Author |
Topic |
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2012/06/15 : 18:58:37
|
byZan,
Dina ord är en fröjd att läsa ..
PG
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/15 : 22:02:38
|
Tack PG, kul att mina egna funderingar uppskattas
Sverige spelar bra, men Elmander springer lite fel! Bara rakt, inga riktningsförändringar vilket gör att Englands backar inte har några problem med honom, sen tycker jag att både han och Zlatan inte är vän med bollen, de kan mycket bättre. Sebban Larsson har varit bäst, undrar bara om han orkar springa lika mycket i andra.
Kom igen nu och heja Det är inte svårt - skrik heja och tro#180;t om ni vill, det hjälper |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/15 : 22:05:12
|
Där ser ni 1-1, heja-heja-heja |
Edited by - byZan on 2012/06/15 22:05:41 |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/15 : 22:16:09
|
2-1
Det här är bättre än en orgasm, ursäkta ordvalet men jag hittade inget bättre |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/15 : 22:36:20
|
2-3, nu tycker jag att det är orättvist |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/15 : 22:52:39
|
Den här förlusten tar jag som en god förlorare - vi faller med flaggan i topp. Tråkigt att EM tog slut nu för oss svenskar, men så är det i sportens värld, det finns bara en vinnare.
Nu kan man sitta mer avslappnat och titta på resten av skiten
|
|
|
jari
RödaTråden vinnare
4459 Posts |
Posted - 2012/06/15 : 22:59:22
|
Mellberg är bäste svensk på plan,det säger en del om sveriges kvalitet som fotbollslag. |
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
Edited by - jari on 2012/06/15 23:02:36 |
|
|
coldcut
Member
747 Posts |
Posted - 2012/06/15 : 23:56:07
|
Det är bara att inse att Sverige är ett litet land, med begränsat urval av spelarmaterial. Vi ville, vi försökte, men verkligheten kom tyvärr ikapp. Inte för att England direkt förtjänade en vinst. Men jag kan bara konstatera att deras mål gjordes av 3 anfallare, våra av en back på väg in i pension.
|
- |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2012/06/16 : 00:02:09
|
Det såg ju onekligen bra ut ett tag, jag tycker inte Sverige skämde ut sig men tyvärr räckte det inte. Ta poäng mot grodätarna är nog svårare än mot England. Vore ju kul men ändrar inget i slutändan. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Junepe
100.000-klubben
614 Posts |
Posted - 2012/06/16 : 00:44:31
|
Jävla seg förlust. Vi var ju definitivt det bättre laget i väldigt mycket. Att leda en match och tappa och sedan ligga under nästa och vända men att ändå släppa in 5 mål talar sitt tydliga språk. Någonstans i beslutsfattar ledet brister det. Laget visade fasen prov på exemplarisk fotboll. Zlatan var så bra en världspelare är. NI som tvivlar kolla in minst 14 scener där han leker med 2-3 engelsmän (och oj vila spelare det är i vissa avseenden han tar bort som en irriterande liten fluga)åt gången och sedan gör en fete pass men till tomheten för den som ska vara där är inte där. Många faktorer men skit samma.
Nu nitar vi grodätarna så dom missar kvarten, hoppas Ukraina gör sitt jobb.
Sedan siktar vi in oss på VM kvalet. 6 poäng är redan förlorade, vi har Tyskland i samma grupp....... och mer punkter ....... Win win eller hur säger man.
Jag har mitt hjärta i Tysk seger i EM nu när min svenska del är borta. |
¿?¿ JUNEPE ¿?¿ |
|
|
Eref
Member
1029 Posts |
Posted - 2012/06/16 : 00:51:03
|
Sverige föll med flaggan i topp. Det bjöds på fin fotboll och suverän underhållning i kvällens match. Synd att vi fick stryk förstås men hellre få stryk på det här sättet än gå vidare med tråkfotboll. Och EM är inte slut för min del. Nu kan man passa på att njuta lite mer avslappnat. Det lovar att bli riktigt spännande och det är så många starka lag kvar att det känns mycket svårtippat. Men Sveriges landslag är också bra och kommer att ha mycket att ge åren som kommer. |
Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39 |
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
Posted - 2012/06/16 : 08:06:41
|
quote: Synd att vi fick stryk förstås men hellre få stryk på det här sättet än gå vidare med tråkfotboll.
Håller med fullständigt, det var en bra match. |
Jävligt nöjd Tannoyägare! Mer membranyta åt folket! Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/16 : 08:39:34
|
Jag skulle kunna skriva massor med saker om hur vi borde ha gjort istället för att få torsk i två raka matcher, men jag avstår. Tycker experterna i media borde lära sig om hur man ser framåt istället för att dissa med facit i hand. Tråkigt att läsa många av experternas analyser om Sveriges deltagande i EM. De borde vakta sin tunga innan jag ber dom prestera en mer proffsig och ödmjukare framtoning, risken finns att jag slutar läsa i deras blaskor och då har de inget jobb sedan. Först då kanske de börjar träna på att göra research innan de börjar analysera och skriva.
Jag tycker Sverige som fotbollsnation har gjort en fantastisk resa genom alla år. Visst finns det saker som borde ha gjorts annorlunda, bättre, fortare, tidigare o s v. men va f-n spelar det för roll idag?
- Hamrén har tränat på att få ett bättre passningsspel och det har blivit bättre, check! - Hamrén har satsat på att få en bättre offensiv, check! - Hamrén har vågat låtit spelare misslyckas under den tid man tränat in detta, check! - Hamrén håller på att bygga upp förtroendet hos spelarna som är vana med ett tryggt försvarsspel, visst man kanske hade kommit längre men för hur länge? Den moderna fotbollen och lag som oftast kommer på pallplats har allt av det han försöker förbättra i vårt spel, check! - Hamrén har vågat låtit spelare misslyckas under den tid man tränat in detta, check!
Jag tycker att i matchen igår så fick vi se allt detta och jag är glad och hoppfull inför Sveriges fortsatta och oftast jämna matcher mot alla sk. världslag som experterna säger.
Det var lite om hur jag ser på saken, rätt eller fel? Jag kan komma att ändra uppfattning i framtiden och det beror i så fall på att motståndaren är mer övertygande än mina egna tankar.
Att få se alla våra spelare prestera som igår, match efter match, då vore vi ett världslag vi också enligt experterna! Jaha tänker jag, men vi var ju så dåliga, otekniska o s v tidigare ju? Jaha det kanske handlar om trygghet, att våga eller få göra en dålig insats utan att få skit för det så fort slutsignalen ljudit. Media är ett starkt fora och de borde hjälpa Hamrén med att vara mer förstående till att allt tar sin tid och att man inta kan skörda förrän det har växt klart, sen finns det ju oår förstås och det kan ingen klara sig undan.
Nu har jag skrivit huller om buller och med en massa grammatiska fel säkert, men skit i det ni förstår nog hur mitt hjärta tänker.
Nu ser vi framåt och letar efter nya spelare som ska in i laget och ta över efter Mellberg och co.
VM-kvalet stundar ju och ska vi hinna få in en eller ett par spelare tills dess så låt dom spela mot Frankrike. Om vi skiter i att vi måste till VM så kanske den långa vägen är att föredra? In med en hord av yngre spelare i träning och vänskapsmatcher och bygg för framtiden? Låter den frågan gå vidare till Hamrèn och SVFF.
Ha det så hörs vi...... jag har inte gett upp
/byZan
Edit: jag tänker fortare än jag skriver och ibland tänker jag utan att det blir skrivet. Ni får ha överseende med det |
Edited by - byZan on 2012/06/16 08:43:26 |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2012/06/16 : 08:44:55
|
Väl talat Byzan!
Kan vi mosa grodätarna? Det vore kul. Jag tror Sverige vunnit en del respekt på Englandsmatchen ändå så jag tror inte fransoserna underskattar oss. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
Edited by - Bernt Jansson on 2012/06/16 08:47:13 |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/16 : 08:57:49
|
Tack Bernt
Det handlar inte att mosa dom utan om att käka upp dom Så var kanske tanken förr om man mötte ett mer tekniskt lag. Men idag så tror jag att om vi vågar spela ut med ett bra passningsspel, mycket rörelse (den bästa spelaren är den utan boll tycker jag, ge bollhållaren fler alternativ eller bara dra på sig uppmärksamhet och/eller ge utrymme för andra att få bollen) och med fysiskt spel så som Anders Svensson gjorde igår, då vinner vi! Fast jag undrar om man verkligen orkar ladda om, hur proffsiga de än är så kan jag förstå om det inte fungerar i den matchen.
|
Edited by - byZan on 2012/06/16 10:54:46 |
|
|
Eref
Member
1029 Posts |
Posted - 2012/06/16 : 20:12:31
|
Fotboll gör sig fantastiskt på TV och en del ser man ju bättre än i verkligheten i synnerhet på reprisen. Men det viktiga spelet utan boll och en del taktiskt spel missar man tyvärr på TV. Vad gäller Frankrikematchen är det nog så att motivationen i synnerhet undermedvetet blir mycket liten vilket ju i det här fallet kan innebära en orättvis fördel Frankrike med tanke på utgången i gruppen. Jag misstänker att England och Frankrike går vidare men hoppas på Ukraina så jag får fortsatt glädje av min blågula minihalsduk som ett barn virkade åt mig. |
Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39 |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/16 : 21:29:59
|
Polen spelar bra trots pressen att inte släppa in ett baklänges mål, för då är det nog kört. Vore kul om Polen tar sig vidare, får göra en balja i andra och sedan hålla tätt.
Ryssland - Grekland är oavgjort efter första, trodde jag, Grekland tar ledningen i slutminuten. |
Edited by - byZan on 2012/06/16 21:31:45 |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/16 : 22:43:49
|
Vilken scenförändring i sista omgången i den här gruppen, jag blev fintad långt upp på läktaren måste jag erkänna |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/17 : 22:48:37
|
Tycker att Danmark spelade bra och att det skulle varit en straff till dom.
Holland utan en enda pinne det måste vara den största skrällen. Hoppas Sverige kan sno en poäng mot Frankrike och på så sett få lite upprättelse. Gillade Zlatans uttalande - ska vi börja spela tråkigt igen?
Tyskland verkar starka! Tyskland - Spanien i final? Nja, det är ett par matcher kvar innan vi vet. |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/18 : 20:37:16
|
I kväll är det väl troligast att Spanien avgår med segern mot Kroatien och att Italien vinner sin match, eller? Bollen é rund och sen vet man ju inte om Spanien spelar på resultatet 2-2 och Italien är borta oavsett resultat. Italienarna kan ju iofs få spagetti i benen och då är dom också borta.
Spännande är det och jag hoppas på bra matcher |
|
|
Eriksson
Member
812 Posts |
Posted - 2012/06/18 : 20:50:32
|
Ja ,nu är det bara fotBboll, men det kommer snart än annan tid som kommer att ha annat i sitt sköte.- efter detta kann vi börja diskutera hifi igen på ,riktigt. |
Edited by - Eriksson on 2012/06/18 20:54:09 |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/18 : 22:51:14
|
Du får hålla ut Eriksson
Kroatien spelade riktigt bra försvarsspel och Spanien hade nog lite fjärilar i magen med början i mitten av andra halvlek. Men visst ska Spanien gå vidare, de är det klart bättre laget i dag.
Italien också vidare.
I morgon ska vi se om VI har orkat laddat om för att ge fransoserna ett tufft motstånd. |
|
|
Eref
Member
1029 Posts |
Posted - 2012/06/18 : 23:02:45
|
Både Spanien och Italien ser ut som guldkandidater i mina ögon. Inga roliga matcher idag men de vann. Mitt favoritlag är dock Tyskland. Vore roligt om de vinner EM för fotbollens skull. Har svårt att tro på Sverige mot Frankrike men Irland gjorde ju en fin insats mot Italien trots att de redan var utslagna så man vet aldrig. |
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/19 : 08:10:42
|
quote: Har svårt att tro på Sverige mot Frankrike men Irland gjorde ju en fin insats mot Italien trots att de redan var utslagna så man vet aldrig.
Det är ju just det - man vet aldrig, som gör det spännande
|
|
|
Topic |
|