HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kabeltestråden här kan låsas igen. Jag lessnade
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/11 :  17:34:03  Show Profile Send mayro a Private Message
hmm.. även jag är OT här rätt rejält... Så tillbaks till ot... Vilken benämning som skeptiker anser är bäst kan vi skippa...det får var o en avgöra. Lägren är nog i allas mening nog rätt klar i alla fall

Snart ett dygn liggande handske ligger där ännu. Kl 2 i natt är det 24 timmar den legat där.. Och jag måste säga det är med stor förvåning den ens nu ligger där oupplockad....

Om tråden handlat om kablars vara eller inte vara hade det haglat av inlägg samt varför o varför inte osv....

Men då det gäller att faktiskt i verkligheten testa så uteblir dom annars hårt debaterande tyvärr.. Hoppas verkligen detta beror på att dom just nu sitter i telefonkonferans över hur sjutton man kväser denna kabelstöddiga Mayro...

För detta är INTE för att bevisa så mycket som det är att även få lära jag vill få till detta... För kunskap brukar alltid falla åt alla håll om man är öppen och lyhörd

Så kom igen nu med inlägg som säger man har trummat ihop ett gäng skeptiker här nu... Så vi kan börja planera träffen framåt och sedan lägga denna tråd åt sidan tills efter vår lilla testdag....

Sen ser vi om jag tvinnar kablar eller om gruppköp planeras...


edit.
lite info om kommande test. så inte BARA kablar står på tur...
Kl 02 i natt möter jag förhoppningsvis bussgods som lämnar en mycket rolig fin starkare till mig.. en Jeff Rowland model 2... så testresultat kommer på denna sen kan ni lita på... Fördel med landet faktiskt.. man har personlig kontakt och kan få bussgods mitt på natten... rätt otrolig skillnad ifrån storstan Sthlm där jag kommer ifrån
sug på orden. Jeff Rowland model 2.. Ack så vacker. och oj så välljudande... Hoppas den pallar mina tuffa högisar bara.....

Sedan väntar ju träffen med creativ audio här också.. inte att förglömma...samt en hel del mera som kommer text o ord om. Sjukpensionärer har mycket tid. så hoppas det är skoj för nån att det finns all denna tid. Samt förklarar alla timmar jag har tid att skriva... Datorn står så till att jag kan ha uppsikt i stort sätt jämt här...därav dessa många inlägg o så.. snart slut då bilen kan tas ut.. Så lite av slutspurt är det nu med stereo ....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/03/11 17:42:54
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/03/11 :  19:05:43  Show Profile Send CC a Private Message
quote:
Det är väl ändå ingen som hävdat att det inte är någon skillnad mellan kablar?

Eh? Jaså? Läs då nedan plockat ur senare trådar...
quote:
Det vad jag vill komma fram till är att DIN egen hjärna spelar bäst so m den bäst tror på. Sen om du vill lura hjärnan med att spendera 4000SEK på nätkablar är upp till dig, idioti enligt mig.


Det ovan var en glad kille som tycker att man lurar sig själv...
quote:
Skillnaden i ljudkvalitet kablar emellan är minimal och ofta inte ens hörbar.


Eh, jaha...
quote:
att det finns mätbara skillnader på kablar har ingen förnekat, eller? Var i så fall? Och vem har sagt att mätbara skillnader är "bevis" på hörbara skillnader? Hör någon en skillnad på 0.00001 dB?


Hmmm.. Ja just de...


"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/03/11 :  19:29:24  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Det är väl ändå ingen som hävdat att det inte är någon skillnad mellan kablar?

Baltazar
I nästan alla trådar som jag deltagit i om kablar och kabelråd, så har det kommit inlägg som tex. Det är ingen skillnad mellan olika kablar,köp biltemas och satsa pengarna på akustiken i stället.Visst, akustiken är också viktig, det vet både du och jag! Och när man har diskuterat dyrkablage så har känslorna svallat rejält på en del personer som idiotförklarar dem som köper sådant. Så det finns en del på detta forum som hävdar att det INTE är några skillnader.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/11 :  19:36:40  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Så det finns en del på detta forum som hävdar att det INTE är några skillnader


Har dessa personer lyssnat tillräckligt länge och mycket? Skillnader mellan kablar märks direkt ibland, ibland tar det längre tid.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/03/11 :  19:58:48  Show Profile Send svejk a Private Message
Jag har skrivit detta förr. I ca 30 år har vi hifi konsumenter handlat kablage till våra anläggningar. Om det skulle vara fejk med sladdarna. Ingen positiv förändring, skulle vi fortsätta att uppgradera vårat kablage? Eller har sladd branchen lyckats föra en stor del av oss hifi freaks bakom ljuset? Blåst oss i 30 år?

Jag tror på sladdar och har gjort sedan jag köpte min första "dyrsnöre" en Supra 1980. Det finns ingen kabel i världen som kan hjälpa en anläggning som är fel. Men när grejerna börjar lira tillsammans, ja då kan kablage lyfta alltihop någon eller några snäpp.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/03/11 :  20:02:55  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Jag var skeptiker innan, men..... jag har hört skillnad mellen olika kablar, tanken svindlar, men så är det.

En rad från en som fortfarande är skeptiker från en annan tråd:
quote:
RG62 är en alldeles utmärkt kabel...


Då undrar jag, finns det nån kabel som inte är "utmärkt", om det nu INTE
är någon skillnad på olika kablar.



Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/11 :  20:09:56  Show Profile Send matte76 a Private Message
Per-G Jeppsson: Intressant reflektion..

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

k98_jbn
Member

118 Posts

Posted - 2005/03/11 :  20:56:09  Show Profile Send k98_jbn a Private Message
"Så allt är på skeptikerna sida i detta test.. anläggningen är ju intweekad för skeptikerns kablar.... osv osv..
Jag vill bara få nån stund på mig att få prova in rätta kombon då kabelbytet görs... Skeptikerns kablar får dessutom försprånget att vara väl invärmda ifrån start.. mina iskalla och just resande... 30 minuter krävs också sen jag är klar med lite ös så strömmen får värma upp min uppsättning lite före kritisk lyssning.. enkla små önskemål..."

Jag ställer gärna upp på ett test i Sthlm, men då ska vi vara överens om allting innan vi lyssnar, så att ingen i efterhand kommer och säger att det var fel på dittan och dattan (gäller både förespråkare och skeptiker). Varför det skulle vara omöjligt att A-B testa nätkablar förstår jag inte; trä en strumpa över kablarna och sätt igång och lyssna... Blindtest är dock ett absolut krav, annars säger testet inte mycket.

When knowledge ends, superstition begins

Edited by - k98_jbn on 2005/03/11 20:58:54
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/11 :  20:57:52  Show Profile Send Rydberg a Private Message
quote:
Varför ska du sälja dina Nordost Rydberg. Var inte du riktigt nöjd med dem!
FBk> jag är riktigt nöjd men jag måste få in pengar nu till nya högtalare

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

T.A. Edison
Member

559 Posts

Posted - 2005/03/11 :  21:39:45  Show Profile Send T.A. Edison a Private Message
Om det blir i Sthlm kan jag med all säkerhet.

Hur ska lyssningen i så fall gå till?
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/03/11 :  21:59:08  Show Profile Send Baltazar a Private Message
Ok, eftersom ingen förstår vad jag menar/skriver får jag väl omformulera mig.

Det ÄR skillnad mellan kablar med olika elektriska egenskaper. Vem har påstått nåt annat? Inte jag iaf.

FBK-> När har jag sagt att kablar inte spelar någon som helöst roll? Alla förmedlar en elektrisk signal med precis samma resultat? Kan inte minnas att någon "kabelskeptiker" påstått det.

Mvh



Edited by - Baltazar on 2005/03/11 22:19:01
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/03/11 :  22:04:54  Show Profile Send labrat a Private Message
Jag är helt obevandrad i kabeldjungeln, smått skeptisk inställd åtminstonde när man hamnar i prisklasser över tusenlappen. Jag har väldigt svårt att tro att jag själv skulle upptäcka några FÖRBÄTTRING på en kabel för 1500:- och en för 25000:-, möjligtvis kanske jag skulle kunna urskilja vissa nyansskillnader (detta är ju dock enbart spekulationer från min sida, då jag aldrig har lyssnat på så dyra kablar). Ni som är fast i kabelträsket, inom vilka prisintervaller rör ni er? Tycker ni att det generellt sett är en tydligt märkbar förbättring på kablar som kostar 20000:- jämfört med de som ligger i prisklassen 2000:-? Det är denna skillnaden jag först och främst är skeptisk till, inte att 2000:-'skronorskabeln spöar Clas Ohlson-varianten, har väldigt svårt att se vad som möjligt kan motivera en sådan enorm prisökning, handlar det om utvecklingspengar? För material och produktion för dessa kablar kan ju knappast vara speciellt mycket dyrare än de billigare varianterna och koppar är ju alltid koppar.

Skulle mer än gärna deltaga på en kabeldemo, men Skåne är lite för långt bort än vad ekonomin tillåter för tillfället tyvärr.

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/03/11 :  22:18:28  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
FBk> jag är riktigt nöjd men jag måste få in pengar nu till nya högtalare

Trist, men så är det ibland när pengar blir en brist vara.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/03/11 :  22:22:42  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
FBK-> När har jag sagt att kablar inte spelar någon som helöst roll?
Baltazar, jag påstår INTE att du har sakt det, lugna ner dig Utan i mitt inlägg så beskriver jag bara hur jag har upplevt den allmänna kabeldebattens diskusioner.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/11 :  22:24:10  Show Profile Send mayro a Private Message
För att säga som det är. BT blir ruggigt svårt då det är omöjligt att dölja vem som gör vad osv.. Samt att jag bör få en liten stund med att kolla hur den stereo vi ska spela på beter sig o svarar på olika kablar.....Jag kommer rakt in i en totalt okänd anläggning. Men detta har jag sagt redan...

Att A - B testa nätkablar går inte. Detta kan jag bevisa så enkelt då vi ses så det behövs inga diskutioner om detta. En nätkabel beter sig så olika på olika ställen så detta går bara inte. Dom är som små egna personligheter...

Jag har inte en typ av nätkablar ju.. det är tre olika typer med olika sätt att spela om man säger så..Så detta går kanske om man har enbart samma typ hela vägen. Men så har jag inte mina kablar och det är inte så jag kommer visa mitt konsept heller...med era nätisar...det blir ju med mina så klart...

Sätt att göra på.. Ja varför inte titta på ert konsept o spisa lite musik.. Koppla om till mitt sätt.. o spisa lite.. sen som avslut mixa o se vart vi hamnar.. Helt enkelt ha skoj


Sedan så vet vi nog vad som lät bäst. samt vad som förvånade. samt vad som blev pankaka...

jag kan nog dema en riktig pankaka med mina kablar så får ni förståelse för varför det rätt ofta med köpekablar också blir rena rama skiten. för det är enkelt att visa faktiskt.. det är bara att lyssna då man tweekar in mina saker så kommer ni förstå vad jag menar...

Men samla er nu.. Så ska vi se hur snart jag kan få råd med resan upp till STHLM.... det blir inte direkt som ni säkert förstår.. För det skall passas in så man inte enbart åker för detta utan så annat kan göras samtidigt.. Barnen har ju vänner kvar i Sthlm osv...
men vi va nyss uppe där. och ska väl upp om en mån kanske...beror lite på då den stora krellen dyker upp också...så samla er o fundera ut nåt...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/03/11 :  22:30:54  Show Profile Send Baltazar a Private Message
FBK-> Jag är lung Trodde bara att jag räknades till kabelspektpikerna
Men jag vidhåller dock att de som kallas kabelskeptiker rent generellt inte påstår att skillnad mellan kablar inte föreligger.

Vilken jäkla tur att just en av de billigaste alternativen till högtalarkablar är de som funkar bäst med mina högtalare

Mvh



Edited by - Baltazar on 2005/03/11 22:32:01
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/11 :  22:35:26  Show Profile Send mayro a Private Message
jippi.. kl 02 i natt kommer bussgods med Jeff Rowland model 2 hit.....vikken service va???? otroligt... sorry för ot mot mig själv. men dom ringde just.......wow vad skoj detta blir.. Med denna stärkar är det förbjudet enligt lag att ha BT .. Visste ni det

Så vackra smycken får man inte missa att se på säger lagen.. Bara så ni vet altsååå........


edit
Labrat..

försök titta in då det blir test

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/03/11 22:38:37
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2005/03/11 :  22:45:09  Show Profile Send juha a Private Message
Mayro: Beundrar ditt engagemang, det är nästan som man önskar att man tvivla åtminstone lite grann på kablars inverkan, bara för att få se vad du är för en jeppe: ) skoj hur som helst ..Tummen upp!!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/11 :  22:47:23  Show Profile Send mayro a Private Message
juha....


Låsas tvivla då

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

T.A. Edison
Member

559 Posts

Posted - 2005/03/11 :  22:52:55  Show Profile Send T.A. Edison a Private Message
BT är inte så svårt, även om det inte går att göra snabba switchar. Mina förslag är:

Välj ut några kablar.
Inlyssning.
Välja 2 st kablar att göra BT.

Alt 1: En person singlar slant 12 gånger, skriver ner ordning.
Alla går ur rummet. Personen byter kabel. Lyssning + anteckning.
Proceduren görs om tills serien är klar. Funkar för nätkabel också. Svaren jämförs med det slumpmässiga schemat.

Alt. 2: Koppla signalkabel, valfri, via tapelopp på förstärkare, om sådan finns. Lyssna på "direkt source", skifta till tapeloop + kabel, slumpmässigt. Lyssnarna anteckning om de lyssnar på "ingen kabel" eller "kabel".



Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/03/11 :  23:05:25  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Jag ska försöka att formulera vad som menas med en kabelskeptiker
1: Givetvis finns det skillnader mellan olika kablar.....
2: Vi pratar inte skillnader mellan lakritssnören och en väl uppbyggd (elektriskt) kabel.
3: Det en kabelskeptiker menar, är att en EKK är tillräckligt transparent/ofärgad/inte påverkar "elektriskt" och har så lite påverkan som möjligt(mätbart). Finns det skillnader, så påverkas signalen "negativt" se färgas/påverkas. Man kan givetvis koppla en dj*vla massa motstånd, spolar, kondingar osv i signalkedjan, och höra STORA skillnader mellan kablar (se låda på magen). MEN, MEN det är inte det vi pratar om.
Vem som helst kan höra skillnad på olika kablar, men en blindtest mellan en EKK eller annan så kallad "dyrkabel" som har en likvärdig "elektrisk" uppbyggnad, är nog svårt att särskilja.
/Jonas

Edited by - Jonas Nilsson on 2005/03/11 23:13:27
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/03/11 :  23:38:52  Show Profile Send CC a Private Message
Så bra! Alla kablar som låter bättre/annorlunda jämfört mot EKK är färgade?
Det var ju åsso en vinkling.

Tyvärr så är det inte så enkelt...

Hade Ni haft möjlighet att få höra skillnaden så hade Ni förstått... SÅ enkelt är det

OBS! Ovan menat som ironi... OBS!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -

Edited by - CC on 2005/03/12 11:13:44
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/11 :  23:42:47  Show Profile Send mayro a Private Message
jonas osv...

Självklart om en fabriksbyggd kabel har samma uppbyggnad osv den kan låta exakt lika och därmed säger den dyra vara rena humbuggen. SJÄLVKLART..

Men vi skippar detta i denna tråd här.. Snälla lämna detta totalt utjatade ämne.. Jag skall åka 120 mil om nödvändigt och dema köpekablar som ingen kan kalla dyra. Sedan har en stor bunt haft skoj och vet mera om kablar samt om mig samt jag om dom. Tror därmed repekten kommer öka avsevärt mellan oss alla efter detta faktiskt....

jag gör detta för att det är kul..

För att se o lära mig våra olika resultat samt varför...

För att försöka ge en bild av varför tex en propp hos mig KAN göra skillnad och hos nästa blir en plopp i stället för propp...

Osv osv. Detta görst absolut inte för att sedan hänga en eller flera såsom "vad va de vi sa" eller dyligt.. Utan med respekt för att vi alla kanske har kommit olika vägar till samma sak..

Jag har haft förmånen att få röra mig ibland saker som endast dom mest betalda normalt kan o göra. fast jag är en fattig kille som förtjänat mitt levebröd i alla år underbetald chaufför. men med tio år med hög inkomst osv som säljare o marknadsförare... samt genom handel o så kunnat få tillgång till saker man i vanliga fall har svårt att komma i kontakt med...

Krellar köptes in via tyskland låångt före folk en i gemen tänkte på att impotera utomlands.. osv osv.. den enda i stort sätt som fanns var ove i sthlm som sålde krell till max. samt Mark levinsson osv.. Han finns ännu på hifimag än idag och bor förmodligen ännu på sidan om hifiklubbens butik på fleminggatan i sthlm... Han o jag var då i stort sätt ensamma på import osv... Häggmark o andra var vansinniga över att vi förstörde andrahandsvärdet...sedan tror jag en stor del även här har varit i kontakt med mig under 90 talet angående purist audio.....ler lite.. ja herregud vad skoj man haft...o har..

Så detta med forumet osv här är för mig kanonkul sätt att lära känna flera som har detta intresse som jag själv har..

För att lära mer samt att även dela med mig av mina saker jag lärt o kommit kontakt med..

Mitt största hadikapp är faktiskt det faktum att jag inget kan alls i stort sätt om något av marknadens billigare sortiment idag. eller om allt nytt i märken osv som flödar in...En sak vet jag daremot.. Inget ändras i sätt att resonera o vara i förhållandet mellan oss alla... Detta fast vi idag KAN byta erfarenheter osv...

Vi står på två sidor o skäller som min terrier gör på andra hundar..

Han tror han är störst bäst o vackrast.. Som vi tror vi är om man tyder alla dispyter osv..... gäller även mig till en del...jag är inte undantaget här..ler om nån nu trodde jag ansåg det...

Så att försöka öppna lite dörrar kan göra att vi står där med brallorna nere o upptäcker att det var ju inte farligt på andra sidan,

Då och endast då kan vi lära nåt om varanns sätt att se samma sak..

Jag skulle gissa skälen till våra olikheter är rätt larviga då man börjar syna oss lite i fogarna.. Denna kabeltest ska klä av en del "sanningar" åt båda håll hoppas jag. Samt öppna konversation mellan oss så humor blir mer tyngd på i stället för inslagna skallben via tangentbordet....

Jag vill gärna ha folk som tittar in med en diy kabel o chockar mig.. Som jag hoppas jag kan komma med en 1500 kr köpekabel och chocka en med signalkabel i samma längd för 15000kr....
Ingen skillnad. Jag vill det skall ringa en o säga.. Du tobbe. Mina nya hembyggen är klara.. Tittar du in på en fika.. Och jag o lena tar vår chrysler en härlig sommardag i åker på hifibeslök i tex.. småland eller södra skåne.. eller varför inte en dagsresa till danmark.....

Är inte stereo skoj då man kan göra så??

Eller som ULF då han genom åren ringer o säger..

Du tobbe.. Jag hade städhjälp här.. Och man VET att det låter skit igen o ULF behöver ett handtag med sina högtalare osv...

Eller som nu då vi spenderade 4 dygn med hifi o trevlig musik.. provade saker som ännu inte berättats om. men som kommer...


Idyll?? Ja absolut. Men jag har spenderat åratal utan datorer förut. Nu tänker jag i alla fall utnyttja datorns kraft till att bredda mitt kunnande.. Sedan får jag hoppas andra ser denna möjlighet också...Jag fyller 47 snart. Och fan vet hur länge man lever eller har god hörsel... det kan gå fort utför med hörandet som man vet. Så jag tänker använda mina timmar jag har till att ha skoj...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/03/11 :  23:55:57  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
quote:
Alla kablar som låter bättre/annorlunda jämfört mot EKK är färgade?
Det var ju åsso en vinkling.


Eh...

quote:
Tyvärr så är det inte så enkelt...


Men förklara då........
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/11 :  23:58:29  Show Profile Send mayro a Private Message
den förklaringen kommer i mitt testbesök.......

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000