HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad tror vi om detta?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/01/13 :  18:17:51  Show Profile Send short_cuts a Private Message
Det verkar onekligen intressant, tycker undertecknad.
Någon som hört/hört talas om dessa, på detta forum.
Har fått en del bra recensioner "over there".

http://www.bybeeconnection.com/products_interconnects.asp


/H

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2007/01/13 :  18:27:47  Show Profile Send CC a Private Message
jorå, de gick heta diskutioner på detta forum för några år sedan...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/01/13 :  19:18:53  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Hade i en Bybee till att 'rensa' ström när jag moddade min Music Hall cd. Har en polare som använder dem flitigt.

/M
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/01/13 :  20:29:36  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jag har dom på mina högtalare!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

PeterL
Semesterfirare

371 Posts

Posted - 2007/01/13 :  21:15:29  Show Profile Send PeterL a Private Message
Ormolja!

PeterL
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/01/13 :  21:27:25  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Bybees sitter i Jorma Designs kablar som av många recensenter anser vara världens främsta, bybees sitter i Coltrane så att avskriva dom som ormolja kanske är lite förhastat.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2007/01/13 :  22:02:15  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Mja, faktumet att de sitter i just de produkterna har ju inget att göra med hur mkt ormolja det skulle kunna vara. Därmed inget sagt vad undertecknad tror och tycker om bybees.

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se

Edited by - Vee-Eight on 2007/01/13 22:05:15
Go to Top of Page

PeterL
Semesterfirare

371 Posts

Posted - 2007/01/13 :  22:02:21  Show Profile Send PeterL a Private Message
Ja, men vad är det dom ska göra med signalen, filtrera den så det blir bättre eller vad? Finns kablar för småpengar som gör det dom ska utan att förvränga signalen. Finns en del trådar på faktiskt.se som berör bebisarna, jag minns bla http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13620
Bondfångeri av det här slaget trodde jag var ett passerat stadium.

PeterL

Edited by - PeterL on 2007/01/13 22:11:15
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/01/13 :  22:43:26  Show Profile Send short_cuts a Private Message
Hmmm...
Som teknisk idiot brukar jag sällan läsa de tekniska specarna.
Nu har jag läst på och det verkar lite luddigt tycker jag.
Förstår att det finns olika uppfattningar om dessa!
Tack f svaren! (undertecknad hoppar nog över dessa )
VH
Henrik

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/01/13 :  22:45:38  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Detta har ju debaterats åtskilliga gånger och jag får ge samma tips till dom som tvivlar. Besök någon som säljer Jorma Designs kablar, ex Mårten Design eller varför inte Jorma själv. Be att få höra på hans Number 2 och Number 1. Det är precis samma kabel med skillnaden att Number 1 har Bybees. Enklare kan det inte bli, låter de olika, låter en bättre, hör du något, vågar du lita på det du hör?????

I slutändan är det ju ljudresultatet vi är ute efter och därför tycker i alla fall jag att man skall lyssna innan man dömer ut något.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

PeterL
Semesterfirare

371 Posts

Posted - 2007/01/13 :  22:59:18  Show Profile Send PeterL a Private Message
Finns alltid oändligt många tweaks man skulle kunna göra och inte ens om viljan fanns skulle man hinna testa mer än en bråkdel av allt. Man kan ju börja med att gallra bort allt som luktar bondfångeri på långa vägar...

PeterL
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2007/01/14 :  00:51:30  Show Profile Send marens a Private Message
quote:
Nu har jag läst på och det verkar lite luddigt tycker jag.


De tekniska förklaringarna som presenteras är ren bullshit faktiskt. Om dom fungerar, vilket vore fantastiskt nobelprismaterial, så fungerar de inte av de anledningar som framställs av tillverkaren.

Jag skulle sortera dem under ormolja precis som ers-papper, shakti, gröna CD-pennor, kabelinbränningsapparater, oskärmade eftermarknads nätkablar, säkerhetsnålar i gardinerna, verbala besvärjelser mm. Dvs sådant som inte ens är värt att testa. Testa istället sådant som har en rimlig chans att göra någon verklig förbättring, inte bara sådant som några säger ska funka när allt sunt förnuft talar emot. Sådant finns det mängder av och det är egentligen inget konstigt i sig.

Självsuggestion kallas det. En väl dokumenterad förmåga vi kan ha som lyssnare att framkalla upplevelser av skillnader som i verkligheten inte finns. Det kan räcka med att tro att något ändrats för att det ska upplevas som en ljudskillnad. Det finns alltså skäl att förhålla sig skeptisk till otroliga påståenden som tex de om bybees.

mvh
/Martin
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/01/14 :  01:22:49  Show Profile Send f95toli a Private Message
Det här har som sagt debatteras för och jag har nog skrivit vad jag anser.
Jag vill ändå nämna två saker som väl i alla fall får betraktas som "hårda fakta":

*De tekniska "förklaringarna" är som sagt BS. Jag jobbar faktiskt med kvantmekaniska effekter i elektriska system så jag är förhoppningsvis hyggligt kvalificerad att utala mig om saken. Texen på siten är bokstavligen bara goja där någon tryckt in så många "tekniska" ord som möjligt i förhoppningen att det ska se "avancerat" ut.

*Bybees är inga "filter", i alla fall i vanlig mening. Jag mätte upp en bybee för ett par år sedan och de är helt frekvensraka mellan 1 Hz oh 100 kHz, självklar blir det dock en extra serieresistans om de löds på högtalarkablarna.


Go to Top of Page

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2007/01/15 :  01:40:25  Show Profile Send mats31 a Private Message
En nygammal diskussion som dyker upp igen och fortfarande så försvaras detta nonsens. Du är modig f95toli som refererar till både kunskap och mätningar -- två stötande begrepp som sannolikt bara undergräver din trovärdighet i detta sammanhang. Pseudovetenskap och påståenden som inte har någon förankring i riktig vetenskap, verkar vara och förbli högsta mode i ormoljeträskets utmarker.

Vad som förundrar mig är att vissa tweak avfärdas av ALLA (tror jag)-- exempelvis säkerhetsnålar i gardinerna -- medan andra tvivelaktigheter (understatement) såsom bybees lever vidare i både guld-och silverversion.

Ett tankeexempel:

Jag har bevisat för mig själv (hemligt bevis...baserat på försvarsforskning...patent på gång) att myggoljeindränkta guld/rhodiumpläterade kopparsäkerhetsnålar i gardinerna skapar magnetiska kvantresonansfält som fångar upp och neutraliserar både slipstreamande s.k. Formel 0,42-fotoner, löptidsokorrelerade kvarkar och svarta jittrande nanohål som alla skapar besvärlig Heisenbergintermodulation i audioområdet.

Nettoresultatet är en förhöjd intertransient svärta och en dramatisk förbättring av 3D-imaging -- en typisk natt och dagskillnad som uppstår redan med 6-8 nålar i varje gardin!!!

Skillnaden är extrem i mitt lyssningsrum---kom inte och säg något annat för mina öron ljuger inte.

Hur många skulle tro på mig och vilja prova min revolutionerande produkt?
Förhoppningvis ingen, men riktigt säker på att sunt förnuft även finns kring ormoljetweak kan man tyvärr inte vara.

"I slutändan är det ju ljudresultatet vi är ute efter och därför tycker i alla fall jag att man skall lyssna innan man dömer ut något" -- skriver ju å andra sidan Akkelis Audio. (Vill du bli generalagent för mina Ultra Gold Quantum Audio Purity Pins(tm) -- endast 4995 SEK i 10-pack listpris, oljepåfyllning PhaseCoherent Jungle Oil Refill 1995 SEK/ 10 ml)

Förresten tycker jag du är lite orättvis, f95toli, när du tar upp verbala besvärjelser som ormolja. Har du själv hört hur mycket mer djupbas du får ur högtalarna om du före varje lyssingstillfälle går åtta(8) varv moturs runt varje högtalare medan du entonigt mässar:-

"AJLOMRO DEM ERAGNÅFDNOB ALLA NI NNÄRB, RATSIEGRETLOP NADÄH KIV"


/M

Edited by - mats31 on 2007/01/15 02:27:49
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/01/15 :  07:36:31  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Citerar återigen mig själv.

quote:
Detta har ju debaterats åtskilliga gånger och jag får ge samma tips till dom som tvivlar. Besök någon som säljer Jorma Designs kablar, ex Mårten Design eller varför inte Jorma själv. Be att få höra på hans Number 2 och Number 1. Det är precis samma kabel med skillnaden att Number 1 har Bybees. Enklare kan det inte bli, låter de olika, låter en bättre, hör du något, vågar du lita på det du hör?????

Och visst mats31, om du övertygar mina öron om att dina Ultra Gold Quantum Audio Purity Pins fungerar så skall jag gladeligen sälja dom.

www.akkelisaudio.com

Edited by - Akkelis Audio on 2007/01/15 07:38:40
Go to Top of Page

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2007/01/15 :  13:42:34  Show Profile Send mats31 a Private Message
Akkelis Audio skrev:

quote:
Och visst mats31, om du övertygar mina öron om att dina Ultra Gold Quantum Audio Purity Pins fungerar så skall jag gladeligen sälja dom.


På ett liknande sätt, om du kan övertyga mig genom att blint pricka in 18 gånger av 20 när en Bybee är inkopplad eller inte på högtalarledningarna så ska jag gladeligen köpa dom.


Fantastiskt att du kan tänka dig en provlyssning och att bli generalagent...i så fall antar jag du kommer att dela ut mitt kvantteoretiska 'white paper' till intresserade kunder också.
Nobelpriset i fysik 2012...here we go.

GODA NYHETER

Fortsatt avancerad forskning i min blyisolerade källare har nu gett till resultat att jag stolt kan presentera nästa generation -- UltraEsoteric Gold Quantum Audio Purity Pins ver 2.0, där de positiva Heisenbergska kvanteffekterna ytterligare förstärkts och magnetresonansfälten är 35% bättre slipstream-synkroniserade.

I denna version måste även en Quantum Resistance Discrimator Pro, listpris 6995 SEK kopplas in mellan högtalare och slutsteg (alltid på +ledningen).
Den består av en liten kula i massiv svensk resonansoptimerad och kritiskt selekterad gran, innehållande ett högeffektmotstånd på 4,7 ohm seriekopplat med en kryogeniskt optimerad Bybee)

Ett kit beståendee av 20 st UltraEsoteric Gold Quantum Audio Purity Pins ver 2.0, 1 flaska PhaseCoherent JungleOil och 2 st Quantum Resistance Discrimators Pro (för 2-kanal) säljer jag nu till rena rövarpriset 16995 SEK under januari månad.

Jag lovar att dina kritiska öron kommer att höra hur fantastiskt denna nya produkt (som nu ju även innehåller beprövad Bybee-teknologi) spelar på de flesta högtalare -- ett mer analogt rörliknande ljud liksom...

/M


Edited by - mats31 on 2007/01/15 13:48:40
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/01/15 :  21:16:02  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Mats, jag tror vi har förstått vad du menar och gör du mer reklam för dina "produkter" åker du ut som alla andra säljare. Vi accepterar inte reklam här till skillnad från andra forum.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/01/15 :  21:19:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Bybees är ett hett ämne. Den som vill veta mer kan söka i vårat arkiv där det finns kilometervis med information och ormoljedebatter.
Låt ormoljedebatterna stanna i arkivet och dra inte igång en till här. Det var en ärligt menad fråga om bybees och den har fått sitt svar. Låt det stanna vid det.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PeterL
Semesterfirare

371 Posts

Posted - 2007/01/16 :  00:00:48  Show Profile Send PeterL a Private Message
Är det inte bra att folk kritiskt granskar de produkter som hifibranschen saluför? Skulle det inte snarare behövas fler debatter om bybees, specialsäkringar, vibrationsdämpande pryttlar, kabellyftare och andra ormoljeprodukter?

PeterL

Edited by - PeterL on 2007/01/16 00:01:58
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/01/16 :  00:17:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Jovisst är det bra att dela med sig av sina kunskaper. Att presentera fakta lungt och sakligt är kritisk granskning och jättebra. Vi har klarat det med glans här på HiFiForum de senaste tre kvartalen och det är precis den typen av dialog vi eftersträvar.

Vill man leka "plus", skapa rubriker, röra upp känslor, dänga med soptunnelock och "bullra" snarare än komma med sakliga argument och dela med sig av sina kunskaper så får man välja ett annat forum att ta ut sin frustration på. Skrik, skrän och "hundslagsmål" hör inte hemma på HiFiForum.

Peter, du vet redan min inställning. Du och jag har snackat om detta många gånger tidigare. Så det vore bra om du slutade utmåla mitt inlägg till något det inte är.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2007/01/16 :  09:42:54  Show Profile Send Harry_up a Private Message
"Är det inte bra att folk kritiskt granskar de produkter som hifibranschen saluför? Skulle det inte snarare behövas fler debatter om bybees, specialsäkringar, vibrationsdämpande pryttlar, kabellyftare och andra ormoljeprodukter?"

Nej,kan inte se att det behövs skrivas en enda rad till om dessa produkter. Det som behövs är tester både blinda och öppna som veriferar om det faktiskt föreligger en skillnad eller inte. Eftersom dessa diskussioner utövas till stor del av folk som inte har ens lyssnat på dom så tycker inte jag att det finns mer att säga. Personligen är jag själv bara intresserad av dämpande fötter och i form av en liten uppumpad cyckelslang som effektivt isolerar tänkbara problem. Att det finns tweaks som kan påverka ljudet och möjligen även i positiv bemärkelse behöver i så fall undersökas, inte diskuteras i diskussioner och debatter typ är Djurgården bättre än Aik där konsensus kan vara "svårt" att uppnå.

edit:stavfel

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.

Edited by - Harry_up on 2007/01/16 10:01:52
Go to Top of Page

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2007/01/16 :  10:56:01  Show Profile Send mats31 a Private Message

Har inte noterat skrik och skrän eller dängande med soptunnelock i denna tråd ännu.

Att i ett inlägg ovan skriva att man använder bybees för att rensa ström och att kompisarna använder dom, anser jag dock tillför måttligt vad gäller kritisk granskning.

f95toli skriver sakligt att bybees inte tillför några relevanta filteregenskaper. Andra mätningar pekar på att bybees inte tillför något signifikant i termer av resistans, induktans eller kapacitans. Ingen etablerad forskning ligger ens i närheten av att kunna "hantera" elektronernas slipstreamsegenskaper(!!!).

Dessa fakta (kunskap till och med) brukar bemötas med kommentarer att vi vet för lite om hörselns egenskaper, eller för den delen kvantpurifiering (!!) så därför kan ju detta tänkas fungera. Sen brukar denna kvasivetenskap försvaras med att riktiga vetenskapsmäns nya rön alltid motarbetats av den etablerade forskningen. Jack Bybee kan ju vara en genial vetenskapsman som varken Stanford eller MIT upptäckt ännu. Är det sådana "sakliga" kommentarer som tillför något till forumet?


Vill lungt och sakligt påpeka att short_cuts knappast har fått ett entydigt svar på sin fråga. Några superdyra svenska produkter använder dom, några kompisar använder dom, några säger sig höra skillnader, andra pekar på bondfångeri.

Men någon enighet lär vi nog aldrig uppnå.

Instämmer delvis med Harry_up -- mer sakliga tester, föreslog också tidigare ett blindtest av Bybee där de som hör skillnad medverkar.

Det skulle vara ett mycket meningsfullt inlägg i debatten
.

Och den slutsatsen har vi dragit många gånger tidigare vad gäller produkter med ormoljevarning...

/M
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2007/01/16 :  11:20:18  Show Profile Send marens a Private Message
Konsensus blir ju annars att alla ska köpa allt och testa* (i praktiken blir det ju så) så visst behövs det lite slamrande i soptunnelock för att folk ska vakna upp lite ibland.

*Folk tänker ju så att 5000spänn är ju inga pengar. "Jag kan ju sälja dem vidare sedan." Och så sitter man där med sin "kanske hörde jag förbättring"-produkt och vågar inte sälja dem utifall att ljudet skulle bli sämre.

"Om jag slutar med clearasil mjällshampo så kanske jag börjar få mjäll." "Eller den där antirynkkrämen kanske funkar. Om jag inte använder den så kanske jag ångrar mig om 10 år osv." "OM jag inte använder colgate total med polerande mikropartiklar så kanske jag behöver gå till tandläkaren om 5år, det vet man ju aldrig, är säkrast att fortsätta" "byter man inte signalkablarna till de där som alla pratar om så kanske jag en dag upptäcker att jag lyssnat på onödigt dåligt ljud så det är lika bra att jag gör det också"

Det är trevligt med en sverker som hyr in ett testlabb och kommer fram till att de där ikeavärmeljusen som är billigast faktiskt brinner längst ändå. Eller att Ariel tvättmedel ger omärkbart bättre tvättresultat än helt utan (med vanligt varmt vatten i maskinen alltså). Folk i sina hem kanske tycker Ariel är jättebra, men de har ju inget testlabb utan får gå på sin magkänsla och ofta så beror den på annat än produktens egentliga egenskaper, tex vad dom säger i TV-reklamen.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/01/16 :  12:50:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Okej, då går vi off topic. Från att lungt och sakligt titta på Bybees till att lungt och sakligt titta på diskussionsklimatet på HiFiForum.

Mats31: Dina sarkasmer och förlöjliganden ovan avslöjar en brist på argument. Du väljer att använda argumentationstteknik istället för argument. Det har ingenting med kritisk granskning att göra. Det står snarare i vägen för att kunna föra en vettig diskussion.
Oavsett om du ville det eller inte så skjuter sådana inlägg diskussionen i sank.

Vill man delta i en diskussion och förstå vad andra säger är tålamod en av de bästa egenskaperna som finns.

Marens:
quote:
Konsensus blir ju annars att alla ska köpa allt och testa (i praktiken blir det ju så) så visst behövs det lite slamrande i soptunnelock för att folk ska vakna upp lite ibland.


Nej, min bedömning är att du har helt fel. Vi har i praktiken åldersgräns på HiFiForum och alla som är här är HiFi-entusiaster. Alla medlemmar här har ett kritiskt tänkande och kan göra sina egna avgöranden. Man behöver inte Slamra i soptunnelock för att väcka folk. Det räcker att dela med sig av den kunskapen som man har.

När Sverker hyr in sina testlab gör han helt rätt. Han söker kunskap och testar på ett kontrollerat och väldokumenterat sätt. Det är jättebra och samma tanke går att finna i HiFi-världen, tex i Stereophile.
Men när han går ifrån att presentera sina argument till argumentationsteknik(är det så?, är det så?, Är det så det skall vara!!??) och soptunnelocks-slamrande så förlorar han trovärdighet och det är inte kritisk granskning längre. Det är att vilja skapa löpsedlar.
Det är inte samma sak om man nu skulle tro det...



quote:
Du är modig f95toli som refererar till både kunskap och mätningar...

Det tycker inte jag. F95toli kom med ett av de bästa inläggen i hela tråden. Han var villig att dela med sig av sina kunskaper.

På HiFiForum har vi de senaste tre åren främjat kunskapssökande och stävjat argumentationstekniken. Vill man "slamra med soptunnelock" istället för att delta i en kunskapsbaserad diskussion så hamnar man förr eller senare på sned hos oss och det är bättre att man söker lätta på sina frustrationer någon annanstans än hos oss.

Nu tycker jag vi lägger "diskussionen om diskussionsklimatet på HiFiForum" bakom oss och går vidare med kunskapsutbytet.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2007/01/16 :  17:45:25  Show Profile Send mats31 a Private Message
"främjat kunskapsökande"? Hmmmm.

Med trist fakta och kunskapsargument blir man ofta snabbt reducerad till tondöv "mätnisse" i detta forum.

Ibland biter satir bättre, men det uppskattas uppenbart inte av forumägaren. Så vad kvarstår att göra?

Lungt och sakligt konstatera att enligt all nu känd vetenskap så har en Bybee-komponent resistansvärden, kapacitansvärden och induktansvärden som borde göra den fullständigt transparent i kedjan slutsteg -- högtalare.

Om någon kan bidra med kunskapsargument varför så INTE är fallet, så kan väl denne någon göra det nu så vi kan få klarhet om vi ska köpa eller inte (ljudförbättringarna påstås ju vara tydligt hörbara!). Alternativt att man i blindtest med signifikans kan visa att man hör ljudförbättringar (eller skillnader).

/M

Edited by - mats31 on 2007/01/16 18:14:04
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2007/01/17 :  09:34:41  Show Profile Send lindvall a Private Message
Ibland är det nog så att den som kommit på en upptäckt faktiskt inte vet varför saken i fråga beter sig som den gör.

Speciella nätkablar hör nog också till den kategorin. Många tycker sig höra förbättring i ljudet, men man begriper inte riktigt varför, kanske inte ens som tillverkare, men man har chans-testat (är det möjligen detta som kallas för "iterativt"?) sig fram vad man subjektivt tycker låter bäst. Då går det naturligtvis inte att redogöra med kunskapsargument, om det med det menas fysikaliska förklaringar, eftersom man inte känner till dessa förklaringar! Och vips, så hamnar man i en situation där man upplever en sak, men inte kan förklara den. Trots detta känner man sig kanske nödgad som tillverkare att hitta på en förklaring, trots att man inte har en susning. Detta kan ju tyckas vara lite lurendrejeri. Eller så vill man vara hemlig så ingen snor ens idé och lägger ut dimridåer.

Jag har ingen aning om hur det ligger till i Bybeefallet, men så här tänker jag om saken. Tyvärr har jag inte någon erfarenhet av Bybee själv.
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000