Author |
Topic |
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 21:47:37
|
quote: Spelet känns lite nervöst...
Det var ingen bra första halvlek av oss, anledningen kan vara nervositet samtidigt som man inte vågar spela på markerad spelare. Det gör att Ukraina blir så mycket bättre och vågar så mycket mer. Gillar inte att Källström och Elm inte kommer med i spelet, tror att Svensson kan vara nyckeln till ett bättre mittfält med en som kan och vågar hålla bollen.
Nu hoppas vi på den andra halvleken....... |
|
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 22:39:09
|
quote: Nu hoppas vi på den andra halvleken.......
Den började bra sen kom ett rättvist mål för Ukraina tycker jag, men det andra är dåligt att släppa in.
Vi spelade med ett dåligt självförtroende redan från start tycker jag, nu krävs det ett under om Vi ska gå vidare.
På återhörande........ |
|
|
Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran
1969 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 22:42:02
|
Den första av tre raka förluster.
Det finns en spelare i Sverige som hör hemma på den här nivån.
Ingvar |
Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design. Driver också The Vacuumed Cat co. |
|
|
coldcut
Member
747 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 23:05:15
|
Tycker tyvärr att Erik Hamren själv ger ett nervöst intryck. Kanske smittar av sig? Sanningen är att sverige blev sönderläst taktiskt av Ukraina. |
- |
|
|
Eref
Member
1029 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 23:25:27
|
Det var en rättvis seger för Ukraina. Laget spelade både underhållande och bra. Starkt att komma igen efter 0-1. Sverige spelade däremot under kritik nervöst i första halvlek. Lätt att vara efterklok men kanske skulle det funkat bättre med Elmander och Anders Svensson med redan från start. Men bollen är rund och nu finns inget att förlora i matcherna mot Frankrike och England. Marginalerna är små och inget är omöjligt. Jag gillar trots allt Erik Hamrens positiva och offensiva stil.
|
Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39 |
|
|
Junepe
100.000-klubben
614 Posts |
Posted - 2012/06/11 : 23:45:45
|
Så nu tar vi och spöar upp England och sedan Frankrike. Ukraina vinner alla sina i gruppen fram till semifinal där vi lurar iväg dom till Krim halvön.. :)
Sjukt besviken över en förlust, men som tokigt Östers IF fan är man ju inte helt otränad i förlustens konst di senaste 13 åren, men det är roligare att över huvudtaget vara i ett slutspel än tvärtom, så för mig är alla matcher en fete bonus. Det är lätt som fan att spela fotboll framför tv rutan.
Härligt att Ukraina hade en hemma domare också måste ju tilläggas.
180 minuter plus tillägg kvar. Nästa 90 är galet viktiga. Om vi förlorar även där kanske vi i alla fall fårdet stora nöjet att ta en fransk skalp i sista som kostar dom kvarten....
Dags att lyssna på always look on the bright side of life... vissle vissel! |
¿?¿ JUNEPE ¿?¿ |
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
opethic
Member
2890 Posts |
|
nisseW
Member
531 Posts |
Posted - 2012/06/12 : 10:08:37
|
Gläds med Ukraina! Dom spelade den klart bästa fotbollen. |
Blufföretag är ingen bluff, de finns i verkligheten! |
|
|
No Frills Audio
Member
94 Posts |
Posted - 2012/06/12 : 14:12:54
|
Flashback från -90 1-2, 1-2, 1-2 |
Cavemanklanen - Catacombs - Barabbas - Beyma - FaitalPro - Fostex - Monacor - Mundorf
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/12 : 22:00:34
|
Det blev sent på jobbet idag och missade därför tyvärr första matchen. Men av det jag läst och hört så var Tjeckien det bättre laget?? Trodde nog att det skulle vara så också.
Nu hemma för att se andra halvlek Polen - Ryssland, där jag hoppas att Ryssland upprepar sitt spel sen första matchen, snabba passningar och mycket rörelse, modernt och åskådarvänligt.
Sen har det varit roligt att höra alla kommentarer idag om gårdagens match, vi ser det ur olika perspektiv helt klart så underpresterade vi i alla fall.
Polen kvitterade precis, verkar vara bra tempo i matchen, KUL! |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2012/06/13 : 12:00:20
|
Jag tror att blågult kommer att gå in för att göra en "supermatch" mot Engalnd.
Det skulle inte förvåna mig om blågult vinner med udda målet eller oavgjort.
|
Tommy Björklund fam_bjorklund@msn.com |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/06/13 : 18:38:26
|
Ett två, ett två, ett två ....
Jag vann en hundring på jobbet för att jag förutsade svenskarnas läggmatch mot Ukraina. Senast vi vann mot östlänningarna var i Narva år 1700. |
|
|
garmen
Member
757 Posts |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2012/06/13 : 20:46:17
|
Jag är inte för en negativ inställning, men varför dö för att vi förlorat en matcht?
Landslaget var kasst mot Ukrina, men varför inte tro att vi gör en bra matsch mot England?
Var positiv, det är min inställning
PG
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/13 : 22:23:20
|
quote: Landslaget var kasst mot Ukrina, men varför inte tro att vi gör en bra matsch mot England?
Håller med dig PG om både Ukraina matchen och att vi hoppas på en bra match mot England Vi får leva på hoppet ett tag till
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/06/14 : 09:55:44
|
Men PG, vi är ju positiva, och realister. Hade vi varit negativa hade vi hävdat att svenskarna knappt klarat av att slå Pukebergs IFs pojklag.
Snygga mål den där Gomez slog in igår. Och kanonkul för oss ointresserade att man på TVn gör sig omaket att utförligt berätta hur vacker sporten kan vara. |
|
|
bearwik
200.000-klubben
4289 Posts |
|
Junepe
100.000-klubben
614 Posts |
Posted - 2012/06/14 : 15:21:22
|
Måste faktiskt rulla tummar lite, om herr negativ har blivit fru positiv då vet jag inte vart jag ska vända mig. Trodde faktiskt att plus inte var minus. Negativt kommer aldrig bli positivt hur man än försöker beslöja den, punkt.
quote: En typ av realism menar att verkligheten är identisk med det våra sinnen visar oss. Den kallas ibland naiv realism, eftersom den är lätt att kritisera. Den naive realisten tycks behöva anta att alla katter verkligen är svarta om natten eller att husfasader verkligen byter färg beroende på skiftande ljusförhållanden. Som kritisk realism betecknas alternativet att våra sinnen står i en viss systematisk relation till en objektivt existerande verklighet, men inte strikt avbildar den. Denna är vanlig, som när man säger att det vi ser som rött ljus orsakas av ljus inom ett visst våglängdsområde, eller kanske av ett slag mot ögat. Saxat och inklippt.
Jag älskar fotbollshatare, denna minoritet behöver allt stöd vi andra kan ge. Jag skulle vilja skänka en klassisk A Clockwork Orange terapi! Kanske en ny tråd för gnällspikar som handlar om gnällspikar för att gnällspikarna inte är gnällspikar nog. Det var bättre gnällspikar förr men int var det bra gnällspikar då heller. Fotboll är fantastiskt! Det bästa för mig är att inte försöka förstå sig på utan att hänge sig åt. Det som har gjort oss till vinnare genom tiderna är enhet och tro inte som engelsmännen, negativism, åhhh just det dom har ju inte vunnit något, och nej den var aldrig inne!
Doctor Doctor what is wrong with me... pekar på mig själv. Amused to death!
Forza PGs inställning!
I morgon är det statistisk realism som gäller, statistiken är fullständigt på vår sida, och synnerhet de gånger öborna skruvar upp tempot i massmedia om hur sjukt mycket vi suger och hur fantastiskt jävla mycket dom uppfann spelet. 22 maj 1968 på Empire Stadium var senast dom vann. Hoppas att truppen fattar allvaret i att försvara den historiken.
3-2 till Sverige i 92 minuten för att göra starka hjärtan klena i fotbollens tecken.
Eftersom Ukraina förmodligen är fete dopade så tar dom och springer sönder Frankrike. Vissa saker rinner ut i vattnet....
Fete smile på er alla! ;)
Ääääääääääääää de hööööööööööööööööööna, ja de äääääääääääääääää de! In med bollen , in med bollen, IN MED BOLLEN!
|
¿?¿ JUNEPE ¿?¿ |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2012/06/14 : 20:17:25
|
Soundbrigade skrev:
quote: Men PG, vi är ju positiva, och realister. Hade vi varit negativa hade vi hävdat att svenskarna knappt klarat av att slå Pukebergs IFs pojklag.
Inte fan sätter jag mig framför TV:n och tittar på en match för att se att laget jag håller på ska förlora, jag tror att Sverige slår England . |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2012/06/15 : 08:43:31
|
quote: Svenska fotbollslandslaget besökte idag ett barnhem i Kiev, och jag måste delge er detta citat: "Stackars människor. Jag har aldrig sett så många tomma blickar, uppgivenhet och total brist på framtidstro." // Igor, 6 år.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2012/06/15 : 14:59:43
|
Nu har uppladdningen börjat inför "måste matchen" för om vi ska ha chans att gå vidare.
Från det att domaren blåser för avspark lever jag på hoppet att vi ska vinna. Jag tror att chanserna för vinst är 50-50 med en liten övervikt åt oss faktiskt.
Jag grunnar detta på att jag är optimist och att jag tror att vår lagmoral och ödmjukhet mot varandra är bättre än England.
I den andra matchen så är nog det bästa resultatet om vi vinner att Ukraina tar en 3-poängare, sedan slår vi Frankrike i bara farten och går vidare mot slutspel
Hoppas jag är en sann-drömmare
Hur som helst så önskar jag mig 90 minuters underhållning och att vi spelar riktigt bra. |
|
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
Posted - 2012/06/15 : 15:19:34
|
Hoppas Du och Ni andra får en trevlig kväll oavsett uttågen.
|
Tommy Björklund fam_bjorklund@msn.com |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2012/06/15 : 15:47:25
|
Japp, dags att piska skiten ur England! |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Topic |
|