Author |
Topic |
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 16:36:34
|
Halloj!
Ursäkta att jag lägger mig rätt i bara så där. Men Ni MISSAR en väldigt viktig sak. Här på forumet finns det många att fråga och faktiskt åtminstone en (hitintills...) som faktiskt har satt ihop de små "honungs"-lådorna. OT:(För det var väl H(unny)F(idelity)L(oud)S(speaker) 1 som HFLS1 betydde??)
Så, imho handlar det mer om kommunikation och att våga ställa de där "dumma" frågorna som faktiskt inte är så dumma! För hjälpen finns att hämta vid närmaste dator.
Och på tal om kommunikation, det skall vi ju ha en del av på Lördag. Eller vad säger du Jonas????
HFLS1 vs XXXXXX
Bilder utlovas!!
Vänligen, P
P.S. Det finns en charm i att inte få allt serverat också, det blir mycket roligare Och låter faktiskt mycket bättre* om man har gjort det själv.... DIY åt folket!
*Nja, det tar vi en annan gång |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 16:40:48
|
OK, nu läste jag lite till och kom på att jag nog kan vara ytterligare behjälplig.
Jag har kvar alla dokument från EPKPENG's bygge så jag tar på mig att sätt upp en lista med inköpsställen, vara, art.no(om det finns) och kvantitet. På det viset får vi en lista med ingående artiklar i det bygget som jag gjort.
Frågan är bara var jag skall få tiden att göra det, tid är ju tyvärr en bristvara av stora mått.
Vänligen, P |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2003/06/26 : 17:12:51
|
PAC: Underbart!
Ang "dom dumma frågorna" så UT MED DOM FÖR FAAN! Skitbra input till vad som ENGENTLIGEN skall finnas med i Artiklarna - det ni efterfrågar! Om ni är tydligare med vad ni undrar över, slipper jag gissa vad som skall stå i Artiklarna!
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
|
kungpingvin
Member
406 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 13:38:15
|
Ekpeng,
klart jag förstår dig, och jag vet att "learning by doing" ibland är det enda sättet men ändå...
Jag är inte heller ute efter en hyperdetaljerad beskrivning men just vad PAC tex tog upp, inköpslistan, är något som är bra att ha i bagaget. Likaså några bilder på de olika faserna, tex fräsning av kanter osv.
Har man aldrig byggt är det svårt att se de olika momenten framför sig och man vet inte hur det kan/bör se ut. Tex var sätter man dämpmaterial (vilket?) någonstans och hur fan fäster man det?
Jag tror nog att det här bli väldans bra i sista änden men eftersom det är tänkt som en "Volkslautsprecher" så kanske det ställer lite större krav på redovisning för de som inte har hållt på med DIY innan. Läs att "krav" är ett relativt ord, ingen kan ställa några krav och jag tycker att alla inblandade har gjort ett jättestort jobb så egentligen finns inget mer att begära.
Sedan vill jag ge en eloge till diy-delen i allmänhet. Trevligaste delen på forumet och jag känner mig helt lugn i att ställa dumma frågor i framtiden för maken till hjälpsamhet har jag sällan skådat
Å andra sidan är det inte säkert att jag kommer bygga några i vilket fall som helst. Duellen på lördag mellan forumburkarna och det hemliga köpevapnet kommer att bli mycket intressant. PAC och jag kommer dokumentera i både ord och bild
/Jonas
|
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 13:50:06
|
Looking forward to the test, to say the least!
Jag håller med dig. Nån form av hjälp och byggbeskrivning KOMMER alltså att finnas. PAC var snäll och smart nog att dokumentera hur han gjorde mitt lådpar. Där finns bilder!!!
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
|
Topic |
|