HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad tycker vi om nya Audi A4 eller BMW 520d?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2009/02/16 :  16:04:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Nej, nu får ni ursäkta att jag går OT, men det här kan inte få stå oemotsagt.

quote:
Just nu är Pac kompis med de som alltid skriker "skandal" så fort just jag inte varit 101% korrekt. (vad det nu spelar för roll om man nämner ruttna ägg i en tråd som handlar om en bilmodell)

Nej, det där är inte rätt. Du vet att jag inte hänger på "trender" på det viset och att jag är "what you see is what you get". Jag håller inte på med kappvänderi på det viset.

Det som hände var att du gjorde ett sexistiskt inlägg som jag reagerade på. Mitt antagande var att du ville skoja till det. Att göra det genom referenser till kvinnor tyckte jag var helt sjukt, fullständigt malplacerat och väldigt långt från ett 1%-igt övertramp. Du har tidigare stått för något helt annat. Du har stått för en kvinnosyn och medmäsklighet som jag till 1000% stöttar. Jag blev både förvånad och ledsen över det inlägget.

Mitt eget inlägg är inget jag är stolt över. Så här i backspegeln kunde jag hanterat det betydligt bättre. Jag har inte att göra med varför du gjorde ditt inlägg. Det är din egen business och inget jag skall lägga mig i. Ursäkta för det övertrampet.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/02/17 :  16:36:17  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Sexism (från engelskan sex, kön, och -ism, ideologisk riktning) eller mindre korrekt könsrasism, innebär fördomsladdad diskriminering, förtryck och utnyttjande av människor enbart på grund av könstillhörighet. Begreppet myntades av kvinnorörelsen i USA på 1960-talet som en parallellbildning till racism (rasism).[1] Det har sedan dess varit vanligt inom olika grenar av feminismen och är även föremål för lagstiftning och socialforskning.

Jag tror mitt record som socialt ansvarstagande och jämställdhetsivrare i och för sig talar för sig själv.

Men vi kan ju bena ut det hela en smula.

Kopplingen till ordet sexistisk handlar alltså om en värdering, en nedvärdering enbart pga av kön. traditionellt har vi sett idiot-annonser från kollegor i branschen med nakna flickor jämte en högtalare. Det är sexistiskt.

man kan ondgöra sig över att tanten inte släpper till och konstatera att "men såna är kärringar ibland" och det skulle i så fall vara sexistiskt.

Utseendefixering är ju också en del av den blaskiga trend där yta räknas tyngst. Det leder i förlängningen till det vi sett i form av stringtrosor till barn, silikonimplantat, anorexi och hela räckan av skit som följer.

Utseendefix och designhysteri på kläder, bilar och varför inte Hifi leder ju knappast till bättre produkter. Möjligtvis snyggare produkter. Fast ofta så går funktionaliteten ut över handhavande...

men: Bruden kan vara hur snygg som helst. men kan hon inte få barn, luktar ruttet ägg och har syfilis så går det liksom bort i alla fall...

är alltså ett uttalande som - måhända tänkt vitsigt och måhända även överdrivet - skall stämma till eftertanke för att komma åt de värden som räknas. I "brudens fall" att hon inte bara väljs efter snygg yta. Vilket i min värld kan kopplas till VAG:s produkter. "vad tycker vi om Audio A4?" leder till flera "oh, den är så snygg!" som om det skulle vara ett egenvärde att räkna med...

Det är viktigare att den är startar, fungerar, att servicen är bra för under ytan är det vad som räknas på sikt.

Om "bruden" kan man säga att jag visar mina preferenser (hetero) och det kanske i sig är förtryckande. Men sexistiskt var knappast uttalandet. Ord som "brud", "syfilis" mm ger liksom inget förtryck per automatik.

Din första kommentar som jag tog illa vid mig av handlade ju heller inte om sexism och diskriminering utan om "uppmärksamhet". Men vi är alla människor.

Om nu någon uppfattade min rad som plump så ber jag om ursäkt och uppfattade någon den som sexistisk så ber jag också om ursäkt, det var inte menat så, snarare tvärtom i utseendefixeringens tidevarv.

Annorlunda diskussion i en biltråd och våra förehavanden brukar ju klaras av per telefon i den mån det behövs. Snart är det väl också förra måndagen?

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2009/02/17 :  21:55:46  Show Profile Send govinda a Private Message
quote:
Jag tror mitt record som socialt ansvarstagande och jämställdhetsivrare i och för sig talar för sig själv.
Det har du visat med all tydlighet i denna tråden!

Det mest obegripliga är att du inte förstår att du sänker ribban till en nivå långt under vad som är trivsamt på forumet! Om alla gjorde likadant hur skulle det sett ut?

En helsida text utan riktiga försvarsbara argument för att sedan be om ursäkt visar bara hur underordnad ursäkten är. patetiskt!

Ord förblir ord tills dom bildar en mening, I ditt fall så skrev du,
quote:
Bruden kan vara hur snygg som helst. men kan hon inte få barn, luktar ruttet ägg och har syfilis så går det liksom bort i alla fall...





Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/02/19 :  10:02:41  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Att försvara något man skrivit torde vara någon form av rättighet, att försöka förklara det samtidigt likaså.

Men du gör en tankevurpa om en ursäkt inte skulle vara värd något bara för att den som ger den inte till fullo plötsligt håller med de som ogillade textraden?

Mitt uttalande är inte sexistiskt. Om du anser att jag har fel, beskriv då på vilket sätt så skall jag läsa och försöka förstå dig. (känns mer konstruktivt än "oförsvarbara argument")

Det kan kännas osmakligt och det kan jag förstå. Se det som HUR MYCKET jag skulle avsky att tvingas köpa något snyggt av VAG...

Men:
Om nu någon - av någon anledning - tog illa vid sig ber jag om ursäkt eftersom det inte var min mening. Kanske tog jag i för mycket, sorry.

Att kalla någon annan patetisk är ju heller ingen trivselhöjare. Har du ingen respekt för de du bemöter kanske du skulle avstå.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/02/19 :  12:05:18  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
On topic så provkörde jag och sambon en A4 Avant 2.0T från -05. Nått år för gammalt jämfört med önskebilden, men ändå en provkörning!

Bilar är lite som med hifi, för mig. Jag har svårt att säga så mkt värdefullt efter 20 minuters provkörning - jag menar vad är 20 minuter mot ett års körande med allt från stads- till landsvägskörning?

Anyhow så ger Audin mig och sambon några trevliga första vibbar och några egenheter som bör värderas. T.ex. kändes växellådan inte så lättjobbad och 3ans växel missades ett par gånger - konsekvens av 6 växlad låda? Inlärningssak?
Ljudet från radion var rätt kasst - kanske en inställningssak?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2009/02/19 :  12:19:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Det känns som om vi är framme vid att det är dags att dra ett streck i OT delen med en enkel kommentar. Vi har rett ut problemet. Det räcker gott för mig. Dammet mellan mig och Hifi-Consulten kan vi stilla via den dubbelriktade telefonlinan.

Tack för att du oss on topic igen Engelholm.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/02/19 :  13:41:28  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Ska kolla service med bror min, han kör A6 sedan 3 år tillbaka.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2009/02/19 :  16:33:46  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Audi är fortfarande bland det tråkigaste man kan köra, ja om man inte betalar en massa extra för sportchassi men i mina
ögon ska man inte behöva göra det för att få en underhållande upplevelse på vägen. Nu har jag inte kört nya A4 men A6 o
den känns ju likadan som alla Audi sen tidigt 80-tal. Dom har väl blivit snyggare men det är ju inte konstigt...en speciell Italienare som ritar dom ju :-P...o var han kommer ifrån vet man ju. Så varför inte köpa den äkta varan ;-).
Sen är väl Audi, BMW eller MB aldrig värda priset. Man betalar lika mycket för en tom bil där man får fullutrustade från andra märken.
Senaste exemplet är nån radio reklam från BMW 250.000 :- o då fick man Takrails o farthållare. Då funderade jag vad bilen hade kostat om den hade haft samma utrustningsnivå som min Fiat Bravo -08...som just kostade 250.000 med all utrsutning. Som Nav, Blåtand, regnsensor, Automatisk hel/halvljus(värdelöst i Sverige eftersom vi har lag på halvljus) Mediaspelare, röststyrning (Blue&Me Microsoft), Hel skinn, krok, 16" ltmfälgar cruisecontrol och dessutom ett jävla bra bemötande på service stället ;-)...säkert glömt några utrustningsdetaljer...men dom bjuder jag på :-P

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2009/02/19 :  18:25:42  Show Profile Send JonasY a Private Message
Nya A4 är ett stort steg framåt när det gäller körglädje HLindgren. 250k för en Fiat Bravo!? Gör man en totalkostnadsanalys tror jag inte en Audi, BMW eller Mercedes blir så mycket dyrare pga andrahandsvärdet.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2009/02/19 :  20:04:39  Show Profile Send govinda a Private Message
quote:
Att försvara något man skrivit torde vara någon form av rättighet, att försöka förklara det samtidigt likaså.
Håller helt med! Men det gör inte ditt språk så mycket vackrare ändå
quote:
men: Bruden kan vara hur snygg som helst. men kan hon inte få barn, luktar ruttet ägg och har syfilis så går det liksom bort i alla fall...
Du skrev!
quote:
Men du gör en tankevurpa om en ursäkt inte skulle vara värd något bara för att den som ger den inte till fullo plötsligt håller med de som ogillade textraden?
Sladdandet får stå för dig! Jag sa att ursäkten är underordnad ditt så kallade försvarstal! Det har inte det minsta med ditt tyckande i sakfrågan att göra!

Sedan skriver du
quote:
Mitt uttalande är inte sexistiskt. Om du anser att jag har fel, beskriv då på vilket sätt så skall jag läsa och försöka förstå dig
Jag har inte anklagat dig för ett sexistiskt uttalande! Var står det?? Jag skrev! Det mest obegripliga är att du inte förstår att du sänker ribban till en nivå långt under vad som är trivsamt på forumet! Om alla gjorde likadant hur skulle det sett ut? slut citat. Kan du förstå det?

Sen går du in och editerar min text och förvanskar den! Du citerar mig
quote:
oförsvarbara argument
Det här är din text inte min! Du har ändrat innebörden och själv lagt till ett o så det blev oförsvarbara! Jag skrev försvarbara! Förstår du inte skillnaden? Hur kan du tro att du kommer undan med sånt här!

Den korrekta texten!
quote:
En helsida text utan riktiga försvarsbara argument för att sedan be om ursäkt visar bara hur underordnad ursäkten är. patetiskt!

Sedan skriver du!
quote:
Att kalla någon annan patetisk är ju heller ingen trivselhöjare. Har du ingen respekt för de du bemöter kanske du skulle avstå.
Jag har inte kallat dig för patetisk! Var står det?

Jag kallar ditt försvarstal för patetiskt=löjligt fritt översatt.

Ledsen för detta Magils men jag var tvungen att kommentera då det skrivs en massa som inte stämmer med vad jag skrivit.

Och för er alla andra så kan man tycka att det blev en h..a av en f....r.! Men man behöver inte vara vulgär för att beröra.

Jag har provkört den nya Golfen! Den har ett fiffigt system (ESP) Den förhindrar bilen från att råka ut för SLADD i kritiska situationer där underlaget kan vara dåligt.
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/02/19 :  20:48:51  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Anders.S: nu börjar det bli patetiskt.

För övrigt har min sambo en skylt på sitt arbete: aldrig mer sladdlös!

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2009/02/19 :  21:34:24  Show Profile Send govinda a Private Message
Provkör den nya Golfen GT TSI DSG 160-HK. Den är jäkligt bra på många områden plus inte för dyr. Den drar 5,2 landsväg, stadskörnig 7,5 Blandad körning 6,0.

Vet inget om servicen men jag skulle knyta säljaren runt min finger med ett personligt löfte att jag går till honom om det skulle vara nå speciellt.

Plus den har ESP
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2009/02/20 :  07:49:58  Show Profile Send ninja a Private Message
Efter en Audi och 2 Passater kan jag endast rekomendera VAG!

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/02/20 :  08:49:58  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Ikväll blir det BMW 320 som skall provköras. Samtidigt ser vi en Peugot 308 med etanolmotor, splitter ny för samma pengar. Kanske skall bli nästa provkörning?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2009/02/20 :  12:23:49  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Allt är subjektivt vad som är kvalité men för mig är det inte ok att betala 270-350#180;för en MB o så håller den inte ihop. Sen att Svenskar fortfarande betalar överpriser för beg MB, Audi o BMW är för mig ofattbart. Finns ju hur mycket som helst, det blir Volvo tråkigt...alla har en.
Och i dagens läge så skiljer det inte så mycket på totalekonomin.
O börja inte prata rostskyddsgaranti...det är bara ett spel för gallerierna. Är ju så ska den gälla så ska den skötas också o vara inne 1 gång per år för genomgång och åtgärder. Sen följer den ofta bara första ägarn.(MB:s fall)

Ps...Audi är fortfarande tråkiga att köra om man jämför med tex BMW, Alfa, Mini,...Men Audi fortsätter plöja rakt fram....om man inte betalar för ex S4, TT...

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P

Edited by - HLindgren on 2009/02/20 12:29:47
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/02/20 :  12:38:11  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Hehe, det är tydligen inte bara kablar som rör upp känslorna. Men kan vi hålla oss till nya A4 så vore jag glad. Generella omdömen á la "Alla Audi är skräp, för syrrans frisör körde av vägen pratandes mobiltelefon, i en sån" är ju inte heller så värdefulla.

Det är alltså en leasingkärra, så vissa andra aspekter faller faktiskt bort, andrahandsvärde, rostgarantier etc.


- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2009/02/20 :  14:06:15  Show Profile Send lindome a Private Message
Då hade jag leasat en Alfa
Ren körglädje.

Skämt åsido.
Jag tyckte A4:an är mkt trevlig och VAG har blivit betydligt bättre att ha o göra med än för 10-15 år sedan.

Precis som med hifi - ut och testa, bilda dig en egen uppfattning och bestäm sedan.

Lycka till
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/02/20 :  15:08:47  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Alfa ingår ej i valbara fabrikat.....Saab, Volvo, Merca, BMW, Toyota, VW, Audi står på menyn.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2009/02/20 :  16:20:38  Show Profile Send Manga X a Private Message
Ja kanske en Saab, de är säkert MYCKET billigare snart...

Hemskt att skämta om det men "lite" roligt kanske det är ändå.



Mvh Magnus
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/02/22 :  18:41:11  Show Profile Send OcA a Private Message
Enligt de märken som finns att välja på har jag följande högts subjektiva tankar:

Saab:

Glöm det! Har en leasad Saab 9-3 själv och den är oduglig. Skramlar och gnekar om inredningen, den hackar och hoppar när det är kallt (oavsett sås i tanken). Fick dörrhandtaget i näven första veckan...!
Kvaliteten är hemskt ojämn på bilarna. Vissa exemplar verkar sitta ihop någorlunda, medan andra ramlar ihop totalt. Min bil har gått 3000 mil och är 10 månader gammal och börjar redan kännas som den gått det femdubbla...
Nej, aldrig mer en Saab för min del. Till bilens försvar så är den rätt tyst och bekväm. Har bra stolar och är roligare än genomsnittet att ratta, men det duger inte när man måste in på verkstad för småfel varannan vecka.

Volvo:

Ett fantastikst säkert och urtråkigt val. Du får dock väldigt mycket för pengarna. För samma peng du får en rätt snikig A4 2,0 TDI 170 får du en fullsmetad V50 D5 med automat och Summum-paket...
Sambon har en ny V50 och den är helt ok, dock trång! Mindre än en Golf inuti. Dock bra stolar och låg ljudnivå, men den är bara för liten för att frakta fyra pers plus bagage några längre sträckor. Lite degigare fjädring än Saaben och inte lika rolig att köra enligt OcA Fangio...

Merca:

En ny C-klass diesel är ett väldigt bra val. Tyst, bekväm, bra utrymmen och mycket bra drivlinor. Dock svindyr och ska man ha något annat än grundutrustningen kostar det på... Men om man uppskattar långfärdslok och komfort är detta rätt val. Inte alls lika kul att köra som A4 dock. Kan inte riktigt tvätta bort den mentala bilden av taxi när jag åker Merca...

Toyota:

Eh, varför? Visst, hållbar och säker, men ingen personlighet alls. Bullriga och tråkiga att köra (värre än Merca utan att Toyota för den skull är bekväm på något sätt).

VW:

Passaten är ett utmärkt val fortfarande. Du får mycket bil för pengarna och den är rymlig. Halvkass bakåtsikt dock. Inte lika kul att köra som de bästa i klassen, ej heller tråkig. En klassens medelmåtta där allt är tillräckligt bra, men inget är outstanding. Får du ta en Passat CC så skulle jag nog ha svåra kval mellan den och A4.

BMW:

Rolig att köra! Kanske t.o.m. roligast! Mycket bra motorer (förutom 320 bensin som är en riktig surhink). Problemet kommer när vi ska börja ha lite utrustning i bilen. BMW skickar knappt med stol och ratt till sina köpare. De kostar as att få på en vettig utrustningsnivå. Dock är det mycket kampanjer ute nu, så man kanske kan fynda? 3-serien är inte en stor bil inuti, baksätet är rätt trångt och bagaget litet. Känner du att du har råd med en 320d med comfort och dynamic-paket, så är det ett väldigt bra val! Tag gärna X-drive också, så slipper du se ESP-lampan lysa konstant under vinterhalvåret.

Audi:

Har varit en grymt tråkig bil att köra. Har haft Audi i släkten sedan 85 och har hyffsad koll på märket. Med nya A4/5/6 har de dock blivit riktigt bra att köra! Fortfarande en bit kvar till BMW, men inte alls lika nerviga i hög fart som Bumsen kan vara. Audin är stabil som tåget på motorvägen och tillräckligt rolig på krokvägarna. Skillnaden i utrymme mellan A4 och A6 är numera rätt liten, men A6 känns som en oljetanker jämfört med A4 av nån anledning. Dock går det att köra undan snuskigt bra med A6 också, förutsatt att du har rätt motor, quattro och rätt fjädring i bilen. Farsgubben har en A6 3,0 TDI quattro med luftfjädring och den bilen går att smiska småvägar med något överjäkligt.

Av dessa svåra val vaskar jag fram på delad förstaplats:

Audi A4 2,0 TDI quattro (170hk)
BMW 320Xd
Passat CC TDI (170hk)

Skillnaden i försmånsvärde är rätt stor mellan de olika bilarna även i standardskick, men en tusenlapp hit och dit i förmånsvärde påverkar rätt lite i slutändan iaf...

Har ni någon gräns för hur mycket ni får handla för? Är det 7,5 basbelopp?

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/02/22 :  18:54:04  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
Rolig att köra! Kanske t.o.m. roligast! Mycket bra motorer (förutom 320 bensin som är en riktig surhink).

Provkörde som sagt en 320 -06'a i fredagskväll och det var, som du skriver, en surhink! Testade en splitter ny Merc'a, C200 tror jag. Samma effekt, men helt annan upplevelse! Tror man måste upp på 325 för att BMW'n skall va underhållande...

Av Audi A4 2.0T, BMW 320 och Mercedes C200 (kompressor) så är A4'an för mig det givna valet.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2009/02/22 :  18:55:28  Show Profile Send ztenlund a Private Message
quote:
Saab:

Glöm det!

Det här blev lite roligt eftersom Magils har två SAABar hemma nu. För inte alls länge sedan var de tre till antalet.

3-serien skulle jag nog aldrig stå ut med i längden. Det säger jag trots att jag inte kört den men med tanke på att den lär vara nervigare än 5-serien så... Redan den är klart på eller över gränsen så fort det blir det minsta spårigt i vägen och spårigt är snarast regel på svenska vägar.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2009/02/22 :  19:15:09  Show Profile Send JonasY a Private Message
Då skall ni testa 318, det är en surhink kan meddelas Men naturligtvis är det diesel man köper ändå ...

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/02/22 :  20:10:39  Show Profile Send OcA a Private Message
Tycker det är kul när BMW's dieselmaskiner är mer underhållande än bensinarna... Det har hänt lite grann på tjockoljefronten senaste åren...

Om det inte vore för de (alltför?) goda rabbaterna på etanolbilarna för oss tjänstebilsförare skulle jag utan tvekan köra en diesel.

Angående BMW's nervighet tror många att det beror på de punkteringssäkra däcken. Jag är beredd att hålla med dem. Parat med sportchassi blir det tydligen etter värr.

Nej, jag vidhåller att A4 är den bästa kompromissen mellan komfort och körglädje. Kanske inte billigast, men klart bäst just nu.

Sedan är även 2,0TFSI motorn en pärla! Lika mycket vrid som i dieseln - huga!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2009/02/22 :  22:49:27  Show Profile Send JonasY a Private Message
Är det 2.0 TFSI som kommer i etanolupplaga? Skall man köpa tjänstebil skulle jag övervägt nya Passat med gas, endast av ekonomiska skäl då. För övrigt tycker jag nya C-klass är väldigt trevlig att köra, men beställ den med progressiv styrning annars blir det lätt att man får passa den hela tiden i högre farter.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

Edited by - JonasY on 2009/02/22 22:51:09
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000