Author |
Topic |
|
Decibel
Starting Member
6 Posts |
Posted - 2007/01/24 : 11:42:21
|
För ett tag sedan köpte jag ett slutsteg ( Vincent sp-331 ) till min anläggning. I dagsläget kör jag en Rega mira 2 som försteg. Lösningen känns inte optimal och jag funderar på att köpa ett begagnat försteg. Som student är budgeten begränsad men ca 5000 är utgångsläget. Har ni något att rekomendera? |
Det är aldrig för sent att ge upp |
|
kebarb
Member
240 Posts |
Posted - 2007/01/26 : 16:24:30
|
Xindak 3200 om du vill ha ett rörförsteg. Klockrent om du dessutom vill köra klass-D steg till som ex. IcePower. |
|
|
ljud
Member
687 Posts |
|
joakim99
Member
468 Posts |
|
yudansha
Member
289 Posts |
Posted - 2007/01/26 : 20:00:43
|
Tycker att ditt försteg är den betydligt starkare komponenten av de två. Vad kör du med för anläggning i övrigt? |
|
|
Decibel
Starting Member
6 Posts |
Posted - 2007/01/29 : 01:03:06
|
Jag kör på en arcam alpha7 och ett par linn keilidh.Har även ett m-audio ljudkort som körs från dator.
Jag håller nog med om att vincent är rätt så färgat men i min öron så är de färgat åt rätt håll. När jag jämfört med andra steg så passade vincent karaktären mig bra.
De jag upplevde att rega saknade var ork. Den låter klent och de känns som att den inte riktigt orkade att driva högtalarna. För ett par år sedan hade jag en lite Rotel och den drev på bättre. Jag upplevde den dock som alldeles för kall i ljudet.
Jag vill gärna ha ett varmt och gosigt ljud med mycket spelglädje. Regan är en sådan produkt enligt mig. Jag vill dock byta ut den eftersom jag bara använder "halva" förstärkaren just nu. |
Det är aldrig för sent att ge upp |
|
|
Raffe
Member
142 Posts |
Posted - 2007/01/29 : 08:01:22
|
Går säkert o pruta några hundralappar på Krellen i länken. Då kommer du rätt snart ner mot ditt utgångsläge, fantastiskt prisvärt
Om det inte redan är sålt vill säga...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57181&SearchTerms=krell |
Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.
Å så här ser min anläggning ut för tillfället: Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra |
|
|
|
Topic |
|