HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Tonarmskontakt
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/03/08 :  18:36:27  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Vet någon vad denna kontakt heter och hur den monteras/demonteras? En kabel har lossnat ur honkontakten och behöver lödas om och jag vet inte hur man gör!


Ibland är beslut det enda som fattas

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2012/03/08 :  18:47:38  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Det ser ut som att det är en äldre modell av Lemo är inte riktigt säker men kolla deras hemsida http://www.lemo.com/.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/03/12 :  19:00:36  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Tack Bubbel, men jag hittade den inte! Efter lite funderande och provande fick jag isär den ( gängad i båda ändarna ) men då lossnade alla kablarna! Suck!


Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/03/12 :  19:03:53  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Det fanns bara en sak att göra - locka med kaffe med dopp!
Å se, då dök dessa eminenta herrar genast upp!



Han i kepsen känner ni igen sen tidigare - dock ny keps utan lyse!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/03/12 :  19:05:47  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Jag glömde ju nästan det viktigaste!


Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/03/12 :  19:23:58  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Svårt det här!




Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/03/12 :  19:28:02  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Men till slut funkade det! Det spelar igen och jag blir så glad - TACK Preben å Bernt! Vad skulle man göra om inte hade haft såna goa HiFikompisar!


Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/03/12 :  20:50:06  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
Men vad är det där vita på pickupskalet?

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/03/12 :  20:53:31  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Men vad är det där vita på pickupskalet?

En halv treo

Kul att det lirar igen
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2012/03/12 :  20:54:06  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Där ser man kul att du fick hjälp, men nästa gång du får problem med den där konstiga skräparmen så kan du skicka mig den så lovar jag att ta väl hand om den.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2012/03/12 :  22:37:12  Show Profile Send Batman a Private Message  Reply
quote:
men nästa gång du får problem med den där konstiga skräparmen så kan du skicka mig den


Över min döda kropp!

quote:
En halv treo


En halv möbeltass! Tweakprebens senaste påhitt! Men faktum är att den lilla extravikten lugnade ner diskanten!

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2012/03/13 :  08:56:13  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Tur att du har så vänliga hifikompisar som kan hjälpa dig
Prylarna går ju sönder stup i kvarten ute på öarna......
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2012/03/13 :  10:10:45  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:En halv treo



quote:
En halv möbeltass! Tweakprebens senaste påhitt! Men faktum är att den lilla extravikten lugnade ner diskanten!

Det hade kanske treon också gjort, men dock inte permanent
quote:
Prylarna går ju sönder stup i kvarten ute på öarna......

Åska och dunder är ofta orsak till oreda ibland elektronikens alla delar. Ibland så har man tur och då tar försäkringen en del av kostnaderna men inte när man har pillat och varit ovarsam själv.
Nog med bannor Spela lite soul/funk och njut
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2012/03/13 :  13:40:21  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
men nästa gång du får problem med den där konstiga skräparmen så kan du skicka mig den
--------------------------------------------------------------------------------



Över min döda kropp!




Då väntar jag .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000