HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nu har h-e frusit till is...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2007/01/25 :  12:46:41  Show Profile Send coldcut a Private Message
Här kommer en nyhet som jag för några år sedan hade hånskrattat åt, och tagit för ett dåligt aprilskämt! Men tydligen blåser det hårda vindar på förändringarnas hav i det traditionstyngda, brittiska hifihjärtat...

http://www.naimnet.com/download/pdf/Naimnet_Brochure.pdf

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/25 :  12:53:33  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/01/25 :  19:53:19  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Ser bra ut, high end multimedialösningar. Lär nog vara välkommet runt om i världen.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2007/01/25 :  20:08:32  Show Profile Send lars a Private Message
Det är väl detta som är framtiden ihop med mp3.
Var det bättre förr?

När de första datorerna kom (rörbestyckade) trodde man att det skulle var ett ytterst begränsat behov av dom i världen (en handfull maskiner). Att man idag skulle spela musik med dom kunde nog ingen ana. Det trodde inte jag heller när de första IBM-PC kom med DOS och floppydiskminnen på 80-talet.
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/25 :  23:52:26  Show Profile Send jerico a Private Message
Men de gamla rakarna kunde man få att spela med intern högtalaren. Visst det lät inte nått vidare men iaf...

Men frågan är om det behöver vara av ondo att bygga combo maskiner? Man slipper ju det där med ledningsdragning eller hur? Kablar i all ära men det är ju bättre om det är i en enhet eller hur?

Sedan är ju nästa fråga hur kul det är med en massa etherlink i hela lägenheten... Ska vi köra ALLT på WiFi så kommer det att krocka med grannens och det slutar med att vi blir micro kokta allihoppa!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2007/01/26 :  00:28:45  Show Profile Send KingX a Private Message
micro kokta, tjo hej! när man ser sina micro popcron poppa sig själva i skafferiet är det dax o dra! :)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/01/26 :  07:46:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Ja nog är det musikservrar/strömmat som är framtiden. Men förstörande format som MP3 klarar vi oss undan om vi vill. Losslessformaten finns och kan väljas om man vill/orkar/kan/...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/01/26 :  08:03:39  Show Profile Send matte76 a Private Message
Själv föredrar jag att ha en fysisk skiva i handen, antingen cd eller vinyl (i mitt fall endast cd för tillfället då jag anser att vinyl har för många praktiska nackdelar men det är en annan diskussion), och vill inte sitta vid datorn och välja vilka musikfiler jag ska spela i "finanläggningen". Men det kanske bara är jag som är en bakåtsträvare...välgjorda fodral och booklets är underskattat

Dock håller jag med om att strömmad musik nog är framtiden, eftersom de flesta musiklyssnare är bekväma av sig. Jag ska dock vägra så länge det går

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2007/01/26 08:04:59
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/01/26 :  15:05:55  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Dom har väl insett att det är bättre att leda utvecklingen än att hänga och slänga bakom den.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2007/01/26 :  15:34:08  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Jämfört med Linn har Naim en del att ta igen när det gäller musiknät.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/01/26 :  17:20:03  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Jämfört med Linn har Naim en del att ta igen när det gäller musiknät.

Ja, Linns Knekt-system har ju varit med ett tag. Men Naim skulle nog kunna röna mycket framgång om de lägger sig i segmentet under - Linn satsar på fina helhetsinstallationer i hemmet, som är lika svindyra som de är just fina.
Om Naim kan uppnå lite ungefär samma sak utan att nå samma summor kan det bli intressant.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/01/29 :  18:49:53  Show Profile Send nin a Private Message
Så går det när folk är så feta och inte orkar röra sig ur soffan. Hur trist liv vill man ha?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000