HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Råd om försteg...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Decibel
Starting Member

6 Posts

Posted - 2007/01/24 :  11:42:21  Show Profile Send Decibel a Private Message
För ett tag sedan köpte jag ett slutsteg ( Vincent sp-331 ) till min anläggning. I dagsläget kör jag en Rega mira 2 som försteg. Lösningen känns inte optimal och jag funderar på att köpa ett begagnat försteg. Som student är budgeten begränsad men ca 5000 är utgångsläget. Har ni något att rekomendera?

Det är aldrig för sent att ge upp

kebarb
Member

240 Posts

Posted - 2007/01/26 :  16:24:30  Show Profile Send kebarb a Private Message
Xindak 3200 om du vill ha ett rörförsteg. Klockrent om du dessutom vill köra klass-D steg till som ex. IcePower.
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/01/26 :  16:55:48  Show Profile Send ljud a Private Message
Är inte Vincent sp-331 rätt färgat? Jag skulle ha valt nåt neutralt försteg. Kanske: http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=10045 men så klart, det är ju en smaksak och jag vet inte ens vilka högtalare du har.
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2007/01/26 :  19:39:04  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Såväl Harmony Design (www.harmonydesign.se) som Holographic Audio (www.holographicaudio.com) har försteg som är riktigt bra i mitt tycke och som ligger kring din tänkte budget.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2007/01/26 :  20:00:43  Show Profile Send yudansha a Private Message
Tycker att ditt försteg är den betydligt starkare komponenten av de två. Vad kör du med för anläggning i övrigt?
Go to Top of Page

Decibel
Starting Member

6 Posts

Posted - 2007/01/29 :  01:03:06  Show Profile Send Decibel a Private Message
Jag kör på en arcam alpha7 och ett par linn keilidh.Har även ett m-audio ljudkort som körs från dator.

Jag håller nog med om att vincent är rätt så färgat men i min öron så är de färgat åt rätt håll. När jag jämfört med andra steg så passade vincent karaktären mig bra.

De jag upplevde att rega saknade var ork. Den låter klent och de känns som att den inte riktigt orkade att driva högtalarna. För ett par år sedan hade jag en lite Rotel och den drev på bättre. Jag upplevde den dock som alldeles för kall i ljudet.

Jag vill gärna ha ett varmt och gosigt ljud med mycket spelglädje. Regan är en sådan produkt enligt mig. Jag vill dock byta ut den eftersom jag bara använder "halva" förstärkaren just nu.

Det är aldrig för sent att ge upp
Go to Top of Page

Raffe
Member

142 Posts

Posted - 2007/01/29 :  08:01:22  Show Profile Send Raffe a Private Message
Går säkert o pruta några hundralappar på Krellen i länken. Då kommer du rätt snart ner mot ditt utgångsläge, fantastiskt prisvärt

Om det inte redan är sålt vill säga...

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57181&SearchTerms=krell

Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.

Å så här ser min anläggning ut för tillfället:
Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000