktygslådan. Hur sjutton den hamnade där .. Spöken eller någon som var mer ordning på än jag

länkarna?? förstår inte?? Jag hämtar ju bara länkarna ifrån Knak

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2005/05/11 :  14:47:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Yep

Man kan säga att det blir en liten omväg att gå , o är där lite fördröjning så får man bara det röda krysset.

Det fungerar utmärkt att skriva som du har gjort , men ibland segar Knaack lite , eller Hififorum.

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/11 :  14:48:39  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Fasen också jag som började tro att det var jag som snott faspennan! Hade blivit en fin merit i min sjukdomsprofil ju!

Nu behöver jag en också min anläggning har inte en aning om hur fasiken den spelar! Oaahaahaa...

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/05/11 14:51:43
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/13 :  13:40:20  Show Profile Send mayro a Private Message
En liten bild ifrån då nätbrunn skulle monteras dit. Operation påbörjad... Det borde ligga under diy tråd. Men det är bara några bilder av detta jobb och får ingå här i systemtråden....

Så var den vänd på rygg så operationen kan börjas....

2 ggr ölflex inlött. Så nu ska bara nätbrunnen dit också...

Tejpat o klart. Samt borrade hål för hörn klara. Så nu ska damsugaren fram så spånen sugs upp direkt. Tejpen är bra då den "håller" borren på plats. samt ritade streck syns bättre..

Här har brunnen monterats och lötts fast i bak med dom två sammansatta ölflex kablarna. Säkringen har bytts mot en "guldis" ifrån Wolfgang redan tidigare med gott resultat. Så nu får vi snart se hur detta påverkat resultatet. Nu kan man ju snart prova ut med olika nätkablar med olika konstruktioner och olika matrial såsom ledare. Så troligen kommer en billig vanlig kopparkabel bli bäst.Det skall ju bli ett bassteg av det...

Såja. Nu står man på alla fem igen... Phuu... Nu ska vi se o höra vad som händer....

Jag kan berätta att detta har skett för ett tag sedan så det har ju spelats en del efter operationen. Den lyckades

Det tog en vecka innan det satt sig och det lät bättre. Lugnare och med lite mindre påträngande mellanreg,samt fylligare röster osv. Men såsom bas blev resultatet som jag trodde. En vanlig Magic power cord passar klart bäst. Som sagt. Detta är mitt bas steg....

Men så gick det till då en retro stärkare blev modern med lite valfrihet och inte bestämmd av andra vad jag gillar bäst...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2005/05/13 :  15:13:40  Show Profile Send lindome a Private Message

Satan i gatan sicka burkar!!!!

Tänkte på tråden om vilka högtalare frugan tyckte såg bäst ut

Skulle gärna höra dessa när jag är och hälsar på i mina hemtrakter (iofs Kristianstad).
Har själv varit sugen på Sigma men har nog inte råd att skaffa tillräckligt med slutsteg för att driva dem.

Hur ligger/låg dina Infinity till prismässigt?
Är de lika tröga som ovan nämnda Sigma?

Tråkigt att Infinity slutat göra riktiga Hifi produkter.
Sån cool design på alla deras gamla högtalare.

Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000