HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 DIY-träff Vänersborg - 11/5 2013!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 13

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/12/05 :  07:39:59  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply

Waf, Waf!

Go to Top of Page

iMac
Member

477 Posts

Posted - 2012/12/05 :  09:28:20  Show Profile Send iMac a Private Message  Reply
Vad händer!?

"David mot Goliat" HK DPR 2005 vs AVR7000
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2846 Posts

Posted - 2012/12/05 :  09:37:09  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Jag hänger inte med, vad är problemet?

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/12/05 :  10:00:08  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Problemet är att "fikastämning" inte gäller vissa personer.

Ett ärligt menat försök till hjälp kväses av admin med maktmedel. Att inte ta emot en utsträckt hjälpande hand utan genast pinka revir och sedan också pissa på den som ville hjälpa. Det här äcklar mig oerhört!

Jag har ingen som helst lust att bidra till en träff som bara ska ske på vissas villkor.

Originaltråden låstes, läs noga. http://hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=88798

Se även http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=51823

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2012/12/05 :  10:25:32  Show Profile Send pix a Private Message  Reply

/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

iMac
Member

477 Posts

Posted - 2012/12/05 :  11:24:32  Show Profile Send iMac a Private Message  Reply
Skulle vara intressant om admin kunde kommentera detta!

"David mot Goliat" HK DPR 2005 vs AVR7000
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/12/05 :  13:24:25  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Jag fattar inget av detta "bråk", men det är ju inget nytt... (att jag fattar trögt alltså)

Denna tråd fick mig att fundera på att för första gången åka på en DIY-träff.
Kanske ställa ut mina prylar, kanske sälja skivor, eller bara flanera runt lite bland alla coola hemmabyggen och trevliga forumister.

Uppsala, Vänersborg, Örebro har varit på tapeten. (oj, det var visst förra året)
Well, jag kan sträcka mig till att åka sådär 20 mil kanske (jag bor utanför Örebro) Göteborg blir nog lite väl långt bort för mig...

Edit:
quote:
Skall vi satsa på att ha en DIY-träff 2013?
Ja!
quote:
Om ja,
Kan du vara med och delta i att sponsra en lokalhyra om vi åker på en sådan?
Ja!
quote:
skall vi försöka hitta en ny stad som kan hosta?
Ja! Jag lägger min röst på något i stil med Örebro, Västerås, Norrköping, Mariestad (städer som ligger längs motorväg inte alltför långt från både Göteborg o Stockholm) eller kanske det finns det prisvärda lokaler på orter som tex. Hallsberg el. Götene???

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

Edited by - opethic on 2012/12/05 13:35:50
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/12/05 :  14:38:11  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Liksom Ophetic fattar inte heller jag vad det bråkas om här. Men Örebro skulle ju kunna vara en mer central plats. Det finns väl forumister även norrut som kanske vill ha en chans att kunna deltaga, om det inte blir för långt. Det är väl självklart att ett sådant här arrangemang måste läggas så centralt som möjligt i landet om alla ska ha en chans att komma.

Edited by - Eriksson on 2012/12/05 14:49:24
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/12/05 :  14:59:39  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Jag förstår inte heller vad det är för problem, vilket är revirpinkandet?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2012/12/05 :  15:15:52  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Jag kan koka kaffe iaf
Espresso, latte, machiato, luongo etc.

Kom igen nu - lite glada miner istället

Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/12/05 :  16:12:37  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

quote:
Jag fattar inget av detta "bråk", men det är ju inget nytt... (att jag fattar trögt alltså)

Nä det är ingen "lycka" att fatta allt, själv instämmer jag
med Opethic.

Men en sak är jag övertygad om och det är att det inte finns
ett forum med sådan "spetskompetens" som HiFiForum.
Vad jag menar är elektronik kunskaper "nisch-ad" mot hifi.
Det kan säkert kallas "revir" men jag uppskattar våra medarbetares
insatser i detta "reviret".

Jo, jag vet.....och vist är det så!
Det finns mycket duktiga DIY:are på andra svenska forum, absolut.
Men så många DIY:are med "nisch-ad" eller "spetskompetens" på ett
och samma ställe tror jag inte finns.

En DIY-träff med DIY:are från HiFiForum ser jag personligen som
ett "varumärke" på det det bästa i "svängen".
Det blir man övertyga om efter ett besök på en DIY-träff med helt
fantastiska HiFi konstruktioner.
Vad branschfolk kan tycka vet jag inte. Men bara det att dom är
på plats säger väl en del.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2012/12/05 :  16:33:18  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
DIY-träffar är det roligaste som finns! Fullständigt prestigelöst och
massa roligt folk att prata med. Mycket bättre musik också än på de
kommersiella mässorna. Synd bara att jag inte får ställa ut något denna
gång Hoppas det blir av, jag ska försöka komma. Om så önskas kan
jag hjälpa till med planerande, tips och råd. Vi hann ju med några
träffar i Uppsala innan jag gick klart skolan

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2012/12/05 :  17:00:57  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jag måste säga att de få DIY-mässor jag besökt, fångar just den biten av hifihobbyn som de flesta tycker är som roligast
Dvs presige-lösheten och lekfullheten som ofta saknas i komersiella mässor. Denna kommentar hör jag ofta även från personer som inte bygger sina saker själva.

Förra årets mässa blev ju inte av, efterssom ingen hadde tillgång till lokal. Jag blev därför verkligen glad och upprymd över SBs initativ. Destå mer besviken blev jag när även detta initativ grusades av någon anledning.

Själv reser/jobbar jag mycket, och kanske helt enkelt inte kan medverka, men vill ändå å mångas vägnar stötta SB om du ändå beslutar gå vidare med detta.
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2012/12/05 17:05:03
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2012/12/05 :  19:31:54  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Ser fram i mot en ny DIY-träff.

quote:

Jag har ingen som helst lust att bidra till en träff som bara ska ske på vissas villkor.

Originaltråden låstes, läs noga. http://hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=88798

Jag är för, men tyvärr är det så att den del människor ser ett konkuransförhållande mellan de svenska hififorum som finns, vilket enligt min mening är olyckligt.

Den invändning som PAC kan se, enligt mig, är att, ska HiFiforum.nu stå som garant för träffen? Inbjudningar kommer att ske på alla forum, så varför inte göra det forumneutralt?

Min personliga åsikt är, Magnus får planera vidare.........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/12/05 :  22:00:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Äh nu fattar jag faktiskt inte riktigt vad som är i görningen???

quote:
Ska jag skita i att utreda Vänersborg vidare?
Nej, varför skulle du göra det? Innan vi kan bestämma var vi skall vara behöver vi veta vad det kostar. Har du fått fram priset?

quote:
Det här känns på något sätt väldigt konstigt; det är andra året jag erbjuder mig att ordna DIY-träffen och jag jag har en egendomlig känsla av att "obehöriga icke göre sig besvär" ....
Nu fattar jag inte riktigt, ena sekunden vill du ha hjälp, andra skall du ha erbjudit dig att fixa det på egen hand? Vi gör väl det gemensamt som vi brukar göra

quote:
Samma känsla får jag också tyvärr. Särskilt efter låsningen av den tråd som inte skulle kvaddas.

quote:

Ett ärligt menat försök till hjälp kväses av admin med maktmedel. Att inte ta emot en utsträckt hjälpande hand utan genast pinka revir och sedan också pissa på den som ville hjälpa. Det här äcklar mig oerhört!

Bernt, det var tråkigt att läsa att du har så dåligt förtroende för mig. Jag trodde att vi kände varandra bättre än så. Men av dina kommentarer typ "Maktmedel" så verkar vi inte känna varandra alls. Riktigt tråkig läsning.

Det finns ingen dold agenda låsningen av tråden. Det står klart och tydligt varför den bromsades: "Magnus, för att det inte skall spridas och bli oöverskådligt så håller vi oss i den nya tråden." Det betyder att det är bättre att snacka klart om det som denna tråden handlar om innan vi går vidare. En sak i sänder brukar vara ett bra recept på att gå i mål med saker. Känns det så konstigt och tungt

Jag tycker att Magnus initiativ är trevligt och bra, men innan vi kan hoppa på det behöver vi veta att det bär ända i mål. Det som behöver utredas är vad det kostar så att vi inte hamnar i samma problem som vi gjorde förra året då vi faktiskt fick ge upp på grund av kostnader.

Magnus, det är tråkigt att du uppfattar mig som så avig. Det är inte alls min mening att försöka stoppa eller bromsa att vi skall kunna köra i Vänersborg. Jag vill bara veta förutsättningarna innan vi "sjösätter båten". Jag hoppas att ovanstående funkar som förklaring till varför jag är "avig" och att vi kan gå vidare.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2012/12/05 :  22:38:53  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Det luktar 'svårt-att-uttrycka-sig-på-nätet-och-lätt-att-övertolka-innebörden'-syndromet. Klart vi ska ha en träff! Slå en pling till varandra så klarnar det säkert vad som menades

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2012/12/06 :  00:08:51  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
+ 1 på Petter.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7954 Posts

Posted - 2012/12/06 :  01:52:16  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
+1

Delta i DIY-träffar är något av det roligaste man kan göra med byxorna på (idén om nudist-DIY-träffar bromsar vi här och nu) och det vore platt förbannat om framtida träffar ska utebli på grund av byråkrati och missförstånd.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/12/06 :  08:38:43  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Eftersom Magnus tråd låstes så tar jag mig friheten att klistra in grundförslaget från den låsta tråden:

quote:
IDÉN
Inspirerad av Triodeträffen i Berlin nyligen föreslår jag att vi organiserar en traditionell DIY-träff i Vänersborg men försöker attrahera entusiaster från andra länder.
Upplägget är det samma som för Göteborgsträffarna, amatörer med hembyggen samlas och fördelas ut i ett antal rum för att spela, lyssna, titta, lukta (), prata och ungås kring temat Ljud och Ljudutrustning.
Deltagandet ska vara, som tidigare, helt kostnadsfritt och även för entusiaster som mest sysslar med fåtöljskonstruerande ska, också som tidigare, erbjudas att avnjuta evenemanget helt utan avgifter. Se dock (*)

Var:
Folkets Hus i centrala Vänersborg. Här finns flera små och stora rum (med hiss), jämte fik som väl kan servera enklare mat.
Tid:
Förslagsvis början av maj 2013. Eventuellt skulle man kunna köra en helg, lördag-söndag OM vi får besökare från utomlands, eller om detta ger oss fler besökare.

SB föreslår alltså en "traditionell DIY-träff" och erbjuder sig att ordna lokal där han har möjligheter. Han föreslår en internationell touch till det hela och det här tycker jag är ett utmärkt förslag.

Det här budskapet missförstods (?) å det grövsta tyvärr vilket föranledde heta känslor.

SB har ju dessutom visat sig ha kontakter då han vid något tidigare tillfälle fick med en utrikes utställare som kom med jätteintressanta rörbyggen. Det inslaget tyckte jag var bland höjdpunkterna den gången.

Jag tycker därför det vore utmärkt om SB kunde leta upp den tappade sugen och spinna vidare på sitt förslag.

Jag nöjer mig gärna med vanligt bryggkaffe från cafeet i Vänersborgs Folkets Hus. Lokalerna ser i övrigt mycket bra ut av bilderna att döma.

Att vi skulle ro detta i hamn har jag inga tvivel om, så besvärligt är det inte.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/12/06 :  09:00:00  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Förresten.

För att det hela inte ska bli uppdelat så kopierar jag in hela den låsta tråden här:
quote:
Triode/DIY-träff i Vänersborg 2013 (förslag)

Printed from: HiFiForum.nu
Topic URL: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=88798
Printed on: 2012/12/06

Topic:
Topic author: soundbrigade
Subject: Triode/DIY-träff i Vänersborg 2013 (förslag)
Posted on: 2012/11/29 19:54:07
Jag lägger denna tråd här för maximal exponering.

Innan jag presenterar min idé gör jag reservationen att OM det finns allvarliga och långt framskridna planer på DIY-träff (i Göteborg), droppar jag detta.

IDÉN
Inspirerad av Triodeträffen i Berlin nyligen föreslår jag att vi organiserar en traditionell DIY-träff i Vänersborg men försöker attrahera entusiaster från andra länder.
Upplägget är det samma som för Göteborgsträffarna, amatörer med hembyggen samlas och fördelas ut i ett antal rum för att spela, lyssna, titta, lukta (), prata och ungås kring temat Ljud och Ljudutrustning.
Deltagandet ska vara, som tidigare, helt kostnadsfritt och även för entusiaster som mest sysslar med fåtöljskonstruerande ska, också som tidigare, erbjudas att avnjuta evenemanget helt utan avgifter. Se dock (*)

Var:
Folkets Hus i centrala Vänersborg. Här finns flera små och stora rum (med hiss), jämte fik som väl kan servera enklare mat.
Tid:
Förslagsvis början av maj 2013. Eventuellt skulle man kunna köra en helg, lördag-söndag OM vi får besökare från utomlands, eller om detta ger oss fler besökare.
Vad:
En DIY-träff, men låt den heta Triode/DIY-träff för att agna en mer internationell krok.
Hur:
Ja, fan vet. Här behövs idéer och stöttning . Jag har genom ett styrelseuppdrag i Folkets Park lite direktlinjer till Folkets Hus och kan eventuellt dra i en och annan tråd.
I lokaliteterna finns festlokal om man inte ska fylla den med hornhögtalare. Vidare en jättefin teater där man skulle kunna köra en konsert eller annat.
I staden finns tre hotell i olika klasser samt en rad restauranter. Kommunikationerna är väl OK med nära till E6 och E20 (eller är det E22?).

Forummedlemmarnas uppgifter:
Det här är viktigt!
Kom med synpunkter ... FEL! ... kom med konstruktiva synpunkter.
En fråga jag funderar mycket på är hur man får ut info till tyska, holländska, danska, norska, engelska och andra DIY-are.

(*) Det kan kosta någon eller några tusen att hyra Folkets Hus och det kommer inte att betraktas som mutor att mottaga frivilliga gåvor ...

Replies:
Reply author: Pac
Replied on: 2012/11/29 22:37:23
För att det inte skall bli konspirationer och förvecklingar så postar jag mitt PM-svar på din fråga om Triode-festival tidigare idag.

quote:
Hej,
kul att du gick igång på triod-träff!

En av styrkorna med våra DIY-täffar är att alla olika projekt varit välkomna och att vi inte exkluderat något. Det är en "gräsrots"-träff där alla är välkomna, dvs vem som helst med eller utan något de totat ihop är välkomna för en dag ihop med likasinnade.

Jag tycker fortfarande att det är en styrka så det skulle kännas konstigt att använda mina krafter för att skapa något som inte är enligt den devisen.

Triod-träff är ett intressant ämne och självklart kommer jag att besöka träffen om det finns tid och om jag är välkommen, men mina krafter kommer jag att fokusera på att skapa en DIY-2013 om medlemmarna vill och deltar.

Mvh, Per

quote:

En lös men fruktansvärt allvarlig fråga:
Vad tror du om en "triodträff" i Vänersborg? Det går att hyra Folkets Hus, där det finsn flera små och stora rum och kanske tom låna teatern för en större mastodontuppvisning stora högtalarkombinationer, kanske liveuppträdande.
OM, säger OM, man fick lite internationell uppmärksamhet kanske man kunde köra lördag- söndag. Vi har två hotell skapligt centralt i staden.

Ev kunde intresserad träffas här i Vänersborg och titta på lokaliteterna och diskutera. Skulle det kunna vara intressant för dig, DIY-mötesgeneral, att vara med och plocka med det här?

Så där ja, när nu det är ur världen så att vi slipper intriger tänkte jag bli lite konstruktiv.

quote:
OM det finns allvarliga och långt framskridna planer på DIY-träff (i Göteborg), droppar jag detta.
Det är inte riktigt så vi funkar här på HiFiForum. Vi brukar fråga och lyssna på svaren och som du vet har vi inte fört upp frågan än. Men, vi kanske skulle göra det? De åren vi inte haft DIY-träff är anledningen oftast att vi inte fått tag på lokaler. Jag tror inte det är omöjligt att få tillgång till Chalmers igen om vi vill det, men är det det vi vill????

Om det är OK med dig Magnus så ändrar jag första inlägget så att vi börjar med frågan om vi skall ha en DIY-träff 2013 eller inte och senare kan komma till var den skall vara?
Reply author: Bernt Jansson
Replied on: 2012/11/29 23:16:29
Jaha, men då är det ju jättebra att Magnus möjligen kan arrangera lokal!

Kör hårt, så får vi äntligen en länge efterlängtad träff. För det tror jag inte är minsta tvivel om att de flesta vill.

Reply author: soundbrigade
Replied on: 2012/11/30 06:53:24
quote:
Om det är OK med dig Magnus så ändrar jag första inlägget så att vi börjar med frågan om vi skall ha en DIY-träff 2013 eller inte och senare kan komma till var den skall vara?

Det är OK för mig. Det blev ingen träff i våras och jag ville gardera mig för 2013.
Sedan är det väl så lite att planerar man för att köra, så kör man, det är så lätt att hamna i långa diskussioner och så har tåget plötsligt gått.
Replied on: 2012/11/30 08:33:09
Bra,
då kör vi på det.

För att inte kvadda din tråd Magnus så startade jag en ny: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=88804

Reply author: soundbrigade
Replied on: 2012/12/04 21:15:34
Kollat lite.
Aurorafestival (kammarmusik) helgen 3-5 maj. Helgen därefter - ledigt. Ska kolla upp lite mer om man kan fixa ett musikarrangemang till teatern.

Replied on: 2012/12/04 21:27:45
Magnus, för att det inte skall spridas och bli oöverskådligt så håller vi oss i den nya tråden.

HiFiForum.nu : http://www.hififorum.nu/forum/

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2012/12/06 :  09:41:59  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
quote:
Skall vi satsa på att ha en DIY-träff 2013?

Den som svarar nej på denna fråga blir väl utelsluten?

Vänersborg blir säkert bra. Billigt boende är viktigt. Finns det camping? Vad kostar stugorna där?

Jag ser en fördel med DIY-träff på ett litet ställe, vi kan dra ut på det en hel helg.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/12/06 :  10:38:39  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Bra synpunkter Mårten!

PG Jeppson skrev:
quote:
Jag är för, men tyvärr är det så att den del människor ser ett konkuransförhållande mellan de svenska hififorum som finns, vilket enligt min mening är olyckligt.

Den invändning som PAC kan se, enligt mig, är att, ska HiFiforum.nu stå som garant för träffen? Inbjudningar kommer att ske på alla forum, så varför inte göra det forumneutralt?

Min personliga åsikt är, Magnus får planera vidare.........

Håller med 100%. I dag är det troligen Faktiskt som är det största hifirelaterade forumet i landet så att inte samarbeta här är bara dumt. Samarbete är bra för ALLA. Hifi i Sverige är jättelitet och DIYhifi i synnerhet. Så här behöver vi verkligen ta vara på de initiativ som dyker upp!

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2012/12/06 :  15:36:29  Show Profile Send markusA a Private Message  Reply
Även om jag personligen har lite problem att resa runt pga avsaknaden av bil så tycker jag att alla initiativ som leder till en DIY-träff bara är positiva.
Dessa träffar brukar helt klart kunna vara en av årets höjdpunkter.:)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/12/07 :  19:02:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Slå en pling till varandra så klarnar det säkert vad som menades
Jag försöker få kontakt med Soundbrigade. Så får vi se hur det går med den tappade sugen.
Synd om den tappas på grund av "'svårt-att-uttrycka-sig-på-nätet-och-lätt-att-övertolka-innebörden'-syndromet".

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2012/12/08 :  22:04:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Soundbrigade hade på förslag att posta ut vår PM-diskussion vilket är en riktigt bra idé för att förhindra 'svårt-att-uttrycka-sig-på-nätet-och-lätt-att-övertolka-innebörden'-syndromet.

PMat Pac -> Soundbrigade 2012/12/06 : 20:09:38

quote:
Tjenare,
det var synd att du uppfattade mig som så negativ till en DIY-träff i Vänersborg i tråden och att du inte frågade mig.

Jag är inte alls negativ till att köra i Vänersborg. Om du läser det jag skrev förra gången en gång till så hoppas jag att du ser att det är excluderandet jag inte tycker om som en triod/rör-inriktning på träffen innebär som jag inte gillade.

I det förslaget du skrev om i tråden finns ju inte det med längre så det är klart att jag inte är negativ då! Innan vi kan bestämma var vi skall köra måste vi se på det praktiska och kostnaderna. Om vi inte gör det är det risk att vi hamnar i samma sits som förra året.

Hoppas du hittar din sug igen, för jag är sugen på en DIY-träff!

Mvh, Per

Svar Soundbrigade -> Pac 2012/12/08 : 10:48:13

quote:

Tjenare,
quote:
det var synd att du uppfattade mig som så negativ till en DIY-träff i Vänersborg i tråden och att du inte frågade mig.

Jag uppfattade inte att du var negativ till Vänersbor, men jag uppfattade att du låste min tråd, utan att jag brutit mot forumreglerna och sådant får ADHD-Magnus att ta fram AK47:an.

quote:
Jag är inte alls negativ till att köra i Vänersborg. Om du läser det jag skrev förra gången en gång till så hoppas jag att du ser att det är excluderandet jag inte tycker om som en triod/rör-inriktning på träffen innebär som jag inte gillade.

Min enda fundering var att lösa lokalfrågan, vem som är general och får ta emot TTELA, Vänersborgare, HiFi&Musik och radio P4 Uddevalla är mig egalt, det är kanske du som ska få sola dig i glansen, något jag skrev i PMet till dig när jag började fundera.
Det där med Triode kan ju vara ett sätt att få in några snubbar från utlandet. Jag är övertygad om att vårt folk skulle uppskatta dessa kontakter. Även om bulgaren kanske var lite besserwisser, tror jag många tyckte det var kul att han var med och hade med lite udda saker och udda idéer, vilka han delade med sig av. Fokus ska, vilket jag ALLTID framhållit ska vara på DIY - inga köpesaker - och på våra glada amatörer.

quote:
I det förslaget du skrev om i tråden finns ju inte det med längre så det är klart att jag inte är negativ då! Innan vi kan bestämma var vi skall köra måste vi se på det praktiska och kostnaderna. Om vi inte gör det är det risk att vi hamnar i samma sits som förra året.

Jag tror att det kan kosta runt 3000, kanske lite mer att hyra/låna FHs lokaler. KAN vi få till ett annat arrangemang - OM vi kör två dagar kan vi kanske dra in lite pengar därifrån. Det finns två lokala rockabillyband som är DJÄVLIG bra, det finns ett bluesband med en snubbe på bibblan och som jag känner bra, osv ... Bara idéer.

quote:
Hoppas du hittar din sug igen, för jag är sugen på en DIY-träff!

Det är väl iofs jag med, däremot tror jag mer på att starta planera och hoppa över kallpratet.
Vi kan ta fram ett antal förslag och jämföra dem. Det jag ser som viktigast är att vi har bra med platser för alla, ett överkomligt pris (jag kan slänga in 1000-1500 ledigt själv) och i tredje hand har infrastruktur som funkar - nära till matställe, parkering o dyl.

Alltså:
  • sur för trådlåsningen

• vi ska definitvt köra en traditionell DIY-träff men försöka öppna upp den för mer internationellt deltagande

• vi ska börja planera NU utan onödigt snack

Får jag publicerad detta svar i tråden?

Pac -> Soundbrigade 2012/12/08 : 21:53:55

quote:
Tack för ditt svar Magnus. För att ett sådant här event skall funka och få genomslag måste det göras ganska omsorgsfullt. Så vi måste få till en riktig planering.

Just nu hänger det på kostnaderna för FH i vänersborg. Vi har haft insamlingar tidigare och de har inte gett ens i närheten av 3000 Sek så 3000 sek är nog på gränsen av vad vi klarar av. Hoppas du har rätt i din gissning.

När kan du ha det bekräftat från dem att det är just 3000 sek det kommer att kosta?

Det är en bra idé att posta ut våra PM-diskussioner. På det viset slipper vi en massa spekulationer och ryktesspridning. Jag skickar ut det på direkten!

Riktigt skoj att du hittat den tappade sugen igen! Nu är vi på väg!

Mvh, Per

Go to Top of Page
Page: of 13 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000