HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 En kompis, Preben, har åkt till HiFi-himlen...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Imperial
Medlem i AÖ

2865 Posts

Posted - 2014/05/14 :  02:15:53  Show Profile Send Imperial a Private Message
Jag har vetat om Prebens sista resa ett bra tag nu men inte tagit in det faktat att han inte är med oss längre.

Mitt Roligaste minne av Preben är ifrån Opalen mässan i Götet.
Han å ja var där för att rodda åt Frillsen.
När systemet lirade som Classe, Bernt och Petter ville så smet vi iväg och språkade med både besökare och utställare på mässan.
Vi triggade varandra som annars bara barn kan göra och sprang runt på mässan hade riktigt kul tilsammans.

Vi var helt slut körda efter mässan å skulle åka till ett horn näste långt in i skogen efter mässan för att hämta igen oss inför näsata mässdag.
Vi köpte med oss lite mackor och läsk för att ha oss en natt macka o även frukost.
Jag frågade Preben om vi kunde lyssna på lite horn hemma hos honom och han svarade att anlägningen var inte igån då.
Det tog bara några minuter så var han inne i racket och grävde bland sladdar å ropade på mig att komma dit med en lampa å lysa lite så han kunde se lite iallafall.

Vi satt å lyssnade aldeles för många timmar på rusikt hög volym innan vi till sist kom överens att sova ikapp några timmar inför nästa dag.

Det är mitt livs roligaste minne av Preben.

Nu tycker inte jag att vi ska spilla tårar över Preben utan minnas honom för den goa gubben han var....

Fridens....Preben............

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22011 Posts

Posted - 2014/06/02 :  08:50:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Helt rätt, Imperial, låt oss minnas Preben som den goa, glada, omtänksamma killen han var.

Det kommer att bli en minnesstund nu på Onsdag 4/6. Jag planerar att vara där och kommer att ta arrangera med en blomma. Är det någon annan som vill vara med och förgylla minnsestunden så PM'a eller skriv i tråden så fixar vi det praktiska.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22011 Posts

Posted - 2014/06/04 :  21:01:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Det var en fin minnesstund med många deltagare. Vi var många som sörjde att Preben lämnat oss och stunden för avskedet var *riktigt tuff*. Men, på fiket efteråt var det många igenkännande leenden och ett och annat skratt då vi pratade om hur vi kände och kom ihåg vår kompis. Det är en skön kompis och hifi-lirare som gått vidare.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000