HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Pix - Projekt Pukor & Trumpeter. Dagboken
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 54

pix
200.000-klubben

3850 Posts

Posted - 2022/04/29 :  14:35:47  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jag har gjort ett par klotsar av bok, som klätts med kork. Dessa har varit med länge för att palla under förstärkaren när denna skall mekas i rätt eller inverterat läge. Funkar mycket bra utan att repa.

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2022/04/29 14:36:26
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

3850 Posts

Posted - 2022/05/01 :  16:03:17  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Ibland är en konsert bra. Ibland är den okey. Men ibland så infinner sig en känsla av något unikt. Janne Schaffer har band till den lilla staden Nora. Här levde Björn J-son Lind sina sista år. Janne och Björn följdes de sista åren åt, och de var i Nora kyrka de framförde mycket av sin musik.
I fredags kväll höll Janne, tillsammans med Markus Wargh (Orgel) en helt magisk konsert.

Av naturliga skäl tillbringade Markus kvällen på orgelhyllan. Men så även Janne. Vid första tonerna kändes detta jättekonstigt, att ha musikerna, framförande sin musik bakom bänkraderna, osynliga för sin publik.
Men efteråt så tror jag att detta snarare stärkte intrycken.

Nora kyrka är en fantastiskt vacker kyrka. Invändigt såväl som utvändigt. Men utan en visuell show, så slöt flertalet besökare sina ögon, och lät sig musikaliskt förföras.
400 personer rymdes i kyrkans bänkrader. Samtliga tysta, djupt försjunkna med slutna ögon. Det är sällan man får uppleva en så total musikalisk meditation.
Fantastiskt !

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2022/05/01 16:04:44
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21886 Posts

Posted - 2022/05/01 :  18:18:36  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
När jag läser det du skriver känns det som om jag gärna varit på den konserten...

Härligt att det gav så starkt intryck.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

abbot
Member

559 Posts

Posted - 2022/05/02 :  01:19:01  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Jag blir väldigt sällan avundsjuk men nu blev jag det.
Go to Top of Page
Page: of 54 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000