HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på små aktiva högtalare "för resan"?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LocalZero
Starting Member

32 Posts

Posted - 2007/01/28 :  11:39:33  Show Profile Send LocalZero a Private Message
Hej! Ska jobba på annan ort några månader och behöver ett par mindre helst aktiva högtalare att köra med bärbar CD-spelare. Finns det några datorhögtalare med hifikvaliteter eller nåt liknande?
Tacksam för tips.
/Jan

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/28 :  12:22:42  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Tjena, läget & sånt?

Min input här är att jag lyssnade en timme på Wharfedale's lilla aktiva och jag var INTE imponerad någonstans. Visst, man måste givetvis ha en annan inställning till vad man är van vid, men som jämförelse så fannas en Yamaha microanläggning bredvid, piano..nåt hette den och denna lilla Yamaha var fullständig, totalt överlägsen, åtminstone i det rummet.

Artphotography
Go to Top of Page

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2007/01/28 :  12:36:18  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message
Vill du ha en cool högtalare som låter bra, men inte bäst, tycker jag du ska kika på tivoli audios sortiment. www.tivoliaudio.se
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/01/28 :  13:12:37  Show Profile Send dwain a Private Message
Å jag säger creative T-20 den låter kanon. inga disco-högtalare och ingen monster bas men helhets intrycket är väldigt bra. Jag gillar skarpt mellanregister och diskant i dessa lådor. I min mening så låter dom klar bättre än mkt dyrare datorhögtalare just i mellanregister och diskant. Men det är ju vad jag tycker och jag kan ha fel Har förövrigt jämfört dom med logitech z-4, z-2300 och z-5500 och dom spelar bättre än dom två första systemen och likvärdigt det sista men på vissa punkter bättre. Annars varför inte en T-amp och ett par xtz-70 dom sattarna låter kanon men inte mkt till bas där är creativen bättre i basen.
Go to Top of Page

Tomwe
Starting Member

27 Posts

Posted - 2007/01/28 :  13:22:15  Show Profile  Visit Tomwe's Homepage Send Tomwe a Private Message
Empire A6 2.1 Rörförstärkta högtalare, 60W RMS, MDF Trä med svart pianolack
Lite småkul sådär

Is this Lobster dirty enough?
Go to Top of Page

LocalZero
Starting Member

32 Posts

Posted - 2007/01/28 :  21:30:50  Show Profile Send LocalZero a Private Message
Tack för tipsen pågs! Måste kolla upp Creative. Tivoli är också ett hett tips då man får radio på köpet.
/Jan
Go to Top of Page

Hannes
Member

112 Posts

Posted - 2007/01/28 :  21:42:59  Show Profile Send Hannes a Private Message
Vi har 2 uppsättningar av det här högtalarpaketet hemma, dock något äldre. Låter riktigt bra för pengarna, helt klart värt att kolla upp! http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/30486?opendocument&markID=10-50-35
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000