HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Fotbolls-EM 2012 - Skriv dina tankar här
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2012/06/19 :  20:53:49  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Hur går det, vinner Sverige i kväll?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/19 :  21:46:53  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
PG - kan vi hålla ner tempot för fransoserna så kan vi kanske få in en balja. Jag tycker att yttermittfältare och ytterbackar skulle våga lite mer så att vi får ner Frankrikes backlinje och då få in lite inlägg. Källström vågar inte heller, vänder om och vänder om, det finns ju bara ett läge för oss och det är full fart framåt om vi ska få tre pinnar med oss hem vilket jag tror är viktigare än en förlust och då tänker jag framtid och inte vad massmedia ska skriva om fiasko o s v.

Vi håller tummarna!

Bra byte med Chippen han kan röra om lite.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/19 :  22:45:46  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
F-n jag tror dom satt med en dator i omklädningsrummet i halvtid och läste på hififorum.nu

Skön seger och det var Vi som gjorde Frankrike dåliga och inte som experterna säger "vi känner inte igen Frankrike, de kan mycket bättre än så här" bull shit! Vi är bra, vi ska bara bli bättre på att våga!

Nu blir det tuffa kvartsfinaler som jag ser fram emot
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/06/19 :  23:05:38  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Vilken rolig match! Vilka härliga mål! Sverige faller med flaggan i topp. Urstarkt att prestera så i en "betydelselös" match.
Sammantaget har Sverige varit bra mycket bättre i detta EM än siffrorna visar. Matchen mot England var ju också jättebra och kunde med lite tur och försiktighet slutat med seger också.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2012/06/19 :  23:18:16  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
En hyfad kvbäll

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2012/06/19 :  23:43:54  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
Underbar seger och så sjukt viktig på så så många plan.
Vi måste bara ta oss till VM, och detta ikväll är ju så kallad positiv energi att ta med.
Att inte ta oss till mästerskapen kostar enorm mycket.

Underbar seger!

quote:
Har svårt att tro på Sverige mot Frankrike men Irland gjorde ju en fin insats mot Italien trots att de redan var utslagna så man vet aldrig.

Sverige och Irland spelar inte i samma fotbollsuniversum ;)

quote:
Skön seger och det var Vi som gjorde Frankrike dåliga och inte som experterna säger "vi känner inte igen Frankrike, de kan mycket bättre än så här" bull shit! Vi är bra, vi ska bara bli bättre på att våga!

Precis så är det, tro fasen att dom ville köra över oss men vi var väldigt bra idag!
Tycker dock att vi vågat fullt framåt vilket i vanliga fall är det svåra, men det rann in 5 bollar och 2 tappade ledningar.
Hoppas vi kan stänga igen som idag. :)

quote:
Sammantaget har Sverige varit bra mycket bättre i detta EM än siffrorna visar.

Verkligen, helt underbart har det varit att se, svider lite när man tänker bakåt men framåt är fint.

England åker förhoppningsvis ut mot Italien, sedan åker dom hem hoppas jag.
Portugal vinner mot Tjekov.
Tysken smular sönder Pythagoras.
Iberia får sig en kallducsh av Baguetterna!

Feuer Tyskland!

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/06/20 :  08:37:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Vilket otroligt mål! Zlatans konstspark är nåt av det snyggaste jag nånsin sett. Blir nog det jag kommer ihåg från det här EM-et.
http://www.svt.se/sport/fotboll/drommal-av-zlatan-gav-svensk-seger

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/20 :  09:29:08  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Den timingen och balansen är få förunnat att ha, ett klassmål och snyggast i EM så här långt. Men det var klass på hela anfallet och inlägget från Seb var ack så bra, sen gjorde Zlatan det till att bli perfekt!

Läste att Guillou dissade Zlatan om hans uppträdande gentemot andra
Gillar Zlatans eller om det det är ett påhittat svar - Jag vet inte vem Guillou är - satan vad stor lille Jan är här på jorden

Nu lägger jag inga politiska värderingar i detta utan det är bara min reaktion på det jag läste.

Edited by - byZan on 2012/06/20 09:29:58
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/20 :  09:30:38  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Nu är det dags för att tippa hur det går i kvartsfinalerna som spelas enligt följande:

21 juni 20.45: Tjeckien-Portugal
22 juni 20.45: Tyskland-Grekland
23 juni 20.45: Spanien-Frankrike
24 juni 20.45: England-Italien

Hmm, tål att tänkas på för egen del!
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/06/20 :  09:58:33  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Jo jag har också läst flera personers omdömme
ang Zlatans uppträdane mot andra i sitt lag.
Och det är inga vackra ord.
Zlatan ska " lägga sordin" på dom andra i
laget med sitt uppräde.

Men å andra sida står Jan G för mycket
skit han med. Så det kanske bara är
"Jantelagen" som spökar.

Men inlägget och målet var gammal god
brasse kvalité.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/20 :  16:43:21  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Jo jag har också läst......

Däri ligger just problemet som vi som inte är närvarande, vi skaffar oss en tro som vi sedan tror är sant. Det som är än farligare är när vi går ut och talar med andra om att det är så som vi tror och det sedan får bli sanningen.

Nu tror jag att talesättet ingen rök utan eld kan vara befogat till viss del, men jag vet inte.

Däremot så vet jag att om man ska bli något utöver det vanliga så måste man gå sin egna väg. Därmed inte sagt att man måste gå över lik och inte heller se ner på andra för att de personerna inte kan lika mycket som man själv kan i det specifika ämnet.

Att man i lagsport måste underordna sig vissa saker för att laget ska bli bättre är däremot känt, men utanför spelplanen så är man precis lika mycket värd. Om detta med Zlatan är ett problem för någon så tror jag att det inte är Zlatan som är problemet utan att det är någon som inte förstår eller vill förstå att den som leder gör det den tror är bäst för laget.

Detta är min personliga tro på hur det skulle kunna vara.
quote:
Men å andra sida står Jan G för mycket skit han med.

På gott och ont kanske, men säkert inte för alla
De där j**la tv-sofforna med folk som ska uttala sig kan bli för mycket ibland. Jag menar visst att de ska få uttala sig, men lite självinsikt vore önskvärt ibland. Sopa rent framför sin egna dörr är kanske bra att göra lite då och då.

Nu ska jag ut och sopa som attan framför dörren, för nu har man väl uttryckt sig klumpigt eller orätt någonstans i texten ovan? Det kan ju komma någon man känner väl och som läser här och som undrar varför inte jag lever som jag lär. Den diskussionen vill jag vinna men jag tror inte att jag kommer att göra det, f*n jag är ju bara människa!

Orkar inte läsa igenom allt skit jag skriver utan postar det bara, kanske går in senare och kollar av. Det kanske är så att den pågående semestern har skruvat till det ytterligare i knoppen på en huligan

Det är mycket nu, fotbollstråd som ska hållas liv i, ev införskaffande av gasolgrill, båt som ska hämtas från varvet (hoppas den inte läcker i år), en fru som kräver sitt (nja inte det du tänkte nu) utan att känna att jag lägger tid på en för henne en massa onödigt skit, typ fotboll, hifi o s v. Ähh nu var jag elak, hon tycker att det är roligt att jag trivs och mår bra och just nu gör jag det

Så som jag skriver verkar det som om jag inte har någonting att göra, men det har jag, fast det är inga måsten och det är det bästa av allt.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2012/06/20 :  17:44:45  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
quote:
Nu tror jag att talesättet ingen rök utan eld kan vara befogat till viss del, men jag vet inte.

Ofta tycker jag att det piskas upp duktigt mycket rök först för att sedan kunna säga "ingen rök utan..." som om det vore självklara fakta som presenteras.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/06/20 :  19:17:55  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Inget ont utan att det har nåt gott med sig brukar man ju säga också. Jag ser fram emot att njuta av resten av EM lite mer avslappnat nu.
Vad gäller Zlatan tyckte jag det såg ut som han spelade som en god lagledare både mot England och Frankrike. Fotboll är en lagsport och de största spelarna är de som både är individuellt skickliga och lyfter laget.
Ett riktigt bra forbollslag är mycket mer än bara summan av de enskilda spelarna. Och ur ett riktigt bra fotbollslag föds nästan alltid en massa bra spelare.
EM har väl inte alltid vunnits av det bästa laget. Det är väl inte alls säkert att Spanien vinner över Italien t.ex.
Mitt grundtips är dock att Spanien vinner i år. Men Frankrike blir ju också hyperfarliga efter läxan mot Sverige... Förresten jag ändrar mig jag både hoppas och tror att Tyskland kommer att vinna. Jag gillar verkligen deras sätt att spela fotboll!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39

Edited by - Eref on 2012/06/20 19:23:38
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2012/06/20 :  19:29:59  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Sportjounalister och andra media "fillurer"
lyfter nog fram det dom vill lyfta fram i media.
Det värsta "kraxet" bar nog efter matchen
mot Holland och det utan Zlatan.

Men som jag uppfattade matchen mot
England och Frankrike så var det ett team
som jobba nr ihop.

Hoppas bara att detta positiva kan fortsätta
Inför nästa "törn", VM-kvalet.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/20 :  21:46:09  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Nå, vågar vi tippa utgången av kvartsfinalerna?

Jag tänker och tror på följande scenarion:

21 juni 20.45: Tjeckien-Portugal - Portugal är nog favoriter men Tjeckien har ett spel som jag tror inte passar portugiserna riktigt och sedan har Tjeckien en målvakt som är riktigt bra och rutinerad. Så mitt tips blir att Tjeckien vinner med 2-1 eller kanske på straffar.

22 juni 20.45: Tyskland-Grekland - Tyskland vinner, även om Grekland spelar ett lågt och tight försvarsspel, tyskarna är bättre i luften, 2-0.

23 juni 20.45: Spanien-Frankrike - Spanien har sett starka ut men jag undrar om dom får spela runt bollen som brukligt är? Fransmännen har ett bra lag och kan hålla boll de också. Avgörs på straffar eller? Nä, jag tror hoppas att Spanien vinner efter full tid, 2-1.

24 juni 20.45: England-Italien - Om matchen blir fysisk och England vågar/orkar ligga nära Italienarna så vinner dom. Annars är Italien det bättre laget. Hoppas på England och tippar med hjärtat, 3-1.

Jaha då är det bara att vänta och se om man får något rätt, svårtippat eftersom jag haft och vill ha Spanien - Tyskland som finalister. Jag anser att de är de bästa lagen, men det är ju inte alltid som det bästa laget vinner när det avgörs på en match.

Spännande och bra fotboll förväntar jag mig iaf
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/06/20 :  23:00:57  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
En radda spännande möten. Dina tips verkar rimliga byZan men jag har en känsla av att matcherna kommer att sluta lite annorlunda.
Mina tips blir att Portugal slår Tjeckien trots allt.2-0
Att Tyskland slår Grekland.2-0 här också
Jag hoppas Spanien vinner över Frankrike men tyvärr tror jag Frankrike vinner med 2-1
Sedan misstänker jag att Italien slår England med 3-1.
Det skall bli riktigt spännande hursom och hoppas på roliga och schyssta matcher!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/06/21 :  08:38:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
Ofta tycker jag att det piskas upp duktigt mycket rök först för att sedan kunna säga "ingen rök utan..." som om det vore självklara fakta som presenteras.

Känns som det ligger mycket i det. Är någon exceptionellt bra på något så blir han lätt måltavla för skitsnack och ryktesspridning. Det borde ju Jan Guillou också ha erfarenhet av.

Jag hoppas på en final mellan Spanien och Tyskland.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2012/06/21 08:42:10
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/21 :  22:38:54  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Eref - du tippade rätt vinnare, Portugal vidare efter 1-0, tycker att det var helt rätt vinnare, så mycket bättre med boll och med ett varierande spel. Tjeckien vågade mer i början av första men hade egentligen ingen riktig målchans.

Ny match i morgon
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/06/23 :  06:04:01  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Det var rätt lag som vann igår också! Men grekerna bjöd på värdigt hårt motstånd. Nu återstår de två kanske allra mest spännande kvartsfinalerna. Hoppas framförallt på fortsatt bra och underhållande fotboll. Hittills har det varit bland den finaste och roligaste fotboll jag sett i mästerskapssammanhang. En liten liten tröst mitt i det hotfulla och oroliga läget i Europa just nu...

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/23 :  10:01:22  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Hittills har det varit bland den finaste och roligaste fotboll jag sett i mästerskapssammanhang.

Jag håller med! Många mål, snabba omställningar, viljan att ha boll och vara offensiv har bidragit till att det inte saknats chanser.

Det var med ena ögat jag såg matchen igår, var tvungen att vara social också
Grekland började tok defensivt och gjorde det bra, när 1-0 målet till Tyskland kom trodde jag att det skulle vara klart men nästa gång jag sneglade på TV så stod det 1-1. Men sedan tog Tyskland över och vips så var det 4-1 och sedan blev det 4-2 på en straff. Nu såg jag ju inte speciellt mycket av matchen, men av det jag såg blev Tyskland en än mer tippad finalist i mina ögon och det oavsett vilka de får möta i semifinal.

Nu återstår det två kvartsfinaler som jag hoppas levererar fortsatt rolig fotboll.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4459 Posts

Posted - 2012/06/23 :  10:08:25  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Tyskland visade upp sådana kvaliteter och en bredd på sin trupp,
att de blir svåra att tas med.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2012/06/23 :  23:43:00  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Blev en aning besviken på Spanien Frankrike matchen ikväll. Frankrike lyckades inte alls resa sig efter förlusten mot Sverige och bortsett från målet tyckte jag inte Spanien imponerade så mycket heller. Men det bästa laget vann och det ser ju ut att bli riktigt intressanta semifinaler.

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2012/06/23 :  23:51:15  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Jag tror att Frankrike hade mindervärdeskomplex, inte bara för att de fick på moppen av Sverige . utan för att de är inget landslag.

Tyskland -Spanien spelar finalen......

Fan, inget nordiskt lag att hålla på .....

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2012/06/24 :  09:05:15  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
Jag hoppas verkligen Portugal går segrande ur det iberiska derbyt.

Skulle inte förvåna mig om det blir Italien - Portugal i final.

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/06/24 :  09:17:04  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Frankrike spelade inte bra, de spelare utan boll var inte intresserade att hjälpa till med löpningar, skapa plats för andra o s v. Nä en besvikelse och Spanien gick därför inte heller för fullt, så det blev en tråkig match

Matchen England - Italien ikväll tror jag kommer bli mycket bättre, hoppas på en välspelad, offensiv och fysisk match.
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000