HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 123

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2015/03/23 :  08:53:44  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Dessa väder-appar.. De är riktigt undermåliga. Varför kan man inte få se radarbilder? Nää, en liten ikon o en procent om risk för nederbörd. Hur sjutton ska jag tolka "56% risk för regn" som igår,, ingen nederbörd. Idag "21% risk för regn" vilket medför att jag inte täcker över veden. Snacka om spöregn hela dagen.

Men men.. jag vänjer mig :-) :-)
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/03/28 :  03:06:19  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Vi har avnjutit Cypress-nånting i Everglades och kommer fram till Naples på Floridas västkust och börjar leta billiga motell. Då börjar det regna och med regna menar jag REGNA, med stora bokstäver. Jag tror tar mig tusan att det fortfarande regnar men det utlovas spridda molnflikar imorgon - inget regn.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2015/03/28 :  19:41:18  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Mår som ett marsvin som tumlats i några timmar med 50 kg blandad skruv i en betongblandare.

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2015/03/31 :  12:10:20  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Lunchen var försåtsminerad med brocholi och blomkål

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2015/03/31 :  23:51:47  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Hatar den här förbannade ångesten.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2015/04/02 :  21:47:07  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Internetleverantören som fortsätter att skicka fakturor, trots att jag sagt upp abonnemanget. Eftersom jag har haft kvartalsfaktura så har de nu fakturerat ett halvår mer än vad de ska ha betalt för. Idag har jag lagt om strategin och lagt en analog mejlbombning på lådan. Nytt brev längst fram i bibban, samt all tidigare (i huvudsak envägs-)kommunikation utskriven och bifogad som bilagor, plus den senaste fakturan med texten BESTRIDES på... Jag får ju säga att det är fascinerande att man ska behöva ta till sådana metoder när det gäller ett företag som lever på att leverera internetuppkopplingar. Det hade liksom varit klädsamt om de svarade på e-post och vidtog de efterfrågade åtgärderna. Vad resultetet blir återstår att se. Jag räknar kallt med minst en påminnelse på den senaste fakturan. Den förra gick till inkasso innan jag fick stopp på den direkt hos deras factoring- och inkassobolag. Där ligger den nu i väntan på "utredningssvar" från internetleverantören. Eftersom det inte hörts något har de förmodligen inte svarat dem heller. Inkompetensen förefaller vara total.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2015/04/02 :  21:53:12  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
JRiver som ställer om parametrar när programvaran uppdateras och nu måste jag rippa om ett helt gäng CDs

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/04/05 :  03:24:29  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
SKIT-djävla-DAG.
Det "fina" hotellet vi bokat i Pensacola är inte alls så trevligt som internetbilderna visat. Rummet är visserligen ett standardrum men sumpigt - fuktigt och luktar träskmonster.
När vi ska checka in får vi det glada beskedet från tjejen (en ärkesöt negress) i receptionen "declined!" när hon försöker med vårt kort.
Försöker en gång till - "declined!"
Sitter i hotellobbyn och loggar in på min internetbank - noterar att det är ikryssat "spärrat för internetköp". Avkryssar men misstänker att något är skumt. Bankens 24/7-timmars tjänst har inget internationellt telenummer men jag har nått dit via lokala bankkontorets telenummer. MEN telefonkortet tillåter bara samtal inom USA ....
Ringer AT&T för att fixa till samtalstid för Sverigesamtal men ..."Declined!" ...
Dock lägger den trevliga damen jag pratar med på 10 dollars samtalstid utan kostnad .
Ringer upp banken i Sverige - "Allt OK, ingen spärr, pengar finns, allt OK".
Men inget funkar!!!
Åker till Downtown, käkar något lagom smaskigt (och billigt) på en "street kitchen" eller vad man säger. Vill betala med mitt kort - "Declined!".
Sätter oss i bilen och ringen banken igen:
-Får se här, säger killen jag pratar med, det är visst en spärr för utlandsbetalningar () ... det har försökts dras pengar från M Star Hotel ...
- Det är OK, svarar jag. Det är där vi ska bo ikväll.
- Då tar jag bort spärren. Det ska funka om ett par minuter.
Vi går till Pensacola Bay Brewery och testar 8 sorters öl (små glas), åker runt lite i omgivningarna och sedan till Wallmart för att handla frukost till imorgon, drar mitt kort och .... "Declined!"
Satan i helvetesförbannade djävlaskit!!!!
Tillbaka till hotellet, får en specialkod från dottern så i kan ringa gratis till Sverige och ringer banken för 3de gången. Pratar med samma kille som första eller andra gången och får beskedet att det kan ta flera timmar innen spärren är borta.
Tack för det Handelsbanken!!!!!

Det var en sak till; vi bodde på ett "flott" motell i Miami men hade rena kackerlacksinvasionen och var tvungna att bo två nätter på kackerlacksrummet. Skulle fått återbetalt för en natt men det har man missat totalt. Fan-i-helvetes-djävlar-förbannade-skit!!!!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2015/04/05 :  13:03:38  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Syns inte båda spärrarna i din internetbank? Det finns en för internetbetalningar och en för utlandsköp som båda går att slå av och på separat. Sånt här strul är för övrigt en anledning att ha minst två separata kort, från olika kortutgivare, och gärna lite pappersdollares också... Det hjälper dock föga på kackerlacksinvasioner.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2015/04/05 :  15:54:33  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
När jag var i Amerikat för ett par år sedan så fick man dra sitt kort o säga till att det var ett kreditkort ( fast det inte var det) DÅ fungerade det,, annars,,,, declined.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/04/05 :  17:11:45  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag såg, när jag gick in på internetbanken att båda spärrarna var där plötsligt. Avspärrade och försökte igen utan resultat.
Det jag hör när jag ringer banken är att banken kan sätta en spärr om de misstänker att någon försöker vittja kortet på pengar och DEN spärren ser inte jag. Att jag frågade om den, kommer sig av en historia för något år sedan där Adobe(??) hade drabbats av stöld av kortnummer och då gjorde banken en automatisk spärr på något sätt.
Nu ska vi ut och köpa batteri till bankdosan (one more olycka on the way ...) och se om man kan betala med kort.
Och japp, jag vet sedan tidigare att även om man inte har kredit på kortet är det ändå ett KREDITkort.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/04/08 :  23:27:51  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Flighten JAX - ORD nra två timmar försenad. Det åskar söder om Chicago. Bara man slipper turbolenserna nu.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/04/09 :  22:07:42  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Fler grinigheter, kopplade till kort och pengar. Kackerlackiga Motel 6 utanför Miami skulle ge oss 125 dollar tillbaka som kompensation med drog 125 spänn istället från kortet. Nu ska det vara ordnat.

Flygresan upp till Chicago igår var ingen höjdare heller. 2 1/2 timme av turbulens är bara för mycket för mig. Jag slet nästan flygstolen i bitar när jag försökte hålla emot (utan nytta).
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2015/04/26 :  18:10:43  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Köpte en CD med Devin Townsend med så taskigt ljudkvalitet att den inte går att lyssna på . Undvik Epicloud som pesten.

Micke

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2015/05/03 :  13:40:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det finns få saker här i världen som kan göra mig så grinig som deklaration, momsredovisning, .... bara en masa pappersarbete!!! Och just det måste göras nu.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/05/03 :  13:54:24  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag bara loggade in på Skatteverket och godkände skiten. Tretusen-nånting tillbaka ...

Jag är annars grinig att jag inte för arschlet ur vagnen och bygger eller syr klart allt jag har påbörjat. Det är som att simma motströms i sirap.

Likaså blir jag grinig att folk varken kan skriva ihop ord som så tydligt ska skrivas ihop (typ honungfälla. Sete är inget genitiv-S utan ett S insmyget för att enklare kunna skriva ihop och uttala två ord) eller kan använda F7-tangenten för att rätt tonvis med stavfel.
Jag såg skrifter från både regeringen (budgetpropositionen) och en budgetredovisning från socialförvaltningen , där båda skrifterna var närmast oläsliga.

Jag är också grinig för att jag håller på att utredas i över ett år varför jag inte har känsel i benen. Det tar fan ett halvår att få remiss till varje enskild undersökning.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2015/05/03 :  14:32:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Jag bara loggade in på Skatteverket och godkände skiten. Tretusen-nånting tillbaka ...
Inte lika enkelt för mig. Tack vare HiFiForum har jag momsdeklaration att göra och den krånglar till min allmänna deklaration. Så, jag kan inte göra mycket annat än att sitta här och jobba med papperna.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4172 Posts

Posted - 2015/05/03 :  14:32:46  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Separerade o går från "min" Thérese efter 23år tillsammans....

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2015/05/03 15:32:33
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2015/05/03 :  17:33:21  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Aj, aj

Jobbigt

Micke

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2015/05/03 :  18:26:41  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
pix: känner med dig... varit där själv.
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2015/05/16 :  05:57:11  Show Profile Send Cliffan a Private Message  Reply
Känner mig som en aktiv 2-vägare just nu...magsjuka...!!
Den lilla kraft jag har använder jag för tillfället till att löda ihop ett boozehound 6v6 steg.

Rör...
Go to Top of Page

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2015/05/17 :  16:01:55  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Årfanet gick av 200m från båtplatsen. Självklart blåste det från helt fel håll. Tur att fisket var bra i alla fall.

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/05/17 :  18:52:56  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Fem och en halvtimmes bilresa från Öland via Växjö och Borås till Väners-djävla-lilla-paris-borg.
På sträckan Lessebo (1:1-väg) Växjö låg någon i en XC90-typ först i en lång kö och höll 65-70 på 80/90-väg.
På sträckan Fristad - Vårgårda hamnade vi en lång kö anförd av två bilar som drog hästkärror. Vägen som är gjord att köra rally på fick vi nu kasa fram på i 60.
Skulle det göra så förbannat ont att köra in på en P-ficka och släppa för bi de 10-15 bilar med kokande bilförare??!!
Go to Top of Page

adhoc
Member

362 Posts

Posted - 2015/05/22 :  18:15:47  Show Profile Send adhoc a Private Message  Reply
Jag noterar att det är mer än 4 dagar sedan Soundbrigade senast bidrog med något i de här tråden. Han som tidigare förgyllt ens tillvaro med detaljer ur sin egen tillvaro. Hursomhelst, slött av honom att börja balla ur så här. Rena rama kommmunalpampsfasonerna, vackert tal först, följt av svek mot populasen.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/05/22 :  19:48:00  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Min bror (han på Öland) hade pratat in på röstbrevlådan till min mobil; jag hade glömt mobilen på jobbet inatt. Meddelandet löd kort "Nu ger jag upp. Jag har fan fått nog!".
Han hade varit i kontakt med vår gamla (89 år) mor som gnällt att jag och hustrun inte hade varit med henne och handlat när vi vare nere förra helgen. Nu hade vi i sakta makt guidats genom Maxi i Kalmar och FAKTISKT varit med och handlat.
Dock hade min bror inte haft möjlighet att skjutsa modern på studs utan hon hade fått väntat och då hade hon släpat sig en halvmil (3km kanske) till Maxi för att köpa grillad kyckling någon krona billigare än i affären två kvarter bort.
Idag hade mor så ont i benen att hon inte kunde ta sig upp utan fått skjuts till akuten.
Människan (får man säga så om sin mor), håller på att bussa ihop oss tre syskon (jag har en syster också) samt åtminstone min äldsta dotter och exfru bara för att hon älskar att provocera folk.

Nöjd nu, adhoc?!

Edited by - soundbrigade on 2015/05/22 19:48:47
Go to Top of Page
Page: of 123 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000