HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon med riktigt bra studiomonitorer...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2005/03/06 :  01:40:40  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message
Hemma i stugan eller i en studio. På musikaffären har de ju bara små skokartongstora närfältsmonitorer.
Jag skulle gärna lyssna lite för att få lite referenser. -Precis som jag börjat gå på Berwaldhallen för att få lite referenser. Ska man lära sig så måste man fråga.

Även om det inte är det allra tyngsta artilleriet så är det ju nästan världsklass på det mesta i listan. Därför förstår ni kanske att jag verkligen skulle uppskatta möjlighet till lyssning.
Råkar du sitta med en makalös ljudbild från högtalare man inte väntat, så är ju också det något märkvärdigt.

JBL DMS-1 /4355 /Everest
Tannoy 15-DMT Mk2 eller 215-DMT Mk2
Dyanudioacoustics M-serien
Dynaudioacoustics C4
Westlake BBSM-12

När man väl insett att man faktiskt ÄR konstig, försvinner stressen med att försöka vara normal.

Froz
Member

85 Posts

Posted - 2005/03/08 :  20:44:28  Show Profile Send Froz a Private Message
Hej!

Jag har kyssnat på DMS-1 en kort stund. Lät mycket bra.
Annars ska ju nya JBL K2 vara bra men jag har bara lyssnat på dom under dåliga förhållanden. Skulle vilja lyssna på JBL 4350, JBL Everest och Klipschorn.

Ska lyssna och ev. köpa ett par intressant JBL monitorer till helgen. Lyssningsrapport kommer.

/Anders

All or Nothing at Al
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2005/03/08 :  22:34:47  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Om du vill ha det absolut det bästa/värsta och dyraste finns ju svenska Snakespeakers. Kolla www.snakespeakers.com

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

StudioSound
Member

50 Posts

Posted - 2005/03/11 :  11:03:52  Show Profile  Visit StudioSound's Homepage Send StudioSound a Private Message
SP Technology Timepiece 2.1 kunne være et godt bud www.4sptech.com

Den er på vej i studio finish til reduceret pris.

Mvh,
Karsten

Med venlig hilsen
Karsten
www.studiosound.dk
Go to Top of Page

lenwac
Member

244 Posts

Posted - 2005/03/11 :  14:05:02  Show Profile Send lenwac a Private Message
Undrar om donnan som står och bröstar upp sig bredvid är konstuktör månne? Näää, knappast elr?
Kasst i alla fall, skitdåligt!
/lenwac

"Jag vakna i morse....å så va den da´n förstörd"
Go to Top of Page

StudioSound
Member

50 Posts

Posted - 2005/03/11 :  16:49:13  Show Profile  Visit StudioSound's Homepage Send StudioSound a Private Message
Donnan er faktisk min fru, årsaken til hun står bredvid højttaleren er faktisk for at få en idé om storleken. Dom fleste blev overraskede over hvor stora højttalerne var i virkeligheden, når dom inta var vist i forhold til noget. Jeg havde tyver inta designeren Bob Smith ved hånden da billedet blev taget, ellers kunne han såmen også være anvendt.

Mvh,
Karsten

Med venlig hilsen
Karsten
www.studiosound.dk
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/03/11 :  18:03:17  Show Profile Send gcs a Private Message
Studio Sound: (Ja det var en bra tidning när den fanns)
Donnan er faktisk min fru, årsaken til hun står bredvid højttaleren er faktisk for at få en idé om storleken.

Kan man få hennes mått?
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2005/03/12 :  12:40:55  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Check out:
www.studiosolutions.se/
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2005/03/13 :  10:16:08  Show Profile Send paradigm a Private Message
quote:
Donnan er faktisk min fru, årsaken til hun står bredvid højttaleren er faktisk for at få en idé om storleken. Dom fleste blev overraskede over hvor stora højttalerne var i virkeligheden, når dom inta var vist i forhold til noget. Jeg havde tyver inta designeren Bob Smith ved hånden da billedet blev taget, ellers kunne han såmen også være anvendt.

Mvh,
Karsten


Ojdå, fanns det en högtalare med på bilden också?
AHA, det var den som skymde utsikten... OK, jag får gå dit och titta igen...

/Rolle
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000