HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Skriva ut Cartridge Alignment Protractors...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roger.L
Member

174 Posts

Posted - 2012/03/19 :  19:26:16  Show Profile Send Roger.L a Private Message  Reply
Har skrivit ut ett par Cartridge Alignment Protractors ifrån Vinylengine och undrar hur exakt är det med hålet till skiv-tallriken? Tycker att det känns lite osäkert om man har fått hålet exakt rätt. Har provat både med hålpipa och "prickat" ut med nål. Är det en katastrof om man kommer fel med en millimeter?

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2012/03/19 :  20:12:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Katastrof och katastrof... Nej det är det väl egentligen inte, men det blir ju inte 100%-igt heller.

Jag brukar "pricka ut" hålen med en nål precis på linjen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2012/03/19 :  21:13:44  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Man behöver inte vara orolig alls för att det blir lite fel. De tester som har gjorts angående inställningar har utförts i klinisk miljö där man också har haft utrustning till hjälp som är betydligt noggrannare än vad vi klarar av att göra men vi är ändå inom feltoleransen.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2012/03/20 :  14:19:03  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag har "nålat" ut hålet när jag skrivit ut dylika. Märk väl att det kan vara idé att titta så att skalan blir rätt på papperet med den referens som brukar finnas. Jag har för mig att jag fått ändra utskriftsstorleken någon procent för att få det att stämma helt. Det behöver ju inte vara mer fel än nödvändigt...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2012/03/20 :  14:37:24  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Precis, jag brukar skriva ut, mäta och ifall det behövs korrigera förstoringsgraden och skriva ut igen tills det blir rätt.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/03/20 :  16:08:30  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag brukar sätta en bit hushållstejp, transparent då, över där hålet skall bli. Blir lättare att skära och bearbeta då.
MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2012/03/20 :  17:24:41  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Samma här, en bit tejp och sen snittar jag ett kryss med skalpell. Då blir det bra centrerat.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000