2012 blev inget eftersom vi aldrig fick ihop det runt betalningen av lokalen i Stockholm, mer om det här.
När nu Magnus/Soundbrigade lyfte frågan inför 2013 så är det dags att fatta beslut. 2013 är ett spännande årtal, om vi kör en DIY-träff 2013 blir det tioårsjubileum...
För att komma vidare behöver vi ta tempen på några frågor. Din röst är viktig och kommer att avgöra om vi får ihop det till tioårsjubileet.
Skall vi satsa på att ha en DIY-träff 2013?
Om ja,
Kan du vara med och delta i att sponsra en lokalhyra om vi åker på en sådan?
skall vi försöka hitta en ny stad som kan hosta?
P.S. Jag kommer att följa svaren med spänning.
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
För mig spelar det mindre roll var i västsverige träffen blir. Att stimulera någon/några som har tid kraft och vilja att hitta lokal och arrangera träffen är för mig klart överordnat platsen.
/mvhff
Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!
Diy 2013 tioårsjubileum!! Givetvis ska vi ha det ,Va orolig för att våran fantastiska diy-träff skulle rinna ut i sanden .Vänersborg skulle va kanon, eller någon annan mindre ort skulle kunna va trevligt.E med på att lägga en slant å lite engagemang ,hoppas åxå kunna att ev bidraga med en hög byggen
Pengarna tycker jag egentligen vi ska bortse från. OM det ser ut att krävas pekuniärt tillskott får man väl fixa en tombola eller något slikt. Det går att fixa fram priser till en sådan.
Fördelen med Göteborg är att många forumister bor här, som dessutom brukar upplåta sovplats... Och sovplatsen för långtåkande forumister blir ju inte helt obetydlig, speciellt inte om man jämför med vad en lokalhyra kostar.
Annars svarar jag JA och JA på frågorna.
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.
quote:Pengarna tycker jag egentligen vi ska bortse från. OM det ser ut att krävas pekuniärt tillskott får man väl fixa en tombola eller något slikt. Det går att fixa fram priser till en sådan.
Kostnad för lokalhyra var det som vi gick bet på 2012. Att bortse från det som fällde oss förra året känns som att ta en väl stor risk...
Hur stor blir lokalhyran i Vänersborg?
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
Jag ska höra med FH i veckan som kommer (kan ju hota att rösta mot någon motion från sossehållet i kommunfullmäktige OM vi inte får rejäl rabatt). Någonstans bak i bakhuvudet har jag ett ungefärligt prisförslag på runt 3 lakan.
quote:Kollat lite. Aurorafestival (kammarmusik) helgen 3-5 maj. Helgen därefter - ledigt. Ska kolla upp lite mer om man kan fixa ett musikarrangemang till teatern.
Det här känns på något sätt väldigt konstigt; det är andra året jag erbjuder mig att ordna DIY-träffen och jag jag har en egendomlig känsla av att "obehöriga icke göre sig besvär" ....