Hej! Ska jobba på annan ort några månader och behöver ett par mindre helst aktiva högtalare att köra med bärbar CD-spelare. Finns det några datorhögtalare med hifikvaliteter eller nåt liknande? Tacksam för tips. /Jan
Min input här är att jag lyssnade en timme på Wharfedale's lilla aktiva och jag var INTE imponerad någonstans. Visst, man måste givetvis ha en annan inställning till vad man är van vid, men som jämförelse så fannas en Yamaha microanläggning bredvid, piano..nåt hette den och denna lilla Yamaha var fullständig, totalt överlägsen, åtminstone i det rummet.
Å jag säger creative T-20 den låter kanon. inga disco-högtalare och ingen monster bas men helhets intrycket är väldigt bra. Jag gillar skarpt mellanregister och diskant i dessa lådor. I min mening så låter dom klar bättre än mkt dyrare datorhögtalare just i mellanregister och diskant. Men det är ju vad jag tycker och jag kan ha fel Har förövrigt jämfört dom med logitech z-4, z-2300 och z-5500 och dom spelar bättre än dom två första systemen och likvärdigt det sista men på vissa punkter bättre. Annars varför inte en T-amp och ett par xtz-70 dom sattarna låter kanon men inte mkt till bas där är creativen bättre i basen.