HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Xindak A100 - Trasig, söker tips!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

durand
Starting Member

48 Posts

Posted - 2007/01/28 :  23:43:05  Show Profile Send durand a Private Message
Jag har problem med min Xindak A100, en kinaimporterad stereoförstärkare på 2x80W.

Får helt enkelt inte igång den längre. Vid olyckstillfället spelade jag musik och märkte att det började låta sämre, det började knastra.. mer och mer. Till slut (efter ett par sekunder) la förstärkaren av helt. När jag nu försöker sätta igång den så låter det som om det knastrar från trafon. Jag har öppnat upp lådan, det är helt klart den som låter och den blir varm på mycket kort tid.

Frågan är egentligen, är det verkligen trafon som är trasig eller kan det vara några andra eller någon annan kompenent som är trasig som orsakar detta?

Har kollat runt i lådan flera gånger men hittar inga komponenter som ser skadade ut på något som helst vis.

Tacksam för all hjälp jag kan få. Vad kostar det generellt att lämna in en förstärkare på service vid den här typen av fel, jag har ingen aning.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000