HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Pioneer DV-668
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Fredrik x
Member

117 Posts

Posted - 2004/06/06 :  20:30:00  Show Profile Send Fredrik x a Private Message
Jag är medveten om att denna fråga kanske är mer dvd-relaterad än hifi, men eftersom Pioneer DV-668/868 rekommenderas i hifikretsar så bör det ju vara fler än jag här inne som är i eller hamnar i samma situation.

Har nu väntat i över 1 månad på min beställda DV-668. Har även ringt runt till andra handlare i Sverige, men samma situation. Pioneer har helt enkelt missbedömt efterfrågan på dessa maskiner.

Efter senaste leveransbeskedet (nu börjar det snackas om augusti) har jag börjat kolla efter denna spelaren i Tyskland (bra priser). Men då uppstår genast ett nytt problem.. Regionskodningen! Jag vill ha den regionsfri, men tyskarna bryr ju sig bara om region 2, så där kan man inte få den ombyggd.

Känner någon här inne till någon firma som kan fixa detta problemet på en Pioneer DV-668. Helst vill man ju slippa skicka iväg den igen så om det var runt Helsingborg-Skåne så hade det varit ett plus.

Eller finns det någon som vet var man kan köpa den idag i Sverige redan regionsfri?

SACD skivorna har ju redan börjat trilla ner i brevlådan, så man är ju lite sugen.. :-)

Edited by - Fredrik x on 2004/06/06 20:42:25

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/06/06 :  20:55:38  Show Profile
Voila!
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=668

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2004/06/06 :  21:03:22  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Kolla här dååååhhhh!!!!!!
http://www.tsnversand.de/pd1076434203.htm?categoryId=2

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Fredrik x
Member

117 Posts

Posted - 2004/06/07 :  00:09:35  Show Profile Send Fredrik x a Private Message
Tack för svaren!

Remote koderna har jag sett innan, men då behöver man ju tyvärr en specialfjärr..

Den tyska länken var kanon.. Tack!

/Fredrik
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/07 :  01:21:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
En vanlig Philips Proto fungerar väl ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Fredrik x
Member

117 Posts

Posted - 2004/06/07 :  09:57:23  Show Profile Send Fredrik x a Private Message
Jag vet inget om dessa fjärrar, men en snabb koll på Philips Pronto på pricerunner så såg jag att lägsta priset var 2638kr. *gulp*

Vet inte om det finns billigare alternativ, men det lät som en dyr lösning för att få den kodfri ;-)

Tack iaf!
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2004/06/07 :  17:45:22  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Känner du ingen som har en pronto? Var bor du?

/P
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2004/06/07 :  19:10:40  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Fick just besked att jag kunde hämta min i morgon

Sorry kunde inte låta bli!!!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

loveslave
Starting Member

28 Posts

Posted - 2004/06/08 :  23:33:09  Show Profile  Visit loveslave's Homepage Send loveslave a Private Message
räven: varifrån då, och vad får du betala för den?
Go to Top of Page

Demon
Starting Member

44 Posts

Posted - 2004/06/09 :  07:31:33  Show Profile  Visit Demon's Homepage Send Demon a Private Message
www.dvdupgrades.ch

Här har du allt du behöver!

http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=demon
Go to Top of Page

loveslave
Starting Member

28 Posts

Posted - 2004/06/09 :  07:50:31  Show Profile  Visit loveslave's Homepage Send loveslave a Private Message
Det där paketet verkar ju kunna göra en massa skoj, men det känns ändå lite surt att man ska behöva lägga närmare 1000 kr och (antar jag?) sabba garantin på spelaren för att slippa UOP och få den regionsfri.
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2004/06/09 :  09:49:19  Show Profile Send Per100 a Private Message
Fredrik X,
Jag bor i skåne, har en pronto och har själv beställt en 668
från tyskland. Leveranstid 14 dagar från betalning.
PM:a mig så hjälper jag till.
Go to Top of Page

Fredrik x
Member

117 Posts

Posted - 2004/06/09 :  11:08:20  Show Profile Send Fredrik x a Private Message
Tack för hjälpen Räven! (och alla andra)

Ligger ett paket på sturup nu och väntar på att skickas upp till Helsingborg med UPS. Snacka om snabb service!

Ung pris 6700 inkl frakt, (inte fått det omräknat från Euro exakt än) och då är den ju regfri vid leverans.

/Fredrik

Edited by - Fredrik x on 2004/06/09 11:13:10
Go to Top of Page

Woland
Member

143 Posts

Posted - 2004/06/09 :  15:12:15  Show Profile Send Woland a Private Message
Hej!

www.hembiobutiken.se säljer dem regionsfria utan extra kostnad.
Den kostar ca 7.000:- där.
Enkelt att handla snabb leverans 3-4 dagar.

Mvh
Go to Top of Page

Fredrik x
Member

117 Posts

Posted - 2004/06/09 :  23:33:21  Show Profile Send Fredrik x a Private Message
Woland

Tyvärr så stämmer inte det på 668:an. Det står ca 3v leverans, men när man ringer dom så får man tyvärr ännu sämre besked. Och det är likadant överallt.

Det är Pioneer som har missbedömt efterfrågan på dessa maskiner. De handlare jag pratat med har skrattat åt Pioneers antagande på hur många som skulle beställas in till Sverige.

Go to Top of Page

Woland
Member

143 Posts

Posted - 2004/06/11 :  16:25:15  Show Profile Send Woland a Private Message
Ok, sorry. Jag köpte min före jul och då var kanske situationen bättre. Verkar som att efterfrågan blivit mer än vad leverantörerna klarar av.
Dock är det värt att vänta 3 veckor tycker jag, med tanke på apparatens ljudmässiga kvalitét.

Mvh
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/06/13 :  10:35:40  Show Profile Send 10 a Private Message
Kan inte Pioneer passa på att få hem den i svart om de ändå måste beställa nya? Motsvarande modell i USA finns ju i svart så det borde inte vara omöjligt att få till tycker man. Fast det kanske det är?
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/06/15 :  11:42:18  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Det säljs förhållandevis lite svarta apparater i Sverige vilket gör att många generalagenter endast tar hem ett fåtal (eller inga alls) i svart. Jag tror att detta gäller hela Europa.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/06/15 :  15:22:59  Show Profile Send 10 a Private Message
quote:
Det säljs förhållandevis lite svarta apparater i Sverige vilket gör att många generalagenter endast tar hem ett fåtal (eller inga alls) i svart. Jag tror att detta gäller hela Europa.

Det kan jag stava till: I-D-I-O-T-I!
Go to Top of Page

Woland
Member

143 Posts

Posted - 2004/06/17 :  10:53:24  Show Profile Send Woland a Private Message
Håller helt med. Alla vet ju att riktiga HiFi-apparater är svarta.
Andra färger verkar helt oseriöst.

Mvh
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/06/17 :  11:08:40  Show Profile Send MartinH a Private Message
Men detta är en hembioprodukt från Pioneer, och tyvärr är sverige en klart mycket mindre marknad än USA, så tyvärr har nog kundernas åsikter här ganska liten genomslagskraft...

Men svart är tyvärr ganska jobbigt i dammsynpunkt... Det borde följa med en damvippa till alla svarta elektronikprodukter tycker jag...
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/06/17 :  17:15:42  Show Profile Send 10 a Private Message
Fast det är så mycket snyggare och tidlösare att det är värt lite damma!
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2004/06/18 :  19:24:54  Show Profile Send Sondek a Private Message
Svart eller silver det är frågan...

Men hur låter den här DV-668:an ihop med lite bättre elektronik?
Vet att ljudsälskapet och någon tidning testat med gott resultat men det säjer ju inte så mycket.
Någon mer jordnära person än dessa som kan beskriva vilken nivå den ligger på rent ljudmässigt?

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2004/06/20 :  12:19:13  Show Profile Send Per100 a Private Message
Sondek, har haft den hemma på prov och tycker bilden
är väldigt fin. Ljudet är dock IMHO lite för
ljust och kraftlöst, om än relativt högupplöst.
Ett bättre ord än anemiskt kan jag nog inte
komma på. Kört med zapsolute mk4 och advantage P1/A300.
Har beställt en 668 för den fina bildens
skull och letar nu efter en lämplig dac.
Go to Top of Page

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2004/07/04 :  13:37:54  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message
Per100's beskrivning av 2-kanals ljudet på 668/868 är klockrent: "ljust och kraftlöst, om än relativt högupplöst". Det är definitivt för bilden man köper spelaren. Beskrivningen gäller både CD / SACD uppspelning.
Med HDMI mot Pioneers senaste plasma skärmar är bilden helt otroligt bra! Rekommenderas varmt!

"In my mind, I'm already gone"
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2004/07/04 :  21:04:12  Show Profile Send AndersP a Private Message
Hur är 2-kanalsljudet om man kör digitalt till en bra processor eller lös DA-omvandlare då?

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000