HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Göteborg Hifimässa x3
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  21:22:07  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Dags igen för mässa i Göteborg och några sporadiska bilder och intryck, fyll gärna på!

Började med att stå i kö ca 1h utanför Opalen. Kändes ineffektivt. Väl inne hittade jag Kef. Coaxer är ofta en bra idé.



Har försökt gilla Blade flera gånger men hittar inte det där anslappnade självklara ljudet som jag söker. Lite för svulstig bas och ettrigt i toppen. Potentialen finns dock helt klart.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  21:26:34  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Burmäster spelade Pink Floyd på vinyl. Tappade hakan för det lät som en köksradio, helt utan kropp. Fick vänta på nästa låt digitalt serverat med klassiskt och klarinet samt fyllig rumsklang för att förstå att det kunde spela korrekt. Det lät betyligt bättre. Mycket muskler och precision.


The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  21:30:12  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
TAD. Kunde kanske heta TKO om man gillar boxning. Fruktansvärt bra timing, precision och klang. Ibland önskar jag lite mera bottenstöd men här är det snabbhet som gäller. Stort, tungt, dyrt och bra. Samma rigg har demats många år och det känns tryggt att man inte måste byta modeller varje år som MF höll på med förr.


The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  21:33:29  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Larsen himself vänder plattor för att dema sin nya skapelse. Jag saknar genomgående det klangliga arvet från Carlsson. De gamla ursprungliga orginalen låter mera som riktiga instrument i mina öron, detta är modernare men något har offrats på vägen. Principen är dock underbar och något fler borde ta efter!


The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/09/15 :  21:33:50  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Tack för bilder och iintryck!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  21:42:28  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Holographic Audio, välgörenhetsmannen från Småland. Med tanke på prestanda så borde det här vara dyrare. Nyheter i form av försteg med möjlighet till analog peq! två kort får plats i fullbredd och ett i halvbredd.



Egenknåpade högtalare med Ino-DNA. Upplösta och hårtslående. Darth hade varit stolt





Skylt med priser, kanske syns om man zoomar.


The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  21:43:25  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
AlfaGTV: varsågod, kommer lite till!

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  21:47:26  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Luxman är vackert! Träsidor, mmmmm



Focal blir jag inte kompis med. Tunt och en diskant som spelar för sig, inte min kopp te. Pigg färg i alla fall.


The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  21:49:50  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Lyngdorf med stort system. Pressades lite för högt av konstruktören som stod vid spakarna. Annars bra klang och fin kontroll.


The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  21:53:18  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Ny model från Paradigm. Här fanns det potential så det räckte, det här skulle vara intressant att bygga ett fintrimmat system med. Kan nog bli hur bra som helst. Massor av potent lågbas, fin klang och mycket detaljer med kontroll. Homogent dessutom.


The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  21:57:41  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Rykande färsk nyhet från Vivid. Mycket fin klang och homogenitet, helt i min smak.



spelade med Devialet som gjorde det med den äran. Vackrare badrumsvåg har ej skådats. Börjar faktiskt svänga lite och har börjat gilla dessa förstärkare.


The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  22:03:00  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Luxman, Auralic, Avantgarde och Sonus Concordia med ett "minimalistiskt" system



Mannen, myten, legenden bakom Sonus Concordia som är precis så trevlig som han ser ut. Äkta hifi-nörd av bästa sort.



kablar att skärskåda



Ryan Adams framförde en fantastisk låt. Eftersom man nu är i Göteborg var jag tvungen att fråga varför hans bror var mera känd fast han är mera B...

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman

Edited by - HerrD on 2018/09/15 22:16:08
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  22:12:40  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Mässans mest stöldsäkra förstäkare, skrattade lite när jag såg dom. Tänk dig en vält tvättmaskin, typ så stora och inget man lyfter själv. Kanske om man heter Karelin...



Högtalare i aluminium, resten av prylarna:



Detta lät förstås jättebra och är någon slags logisk extrem av vad man kan åstadkomma med "vanlig" teknik. Jag tycker man kommer längre för mindre pengar med annan filosofi, aktivt och effekttåliga högkänsliga element t.ex. men visst lät det bra. All heder åt demonstratörerna som bevisade att dom har ett genuint musikintresse genom att spela annat än typisk demo-musik.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  22:20:39  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
AirTight, Kuzma och någon stor Engelsk monitor. Fin ton och närvaro men väldigt resonanta högtalare i mina öron, blev trött av att lyssna på dom. Hade nog kommit mer till sin rätt med lägre volym som inte sätter igång resonanserna lika mycket. Har hört dom tidigare i andra rum med samma intryck så jag tycker inte man kan skylla på rummet.


The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  22:24:13  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Hyffsat stora horn från Avantgarde. Luxman, Kuzma och Auralic får vara med och leka. Dynamiskt och oansträngt på ett sätt som tilltalar mig. Här får tonen spela ut utan en massa internt motstånd som tar död på illusionen. Mycket bra!


The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  22:31:18  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Engelholm Audio. Fler som verkar i samma anda med oansträngd dynamik, bra botten, fin ton. Allt sitter ihop bra och levererar ett ljud som är så bra att man bara vill sitta och lyssna länge på all sin favvo-musik. Bravo, alla rätt, koax dessutom! Denna borde alla provlyssna som vill ta sig vidare upp till seriösa nivåer. Aktiv bas så förstärkarvalen lär vara oändliga, bra tänkt.


The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/15 :  22:32:31  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Det var allt för denna gång. Fyll gärna på med bilder och intryck så vi får fler sanningar än min representerade

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

nisseW
Member

531 Posts

Posted - 2018/09/16 :  08:28:14  Show Profile Send nisseW a Private Message  Reply
Mycket trevligt Herr D!
Nu när man inte hade tid att åka själv är det alltid spännande att se lite nyheter.

Blufföretag är ingen bluff, de finns i verkligheten!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2018/09/16 :  09:33:09  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Tack för bilder!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2018/09/16 :  09:39:07  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Tack snälla Herr D för dina fina bilder och trevliga kommentarer :)
Nu känner jag mig lite friskare i alla fall.

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2018/09/16 :  09:48:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Juste Herr D! Det här är två bra mässor!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/16 :  11:57:22  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Kul att ni uppskattar det. Hoppas fler vill lägga in lite bilder och kommentarer från mässorna! Det här är ju som sagt bara ett mindre urval av vad som fanns att se och höra.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman

Edited by - HerrD on 2018/09/16 11:58:03
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2018/09/16 :  16:42:36  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag har massvis med bilder men ingen plats att lägga upp dem för att länka in dem, har du något tips på var man kan lägga dem?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/09/16 :  17:05:11  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Jag kör imgur, då kan man direktlänka som förr med photobucket och det är gratis.

https://imgur.com/

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2018/09/16 :  18:07:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tack! Skall prova om jag kan få till det.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2018/09/16 :  19:38:50  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Tack Herr D, bra bilder och korta och läsvärda kommentarer

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000